Gå til innhold

Formueskatt, Hvordan fungerer den?

Anbefalte innlegg

Skrevet
PetterKanin skrev (38 minutter siden):

Ligningsverdien vil normalt sett ligge godt under kjøpsverdien til en bolig, og det er kun ligningsverdien  du betaler formueskatt av ja.

Eiendomsskatt kommer an på kommunens regler. 

Okey da Skjønner jeg. Syns skatteetaten og Google generellt er vanskeligt å skjønne. Er så mye å sette seg in i. Men nå når dere svarer her inne og hjelper meg så Skjønner jeg mer. Er Litt gøy :) 

men eiendomskatten kan vel ikke være extremt høy? Hvordan ska folk klare å bo og betale masse tileggskatter på lønna. Regner og Håper den er på sån Max 5 k i mnd. Da er den totala kostnaden 9 k for fellesgjeld og eiendomskatt :) eller tar jeg veldigt feil? 

Anonymkode: 663ca...cf8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Okey da Skjønner jeg. Syns skatteetaten og Google generellt er vanskeligt å skjønne. Er så mye å sette seg in i. Men nå når dere svarer her inne og hjelper meg så Skjønner jeg mer. Er Litt gøy :) 

men eiendomskatten kan vel ikke være extremt høy? Hvordan ska folk klare å bo og betale masse tileggskatter på lønna. Regner og Håper den er på sån Max 5 k i mnd. Da er den totala kostnaden 9 k for fellesgjeld og eiendomskatt :) eller tar jeg veldigt feil? 

Kjøper du leilighet i borettslag siden du nevner fellesgjeld? I såfall vil jeg tro eiendomsskatten er innbakt i felleskostnadene? 

Skrevet
smilo skrev (6 timer siden):

Kjøper du leilighet i borettslag siden du nevner fellesgjeld? I såfall vil jeg tro eiendomsskatten er innbakt i felleskostnadene? 

Ahhh men det er jo bra. Nei jeg vet ikke enda, ser rundt :) kan være borettslag men også selveier. Jeg vet ikke så mye om forsjellene der enda 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...