AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Del Skrevet 4. februar 2022 Jeg hadde problemer med smerter i kroppen og tok en tablett mot smertene. Kjørte så hjem. Men når jeg ser nærmere på medisinpakningen så er den merket med en varseltrekant. Bør jeg melde meg til politiet? Følte meg helt klar i toppen til å kjøre bil. Om jeg hadde blitt stoppet i en promillekontroll, ville det gitt utslag? Eller må de ta blodprøver for å spore slikt? Hva hadde straffen vært om jeg hadde blitt tatt? Anonymkode: c4a92...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Del Skrevet 4. februar 2022 Det er ikke ulovlig å kjøre bil etter å ha tatt slike medisiner. Du skal være spesielt aktsom og, som alltid ellers, gjøre en vurdering av kjørbarheten. Anonymkode: fabf8...248 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Del Skrevet 4. februar 2022 Paranoid much? Selvfølgelig melder du ikke deg selv til politiet. Men nå vet du at du ikke skal sette deg bak rattet når du tar slike piller. Anonymkode: f7325...f7f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Del Skrevet 4. februar 2022 Medisiner er ikke promille og gir selvsagt ikke utslag der. Trekantmedisiner er ikke forbudt. Hvorfor melde deg til politiet? VIL du ha bot...? Du får jo ikke tatt tilbake kjøringe så hva skal det tjene til? Anonymkode: 888b4...e52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Medisiner er ikke promille og gir selvsagt ikke utslag der. Trekantmedisiner er ikke forbudt. Hvorfor melde deg til politiet? VIL du ha bot...? Du får jo ikke tatt tilbake kjøringe så hva skal det tjene til? Anonymkode: 888b4...e52 Jeg har gjort noe ulovlig og bør straffes for dette. Anonymkode: c4a92...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Del Skrevet 4. februar 2022 Snakk om å fullstendig kaste bort politiets allerede temmelig skrøpelige ressurser. Anonymkode: d38e5...ad9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har gjort noe ulovlig og bør straffes for dette. Anonymkode: c4a92...91c Da ville jeg meldt meg, hvis jeg hadde så dårlig samvittighet. Anonymkode: d389c...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hellokitty Skrevet 4. februar 2022 #8 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har gjort noe ulovlig og bør straffes for dette. Anonymkode: c4a92...91c Men nå er du jo klar over at det er rød trekant på medisinene. Noe du egentlig burde ha visst om du har brukt de flere ganger eller en stund. Da kjører du ikke rett etter medisiner er tatt neste gang. Den rød trekanten betyr bare at tablettene kan påvirke deg slik at du ikke er 100% tilstede eller oppegående ett visst antall timer etter du har tatt dem. Kan være lurt å lese pakkevedlegget eller snakke med fastlege hvis du er bekymret for eventuelle bivirkninger som kan påvirke kjøringen. Endret 4. februar 2022 av hellokitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Del Skrevet 5. februar 2022 On 2/4/2022 at 12:35 PM, AnonymBruker said: Jeg har gjort noe ulovlig og bør straffes for dette. Anonymkode: c4a92...91c Det er ikke ulovlig å kjøre bil selv om du har tatt trakant-medisin.... Anonymkode: 6d059...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Del Skrevet 5. februar 2022 On 2/4/2022 at 12:35 PM, AnonymBruker said: Jeg har gjort noe ulovlig og bør straffes for dette. Anonymkode: c4a92...91c Orker ikke. Anonymkode: 3575f...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Del Skrevet 5. februar 2022 Anonymkode: a11bc...358 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 On 2/4/2022 at 12:30 PM, AnonymBruker said: Det er ikke ulovlig å kjøre bil etter å ha tatt slike medisiner. Du skal være spesielt aktsom og, som alltid ellers, gjøre en vurdering av kjørbarheten. Anonymkode: fabf8...248 On 2/4/2022 at 12:33 PM, AnonymBruker said: Medisiner er ikke promille og gir selvsagt ikke utslag der. Trekantmedisiner er ikke forbudt. Hvorfor melde deg til politiet? VIL du ha bot...? Du får jo ikke tatt tilbake kjøringe så hva skal det tjene til? Anonymkode: 888b4...e52 On 2/4/2022 at 10:30 PM, hellokitty said: Men nå er du jo klar over at det er rød trekant på medisinene. Noe du egentlig burde ha visst om du har brukt de flere ganger eller en stund. Da kjører du ikke rett etter medisiner er tatt neste gang. Den rød trekanten betyr bare at tablettene kan påvirke deg slik at du ikke er 100% tilstede eller oppegående ett visst antall timer etter du har tatt dem. Kan være lurt å lese pakkevedlegget eller snakke med fastlege hvis du er bekymret for eventuelle bivirkninger som kan påvirke kjøringen. On 2/5/2022 at 7:11 PM, AnonymBruker said: Det er ikke ulovlig å kjøre bil selv om du har tatt trakant-medisin.... Anonymkode: 6d059...de2 Vær så snille å ikke spre feilinformasjon. Det er mange medisiner med rød trekant som er uforenlige med bilkjøring, og vil gi straffereaksjoner hvis de er inntatt før kjøring. For noen legemidler er bilkjøring tillatt hvis man er opptrappet til en stabil dose. Sporadisk inntak eller annen bruk enn avtalt med lege vil da medføre straffeansvar. Det er veldig dumt å spre feilinformasjon om straffbare forhold som medfører stor fare i trafikken. https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell/ Ts - det er hensiktsløst å melde seg for politiet. Dette er jo ikke noe du planlegger å gjenta, og heller ikke noe du hadde intensjon om å gjøre. Jeg vet ikke hvilket preparat du har tatt, men snakk gjerne med legen din om bruk kombinert med bilkjøring. Og ikke hør på hva folk skriver her. Anonymkode: a3753...37c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær så snille å ikke spre feilinformasjon. Det er mange medisiner med rød trekant som er uforenlige med bilkjøring, og vil gi straffereaksjoner hvis de er inntatt før kjøring. For noen legemidler er bilkjøring tillatt hvis man er opptrappet til en stabil dose. Sporadisk inntak eller annen bruk enn avtalt med lege vil da medføre straffeansvar. Det er veldig dumt å spre feilinformasjon om straffbare forhold som medfører stor fare i trafikken. https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell/ Ts - det er hensiktsløst å melde seg for politiet. Dette er jo ikke noe du planlegger å gjenta, og heller ikke noe du hadde intensjon om å gjøre. Jeg vet ikke hvilket preparat du har tatt, men snakk gjerne med legen din om bruk kombinert med bilkjøring. Og ikke hør på hva folk skriver her. Anonymkode: a3753...37c Mange er ikke det samme som alle. Anonymkode: 624eb...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mange er ikke det samme som alle. Anonymkode: 624eb...58a Det er det heller ingen som har sagt. Anonymkode: 06e31...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Del Skrevet 12. februar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Mange er ikke det samme som alle. Anonymkode: 624eb...58a Når du ikke vet hva ts tar, er det farlig å si at dette ikke er ulovlig. I det minste bør du henvise til førerkortforskriften. Det er mange medikamenter med rød trekant du ikke har lov til å kjøre på i det hele tatt, mange der det er krav til tid fra inntak til kjøring, og til dose og bruksfrekvens. Det er gode grunner til at disse preparatene har trekantmerking, og det er ikke sant at det ubetinget er lovlig å kjøre bil når du bruker dem. Dersom du teknisk sett fyller helsekravene, skal du fortsatt vurdere om du er i stand til å kjøre. Den vurderingen svikter hos de fleste. Det som har vært postet i denne tråden medfører trafikkfare, og dere villeder et menneske som ber om råd for å være en trygg og lovlig sjåfør. Henvis heller til å diskutere dette med forskrivende lege. Dere vet jo ikke en gang hvilken medisin det er snakk om. Anonymkode: a3753...37c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 12.29): Jeg hadde problemer med smerter i kroppen og tok en tablett mot smertene. Kjørte så hjem. Men når jeg ser nærmere på medisinpakningen så er den merket med en varseltrekant. Bør jeg melde meg til politiet? Følte meg helt klar i toppen til å kjøre bil. Om jeg hadde blitt stoppet i en promillekontroll, ville det gitt utslag? Eller må de ta blodprøver for å spore slikt? Hva hadde straffen vært om jeg hadde blitt tatt? Anonymkode: c4a92...91c Men kjære deg, om alle skulle meldt seg for slike bagateller så hadde halve Norges befolkning måttet jobbe som politi. Anonymkode: 94208...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Del Skrevet 14. februar 2022 Heisann. Jeg ringte og meldte fra til politiet. Hun som tok telefonen noterte saken og sa de skulle ringe tilbake. Men nå er det gått ti dager og jeg har ikke hørt noe. Politiet har glemt det? Anonymkode: c4a92...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heisann. Jeg ringte og meldte fra til politiet. Hun som tok telefonen noterte saken og sa de skulle ringe tilbake. Men nå er det gått ti dager og jeg har ikke hørt noe. Politiet har glemt det? Anonymkode: c4a92...91c Trolletroll Anonymkode: 46d31...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 12.33): Medisiner er ikke promille og gir selvsagt ikke utslag der. Trekantmedisiner er ikke forbudt. Hvorfor melde deg til politiet? VIL du ha bot...? Du får jo ikke tatt tilbake kjøringe så hva skal det tjene til? Anonymkode: 888b4...e52 Politiet sjekker også for annen rus som feks piller og annen narkotika, så ts kunne ha blitt tatt om politiet ville sjekket han. En annen ting så er det jo bare idiotisk å melde seg til politiet nå. Bare lær av dette og ikke gjør det en gang til. Anonymkode: f51b7...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Del Skrevet 15. februar 2022 Ta en titt på denne siden: https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell/ Anonymkode: e9140...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå