AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har time hos spesialistlege snart, men har fått sterke symptomer på luftveisinfeksjon og må avlyse. Fredag tilbragte jeg to timer på telefonen uten at noen svarte (vet fra tidligere at det er svært vanskelig å komme i kontakt med dem på telefon, da de blant annet ikke har resepsjonist). De har ikke pasientsky eller liknende, men det står oppgitt ei epostadresse til resepsjonen. Vil en avbestilling per mail være gyldig? (forutsatt at noen leser den, da...) Har ikke spesielt lyst til å betale i dyre dommer for "ikke møtt". Anonymkode: 90a9a...bb6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Spørs hvor. Flere steder er det ikke gyldig. Kun telefon eller nettsiden deres. Anonymkode: 70a94...ae1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Ofte ikke. Om du ringer igjen på mandag og ikke får tak i dem Jan du be fastlegen sende digital melding til dem og gi info. (Om du virkelig ikke får tak i dem på andre måter) Anonymkode: 263c8...69a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Tror ikke det er noen universelle regler for hva som er gyldig eller ikke. Der jeg jobber (sykehus) kan en epost bruke flere dager på å komme fram til riktig person. Det er postmottaket som leser alle epostene og fordeler dem til riktig avdeling. Noen av de som jobber der ringer de som skal ha beskjed, men mange bare printer den ut og leverer den fysisk når de går postrunde neste dag. Avdelinga mi tar ikke gebyr i sånne tilfeller, men timen blir jo stående ubrukt, og jeg vet andre avdelinger er mye strengere. Hvis det er en spesialist på et sykehus, har du bare ringt direkte til poliklinikken du har time på? Du kan ringe sentralbordet for hele sykehuset også, så får de gi beskjed videre. Send en epost, og så ringer du på mandag morgen i tillegg. Hvis du ikke får svar da heller, ville jeg bare ha nekta å betale et eventuelt gebyr og vist til epost og at det er umulig å komme gjennom på telefon. Anonymkode: ea2da...fdd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke det er noen universelle regler for hva som er gyldig eller ikke. Der jeg jobber (sykehus) kan en epost bruke flere dager på å komme fram til riktig person. Det er postmottaket som leser alle epostene og fordeler dem til riktig avdeling. Noen av de som jobber der ringer de som skal ha beskjed, men mange bare printer den ut og leverer den fysisk når de går postrunde neste dag. Avdelinga mi tar ikke gebyr i sånne tilfeller, men timen blir jo stående ubrukt, og jeg vet andre avdelinger er mye strengere. Hvis det er en spesialist på et sykehus, har du bare ringt direkte til poliklinikken du har time på? Du kan ringe sentralbordet for hele sykehuset også, så får de gi beskjed videre. Send en epost, og så ringer du på mandag morgen i tillegg. Hvis du ikke får svar da heller, ville jeg bare ha nekta å betale et eventuelt gebyr og vist til epost og at det er umulig å komme gjennom på telefon. Anonymkode: ea2da...fdd Det er en lege i solopraksis, med kun en sykepleier(?) som assisterer. Anonymkode: 90a9a...bb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå