Gå til innhold

Pris på fjerning av hemorider?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har fjernet hemorider kirurgisk privat?.

Hvor mye kostet det?.

Anonymkode: e2c2f...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et anslag 10 000 kr for noen år siden for å fjerne en liten åreknute...så 15 000-20 000 kanskje. 

Anonymkode: f401a...e59

Skrevet

Hvorfor privat?

Jeg har gjort det på offentlig sykehus for fem år siden. Det gikk veldig fint, og jeg har ikke fått de tilbake.

Anonymkode: 3af43...77e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor privat?

Jeg har gjort det på offentlig sykehus for fem år siden. Det gikk veldig fint, og jeg har ikke fått de tilbake.

Vil helst slippe og ta det igjennom fastlegen min og vil helst ikke ha det i min offentlige journal 😅 men 15-20000 hørtes dyrt ut, vet du om jeg kan jeg få henvisning til offentlig sykehus av en privat lege?

Skrevet

Hva med å bytte fastlege for denne perioden i stedet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil helst slippe og ta det igjennom fastlegen min og vil helst ikke ha det i min offentlige journal 😅 men 15-20000 hørtes dyrt ut, vet du om jeg kan jeg få henvisning til offentlig sykehus av en privat lege?

Gjør du det offentlig vil det likevel stå i en journal. 

• Liker 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Gjør du det offentlig vil det likevel stå i en journal. 

Jeg vet, men har ikke råd til privat hvis det koster så mye. Er det mulig og få fjernet det fra min offentlige journal på et senere tidspunkt?

Skrevet

6000, sjekk Aleris

Anonymkode: 950df...972

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet, men har ikke råd til privat hvis det koster så mye. Er det mulig og få fjernet det fra min offentlige journal på et senere tidspunkt?

Hva er grunnen til at du ikke vil ha dette i journalen?

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Hva er grunnen til at du ikke vil ha dette i journalen?

syntes det er veldig flaut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg ikke du er alene om. De som ser journalen din er nok imidlertid de som bryr seg aller minst.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flaut? Omtrent halvparten av befolkningen får hemoroider i løpet av livet. Finnes da ikke flaut. 

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er hun som opererte for fem år siden.

Det er ikke flaut, det er virkelig mange som opplever dette, og den eneste som synes det er flaut er nok du… Operasjonen har ikke vært nevnt av helsepersonell en eneste gang siden jeg gjorde det, annet enn at jeg oppga det da jeg opererte livmoren i fjor. Det er klart det er forskjell på økonomien til folk, og har du penger i massevis er det jo bare å kjøre på. Personlig ville jeg aldri giddet å betale flerfoldige tusen for noe jeg kan få gratis. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er hun som opererte for fem år siden.

Det er ikke flaut, det er virkelig mange som opplever dette, og den eneste som synes det er flaut er nok du… Operasjonen har ikke vært nevnt av helsepersonell en eneste gang siden jeg gjorde det, annet enn at jeg oppga det da jeg opererte livmoren i fjor. Det er klart det er forskjell på økonomien til folk, og har du penger i massevis er det jo bare å kjøre på. Personlig ville jeg aldri giddet å betale flerfoldige tusen for noe jeg kan få gratis. 

Nei, det er jo dette vi betaler så mye skatt for! 

Skrevet

Jeg har jobbet på apotek, og hemoroider er ikke akkurat en sjelden tilstand har jeg sett der, så du trenger ikke være flau.

Hemoroideprodukter var faktisk en av tingene som ble mest stjålet på apoteket også😂 Mange flaue mennesker, men ingen grunn til å være flau, det er helt normalt.

Anonymkode: 36644...d74

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hemoroider er ganske vanlig og er ikke noe å være flau over. Bare sier det :)

Anonymkode: b6dc8...424

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden men hvordan blir hemoroider fjernet? Hva skal til for at man får dem fjernet kirurgisk ved et sykehus?

Anonymkode: 07477...2dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke meningen å kuppe tråden men hvordan blir hemoroider fjernet? Hva skal til for at man får dem fjernet kirurgisk ved et sykehus?

Anonymkode: 07477...2dd

De er jo i veien og de kan blør mye.  Så det er ikke mye som skal til for å få de fjernet om de ikke trekker seg tilbake ved å bruke sheriproct stikkpiller og krem.  Man kan også ha innvendige hemmorider, de er veldig smertefulle. 

Anonymkode: f401a...e59

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du får ikke fjernet ting som står i pasientjournalen din, og det  skal du være utrolig takknemlig for.Dersom du skulle få komplikasjoner senere ville det være innmari dumt om det ikke sto der. Da ville du som pasient mistet rettigheter du ellers ville hatt. 

Anonymkode: 3040b...6fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok operasjon for å fjerne marisker (altså restene av hemoroider) våren 2021 ved Volvat Hamar. Jeg meldte meg inn på forhånd, for da var det 20% reduksjon i kostnad, noe som ble litt mer enn medlemskontigentet. Betalte totalt 4500, var da inne i en god halvtime, og var rektoskopi først (rutine, alltid sjekke først), og så prøvde han å sette strikk på en hemoroiode, men måtte ta den av, og fjernet to marisker. 

Ikke fornøyd med jobben, fullførte offentlig nå da jeg skulle noe annet i samme slengen, og strålende fornøyd da! Men tror prisen opprinnelig var 6000 for det de kalte operasjon. 

Anonymkode: bc4aa...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...