AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Noen er jo bare sånn som aldri gråter, ikke alle har det behovet. Men hva hvis du holder inne tårene over lengre tid? Hva skjer med kroppen da? Anonymkode: bc978...8de
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Jeg lurer på det samme. Tror ikke jeg har grått siden jeg var liten. Anonymkode: ac5a1...5d6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Det er forskjell på å ikke ha et behov for å gråte fordi man har det fint og det å holde tårene inne. Det er ikke slik at det er en viss mengde saltvann på lager i kroppen spesifikt ment på gråt som blir overfylt hvis man ikke bruker den. Men hvis en har det trasig og skyver det bort hele tiden, vil det ofte tilslutt renne over. Anonymkode: d05af...b5e
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Rent fysisk er det lite som skjer med kroppen om man ikke gråter. Men går du rundt med en klump i halsen og holder tilbake gråten i mange måneder, kan det føles avslappende og befriende å gråte litt. Noen gråter lett, andre gråter ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Jeg gråter "aldri" - skrev om det i en annen tråd. 5 ganger totalt på tre år etter et ekstremt sjokkerende dødsfall. Men jeg holder det ikke inne eller kjemper imot. Det bare skjer ikke. Jeg er mest redd for å få en kjempekrasj. Gråter ikke av noe annet, som å lese noe trist, se noe trist på tv, være bekymra for noe...det bare kommer ikke. Så jeg tror ikke at det er fysisk skadelig, men tenker at man ubevisst kan bygge opp mye spenninger som ikke kommer ut? Anonymkode: 70f2c...3ce
Anonymburker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Man har det bedre og er mer stabil. Jeg har aldri opplevd noe positivt ved å gråte, fordi gråt alltid hadde noe med at jeg ikke taklet alt det vanskelige. Gråt førte bare til mer gråt og mer sinne/frustrasjon. Nå har jeg ikke grått ordentlig siden i fjor sommer. Det er mye lettere å gi faen og ikke la seg vippe av pinnen så lett. Snakker bare for meg selv her, gråt kan sikkert være bra for mange. Men hvis det fører til at gråten aldri stopper og man graver seg ned, er det ikke sunt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Anonymburker skrev (1 minutt siden): Man har det bedre og er mer stabil. Jeg har aldri opplevd noe positivt ved å gråte, fordi gråt alltid hadde noe med at jeg ikke taklet alt det vanskelige. Gråt førte bare til mer gråt og mer sinne/frustrasjon. Nå har jeg ikke grått ordentlig siden i fjor sommer. Det er mye lettere å gi faen og ikke la seg vippe av pinnen så lett. Snakker bare for meg selv her, gråt kan sikkert være bra for mange. Men hvis det fører til at gråten aldri stopper og man graver seg ned, er det ikke sunt. For meg er det mye av det samme. Gråt har aldri følt som en lettelse. Jeg har aldri skjønt hva folk mener at det "var godt å gråte". Å gråte er slitsomt, og føles ikke godt i det hele tatt. Jeg gråter uhyre sjeldent. Kanskje drypper det noen tårer når jeg ser rørende filmer. Men å gråte ordentlig har nok ikke jeg gjort på minst 7-8 år. Anonymkode: 8337c...715
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Jeg tror ikke det skjer noe farlig. Men personlig har jeg behov for å gråte ut av og til, jeg hylskriker vel og lenge og blir veldig beroliget etterpå. Anonymkode: 9f144...75e
applestories Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Jeg gråter veldig sjelden, men tårene triller ofte på denne årstiden. Nå fordi det klødde voldsomt i halsen, ofte når jeg går ute og det er trekk. Så tårekanalene fungerer utmerket!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For meg er det mye av det samme. Gråt har aldri følt som en lettelse. Jeg har aldri skjønt hva folk mener at det "var godt å gråte". Å gråte er slitsomt, og føles ikke godt i det hele tatt. Jeg gråter uhyre sjeldent. Kanskje drypper det noen tårer når jeg ser rørende filmer. Men å gråte ordentlig har nok ikke jeg gjort på minst 7-8 år. Anonymkode: 8337c...715 Har det og slik. Gråt får meg aldri til å føle meg bedre, tvert i mot. Gråten blir bare en bekreftelse av hvor jævlig ting er, og hvor lite jeg kan gjøre med det. Er vel noen år siden jeg gråt sist. Anonymkode: 2e2fd...2e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå