Gå til innhold

Lerret til å male på?

Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei.

Poden ønsker seg lerret til å male på.

Tips til hvor jeg kan kjøpe i flere størrelser?

Gjerne billig og…😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

👍

Ja, disse har jeg sett…tenkte kanskje det fantes et sted som varbilligerer…4 - 5 av de store blir fort noen kroner…😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (1 minutt siden):

👍

Ja, disse har jeg sett…tenkte kanskje det fantes et sted som varbilligerer…4 - 5 av de store blir fort noen kroner…😉

På bruktbutikker kan man komme over malte lerreter (dvs lerreter som det er malt bilder på) til en billig penge. Disse kan jo males over :jepp: Men sjekk ført om det er et verdifullt maleri eller ikke 💸

Anonymkode: d2eef...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På bruktbutikker kan man komme over malte lerreter (dvs lerreter som det er malt bilder på) til en billig penge. Disse kan jo males over :jepp: Men sjekk ført om det er et verdifullt maleri eller ikke 💸

...så vi ikke plutselig får en tråd på KG om "Poden malte over et verdifull E. Munch maleri! Hvordan redde kunstverket 😭?"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å male på plate i stedet for lerret? (Mona Lisa f.eks. er malt på plate - bare for å ta et kjent eksempel). Du kan kjøpe hele plater og sage opp i standard størrelser som kan rammes inn. De må grunnes med Gesso eller lignende.

Ubehandlet plate (P-10071) | Byggmax f.eks

Anonymkode: 577e0...0a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

...så vi ikke plutselig får en tråd på KG om "Poden malte over et verdifull E. Munch maleri! Hvordan redde kunstverket 😭?"

😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å male på plate i stedet for lerret? (Mona Lisa f.eks. er malt på plate - bare for å ta et kjent eksempel). Du kan kjøpe hele plater og sage opp i standard størrelser som kan rammes inn. De må grunnes med Gesso eller lignende.

Ubehandlet plate (P-10071) | Byggmax f.eks

Anonymkode: 577e0...0a6

Det var lerret i ulike størrelser som var viktig…🤷🏽‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (3 timer siden):

i flere størrelser

Hvilke str ønskes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cisne skrev (Akkurat nå):

Kjøp rull med lerret. 

Smart! :tommelopp:Og man kan selv spenne opp lerretene på trerammer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Smart! :tommelopp:Og man kan selv spenne opp lerretene på trerammer :jepp:

Nettopp! Mye billigere, plassbesparende og de proffe gjør det gjerne sånn. Enklere å sende bildene ved salg osv osv.

Endret av Cisne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ghostface skrev (Akkurat nå):

Europris har som regel både store og små lerret.

De er dog grusomme å male på, plastikkaktig overflate, og rammene bøyer seg ofte. Duger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface
Cisne skrev (Akkurat nå):

De er dog grusomme å male på, plastikkaktig overflate, og rammene bøyer seg ofte. Duger ikke.

Beklager at jeg ville hjelpe til da.  Det var bare et forslag og jaggu skal jeg aldri bidra med noe. Det er bare negativt her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostface skrev (1 minutt siden):

Beklager at jeg ville hjelpe til da.  Det var bare et forslag og jaggu skal jeg aldri bidra med noe. Det er bare negativt her inne.

Virkelig ikke meningen å være negativ, men deler bare erfaring. Europris sine lerret er dårlige, og duger ikke til å male noe ordentlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface
Cisne skrev (2 minutter siden):

Virkelig ikke meningen å være negativ, men deler bare erfaring. Europris sine lerret er dårlige, og duger ikke til å male noe ordentlig på.

Ja, jeg har da prøvd dem jeg også, men tenkte hun tenkte på rimelig pris. Hvis ikke får hun snekre et lerret selv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...