AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Hva tenker dere om feite personer som dere ikke tør og si til de eller høyt til andre. Er feit selv og derfor lurer jeg på tankegangen når noen ser på meg eller ved første møte og sånn. Anonymkode: 1bc34...8e5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenker at matinntaket er for høyt. Spiser man ikke mer enn man forbrenner er det jo faktisk umulig å bli tjukk. Anonymkode: 41cb4...2d6 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Tenker ingenting Anonymkode: 8f86c...011 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenker ikke noe spesielt om dem i forhold til vekten. Jeg tenker på om de er hyggelige mennesker. Anonymkode: 8ded7...ccc 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Ingen verdens ting Anonymkode: b7d6b...f66 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenker bare at jeg er jævlig lei av å være feit. Jeg er klar for å gjøre noe med det. Jeg har ikke noen plager ved å være feit, annet enn å ikke passe inn i gamle klær, og mye ser ikke bra ut meg på lenger. Men du føler deg elendig. Anonymkode: 8288e...c82 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenker sjelden negative tanker om deres matinntak og lignende. Men jeg kan bli irritert når kollegaer blir sykemeldt fordi de har vondt i føtter, rygg osv fordi de er overvektige. Jeg liker heller ikke at mennesker som er svært overvektige legger frem hvor bra det er å være positiv til egen kropp når man vet hvor farlig overvekt er. Anonymkode: 0063b...055 14
Ost Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Når jeg er ute og ser tilfeldige folk så tenker jeg aldri noe spesielt over dem. Analysere andre mennesker jeg ikke kjenner ser jeg ikke helt poenget med. Jeg kjenner noen som er overvektige, og også noen som har vært overvektige men blitt slanke. De eneste gangene jeg reagerer på overvektige folk er når de snakker om hvor glad de er i kroppen sin og sånn. Man burde ikke glorifisere det å være usunn og ha en helseskadelig livsstil. Bra de er fornøyde med seg selv, men det er jo mest normalt å holde det for seg selv. 6
youcancallmejune Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Jeg er bare glad det ikke er meg. Jeg tenker med gru tilbake på hvor tung jeg var i kroppen under graviditetene, og hvor mye mindre energi og overskudd jeg hadde. Hvor slitsomt det var å kle på meg sokker og sko, og hvor ofte jeg måtte hvile meg. Mange av disse menneskene har det kanskje sånn eller enda verre hele tiden. 10
Purple_Pixiedust Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenker det er slitsomt å være så stor, og slitsomt å bale med å ha et så dårlig matinntak. Når jeg har perioder med overspising og går opp i vekt så får jeg mye selvforakt og kan jo tenke meg de som er overvektig ofte kjenner på det samme. Så kan jeg tenke at jeg er redd for å miste kontrollen over lang tid slik at jeg ikke bare er opp og ned 2-3 kg, men heller går opp 30 kg igjen slik jeg gjorde i 2017. Altså jeg kan bli påminnet da jeg selv ble overvektig. Men dette tenker jeg ikke automatisk hver gang jeg ser noen som er overvektig. Jeg tenker det nå når du spurte. 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Vurderer ikke folk i forhold til vekt, men personlighet. Skjønner sjøl at ikke alle kan være sånn Duracellkanin som meg 🤣 Anonymkode: b61df...a36 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Syns synd på dem, tenker at det ligger noe mer bak psykisk Anonymkode: 903ed...27c 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker sjelden negative tanker om deres matinntak og lignende. Men jeg kan bli irritert når kollegaer blir sykemeldt fordi de har vondt i føtter, rygg osv fordi de er overvektige. Jeg liker heller ikke at mennesker som er svært overvektige legger frem hvor bra det er å være positiv til egen kropp når man vet hvor farlig overvekt er. Anonymkode: 0063b...055 Jeg har de samme tanker som deg angående feite personer. Og har merket at de samme argumentene har blitt helt stuerent å si om de som ikke tar alle eller noen av vaksinene. Anonymkode: 396de...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Jeg kjenner et par veldig overvektige jenter, sånn venninner av venninner-type bekjente, og en tanke som har slått meg iblant er hvordan det er å være så feit, hvordan de tenker og føler rundt det, om de tenker mye på det. Jeg kan også føle jeg må passe meg litt for hva jeg sier, jeg kan nok slumpe til å kødde med at jeg har blitt for feit for noe, som bare er tull for meg, men et ord som bærer mer mening for dem. Anonymkode: 5faea...f18 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Jeg er feit, og jeg hater meg selv. Hatet og skammen er så intenst men hodet klarer ikke å snakke med kroppen. Jeg kan spise mindre en dag og få panikk dagen etterpå for "hvorfor i faen er det vits å slanke seg når jeg er så stygg og bælfeit uansett og aldri kommer til å gå ned i vekt" og går rett på ny runde med overspising. Det er som en demon på ryggen, en som ikke lar meg ta sunne og rette valg for "det nytter ikke uansett din ku". Så jeg forsøker, men det er vanskelig når jeg ikke får eie min kropp i fred og alle andre i samfunnet skal ha en mening om den. Anonymkode: 42aee...acd 2 16
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har selv vært overvektig (bmi 28), og har en forelder som har sykelig fedme. Tenker man spiser for mye hvis man er overvektig. Tror mange ikke har kunnskapen som skal til for å gå ned i vekt. Og svært mange lager unnskyldninger for hvorfor de ikke kan gå ned i vekt. Jeg trodde selv jeg bare var sånn, altså overvektig. Trodde vekt var i genene på en måte, at man enten var svært tynn, slank, litt lubben eller overvektig fordi det var slik man var skapt på en måte. Jeg prøvde utallige dietter, drakk shakes, «trente» i perioder (typisk som nyttårsforsett). Men gikk ikke ned, så jeg tenkte da at det var umulig for meg. Men så begynte jeg å lese meg opp. Satte meg skikkelig inn i kosthold, forbrenning, kaloribehov, kaloriforbruk ved aktivitet osv. Leste alt jeg kom over i 3-4 måneder før jeg satte i gang livsstilsendringen. Da gikk det lett som bare det. Er klart det var psykisk og mentalt utfordrende i starten, men selve vektnedgangen var veldig enkel når jeg fulgte planen. Har holdt meg slank og veldig godt trent i 10 år nå (etter første barnet). Har imidlertid nå en 1-åring, og jeg har ikke helt nådd målvekta/trivselsvekta helt ennå. Har BMI på 23 og skal ned til 21 igjen, der trives jeg aller best. Tror også veldig mange undervurderer hvor mye de spiser og overvurderer hvor aktive de er. Og ikke minst handler mye også om hva man spiser i tillegg til hvor mye. Ultraprossesert mat er f.eks. Ikke spesielt god bensin for kroppen, og det skal mer til for å bli mett. Rene råvarer er det beste. Anonymkode: 6b61a...ce5 8 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er feit, og jeg hater meg selv. Hatet og skammen er så intenst men hodet klarer ikke å snakke med kroppen. Jeg kan spise mindre en dag og få panikk dagen etterpå for "hvorfor i faen er det vits å slanke seg når jeg er så stygg og bælfeit uansett og aldri kommer til å gå ned i vekt" og går rett på ny runde med overspising. Det er som en demon på ryggen, en som ikke lar meg ta sunne og rette valg for "det nytter ikke uansett din ku". Så jeg forsøker, men det er vanskelig når jeg ikke får eie min kropp i fred og alle andre i samfunnet skal ha en mening om den. Anonymkode: 42aee...acd Klem, førstår at det ikke er lett nei.. Man har elendig selvbilde.. Anonymkode: 1bc34...8e5 2
Gjest Dustete Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Har selv vært feitere og levd en usunn livsstil enn nå, og det var i grunn pga depresjon, man bryr seg helt enkelt ikke. Og det å væra feit i seg selv gjør det heller ikke bedre. Så jeg ser på det som "kanskje en dag" så slutter hen å være sutrete og kanskje får en sunnere livsstil, kanskje ikke. Og så har man de som er "født feite" altså vært feite hele livet. Der tenker jeg litt sånn, jo feitere jo mindre attraktiv. De kommer jo garantert aldri få phat "timeglassfigur" om ikke dem tar ett grep. Og er det medisinske grunner, som buhu jeg må ha antidepp stapping av medisiner har jeg også null medlidenhet for. Lipødem og andre medfødte bilogiske årsaker ja det vet jo ikke jeg på gata. Endret 5. februar 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men jeg kan bli irritert når kollegaer blir sykemeldt fordi de har vondt i føtter, rygg osv fordi de er overvektige. Anonymkode: 0063b...055 Hvordan vet du at overvekten er grunnen til vondtene? Jeg har lipødem som fører til smerter. Det kan ikke slankes bort. Det syke fettet blir værende. Dessverre er det lite forskning på hvorfor det er slik, så jeg får ikke gjort så mye med det. Lite morsomt når en sykdom er årsaken til at fremmede tenker du er lat og overspiser. Anonymkode: 8e018...415 4 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Får vondt av dem, må være slitsomt å være så stor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå