Gå til innhold

Hudlege ved volvat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med akne i flere år, og etter diverse kremer og kurer har legen sendt meg videre til hudlege. Der har jeg ikke fått time før i mai, men da dette påvirker meg psykisk i hverdagen ønsker jeg time før og har derfor vurdert å gå privat. Er det noen her inne som har gjort det samme og som vil dele erfaringer? Har i hovedsak tenkt å bruke volvat :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym_student skrev (1 minutt siden):

Har slitt med akne i flere år, og etter diverse kremer og kurer har legen sendt meg videre til hudlege. Der har jeg ikke fått time før i mai, men da dette påvirker meg psykisk i hverdagen ønsker jeg time før og har derfor vurdert å gå privat. Er det noen her inne som har gjort det samme og som vil dele erfaringer? Har i hovedsak tenkt å bruke volvat :) 

har ikke brukt volvat men går på (isotretinoin) nå og det har fungert ganske greit mot accne, regner med at det er det du får skrevet ut.

Men ville nok egentlig gjort det igjennom fastlegen din siden en sånn pillekur er ganske dyr, og du får vel ikke blå resept hvis du går privat?.

Anonymkode: 1ff73...225

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

har ikke brukt volvat men går på (isotretinoin) nå og det har fungert ganske greit mot accne, regner med at det er det du får skrevet ut.

Men ville nok egentlig gjort det igjennom fastlegen din siden en sånn pillekur er ganske dyr, og du får vel ikke blå resept hvis du går privat?.

Tusen takk for svar!! :) Redd jeg ikke får oppstart med isotretionin før til høsten dersom jeg tar det gjennom fastlegen da jeg ikke har time hos hudlege før i mai og de sikkert ikke vil starte opp med denne på sommeren. 

De kunne søke om kuren på blå resept gjennom volvat også, så håper ikke det blir noe problem. 

Har du gått på kuren lenge? Hvordan har det fungert hos deg mtp bivirkninger osv? :) 

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Volvat.

Jeg har fått  god hjelp der med flere hudproblemer. Alltid blitt tatt på alvor og blitt godt ivaretatt.

Jeg har vært i Tromsø men regner med de er like flinke andre steder:)

Anonymkode: 05e13...bd8

Skrevet

Har ikke erfaring, men du kan jo ringe hudlegen der du har time i mai og si at du ønsker å få time før hvis det er avbestillinger og at de gjerne kan ringe deg på kort varsel feks. Kanskje du kan få time tidligere :)  Jeg har fått time tidligere hos spesialist på den måten en gang før iallfall. 

Anonymkode: c085e...443

Skrevet
Anonym_student skrev (53 minutter siden):

Tusen takk for svar!! :) Redd jeg ikke får oppstart med isotretionin før til høsten dersom jeg tar det gjennom fastlegen da jeg ikke har time hos hudlege før i mai og de sikkert ikke vil starte opp med denne på sommeren. 

De kunne søke om kuren på blå resept gjennom volvat også, så håper ikke det blir noe problem. 

Har du gått på kuren lenge? Hvordan har det fungert hos deg mtp bivirkninger osv? :) 

Ja jeg måtte vente til etter sommeren med og begynne, det tørker ut huden/leppene dine helt så jeg skjønner faktisk hvorfor legen sa det nå i etterkant. er på siste uka nå tror jeg har bare et par brett igjen.

Bivirkninger jeg har opplevd er: Ekstremt tørre lepper, tørr hud, blødd nese blod til tider, litt hodepine i starten av kuren, utslett på armene.

Positivt: Har ingen kviser i ansiktet lenger, men har fortsatt en eller 2 små kviser på skuldrene mine noe som uansett er enorm forbedring. jeg er mann så regner med du bare har i ansiktet.

Er veldig fornøyd med utfallet med kuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...