AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Kan fastlegen tvinge en til abort eller blir barnet tatt ifra en først ved fødselen Anonymkode: d7634...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Nesly skrev (4 minutter siden): Trollemor Hva mener du med det Anonymkode: d7634...ffd
Nesly Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med det Anonymkode: d7634...ffd At jeg tror du bøller og troller. Har du asperger? 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Nesly skrev (Akkurat nå): At jeg tror du bøller og troller. Har du asperger? Det står i hovedinnlegget!! Hva er greia med dette forumet og hatet mot aspergere Anonymkode: d7634...ffd
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Nei det vil nok ikke skje. Anonymkode: bd6ad...c03
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Ingen kan tvinge deg til abort. Men om du får ha omsorg for barn kommer ann på hvordan du fungerer. Anonymkode: 262af...268 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Kommer nok ann på fungeringsnivået. Og om det er PU i bildet. Anonymkode: c2660...8e5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Du blir en gravid kvinne som også har Asperger. Anonymkode: a26d6...2a4 6
Nesly Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det står i hovedinnlegget!! Hva er greia med dette forumet og hatet mot aspergere Anonymkode: d7634...ffd Jeg leste ikke innlegget sånn.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer nok ann på fungeringsnivået. Og om det er PU i bildet. Anonymkode: c2660...8e5 Har man Asperger er PU utelukket. Ved Asperger har man et evnenivå innen normalområdet:) Ved andre former for autisme kan PU derimot forekomme. Anonymkode: f2a53...ddd 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 Skjer og skjer... Det kommer jo trolig en baby. Ut over det skjer det ikke noe spesielt. Anonymkode: d3a35...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har Asperger og har to barn. Anonymkode: 378cb...92f
minister-mio Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Det at du tror en fastlege kan tvinge fram en abort gjør at jeg tror du har lav fungering. Mulig du får tilbud om ekstra støtte i form av veiledning. Men ellers skjer det ikke annet enn som en over her skriver: du blir en gravid kvinne som også har asperger.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Men man blir kanskje fulgt opp ekstra når man har Asperger? Anonymkode: d0b82...582
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Trodde ikke den diagnosen ble brukt lengre? Det er ingen automatikk i at diagnose = får ikke ha barn. Men man går jo til kontroller underveis i svangerskapet og oppgir da eventuelle diagnoser og sykdommer. Så om en av disse eller hvordan man oppfører seg på kontrollene så kan jo jordmor/lege velge å melde bekymring til barnevernet, så får man kanskje ekstra oppfølging. Sånn ser jeg for meg at det er iallfall. Og nei såklart kan ikke fastlege tvinge noen til abort, å skrive sånt gjør jo at man tror det er trolle-innlegg. Anonymkode: 9558a...47f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Trodde ikke den diagnosen ble brukt lengre? Det er ingen automatikk i at diagnose = får ikke ha barn. Men man går jo til kontroller underveis i svangerskapet og oppgir da eventuelle diagnoser og sykdommer. Så om en av disse eller hvordan man oppfører seg på kontrollene så kan jo jordmor/lege velge å melde bekymring til barnevernet, så får man kanskje ekstra oppfølging. Sånn ser jeg for meg at det er iallfall. Og nei såklart kan ikke fastlege tvinge noen til abort, å skrive sånt gjør jo at man tror det er trolle-innlegg. Anonymkode: 9558a...47f Så om en av disse eller hvordan man oppfører seg på kontrollene gjør at de blir usikker på egnethet som forelder* Anonymkode: 9558a...47f
tussi84 Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 tja. Det spørs egentlig veldig ann på funksjonsnivå ditt, og i hvilken grad det påvirker omsorgsevnen din. Ingen kan tvinge noen til å ta abort, uansett diagnose eller funksjonsnivå, men lege eller andre du er i kontakt med pga svangerskapet har mulighet til å sende inn bekymringsmelding til barnevernet om de er bekymret for din omsorgsevne. Folk som kjenner deg privat kan også sende inn bekymringsmelding, men når barnet ikke er født enda er det mer trolig at personer tilknyttet helsetjenesten gjør det. (lege, jordmor feks) Det betyr jo ikke at de gjør det, men hvis det skulle bli sendt en bekymringsmelding så har barnevernet plikt til å undersøke saken. Det er veldig sjeldent de bare tar barn vekk fra fødselen av. Da er det gjerne tunge diagnoser til stede, og omsorgsevnen er dårlig/ ikke eksisterende, som feks psykisk utviklingshemming. Ellers så får mange foreldre tilbud om veiledning eller diverse kurs feks for å bedre omsorgsevnen. I mange saker så skjer det heller ingenting, da bv henlegger sak etter undersøkelse. Det skal mye til for at barna blir tatt fra foreldrene altså.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Diagnose sier ikke noe om omsorgsevnen, det er funksjonsnivået som betyr noe. mange uten diagnose som ikke er skikket til å ha barn. Anonymkode: f3e20...dea 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå