Gå til innhold

Takkekort

Gjest marthepia

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia

Jeg lurer bare på om man bruker å sende ut takkekort etter dåp?

iallefalll...hva skriver man?

-Takk for gaven i anledning min dåp.

-Tusen takk for gaven

Hva gjorde dere? Hva skrev dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk takkekort da sønnen til en venninne ble døpt. De skrev vel noe sånt som "Tusen takk for den fine .... jeg fikk i anledningen dåpsdagen min. Klem fra/hilsen ... (barnets navn)"

Syns det var hyggelig at de sendte ut takkekort, tror jeg vil gjøre det selv når jeg eventuelt får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått takkekort fra en jeg gav dåpsgave til. Syntes det var koselig. Var skrevet det samme som sweetie pie skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte ut takkekort i anledning dåpen. "Tusen takk for den fine.... jeg fikk i anledninge dåpen. Og navnet på smurfen"

Synes det er hyggelig å få takkekort og det er hyggelig å sende takkekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt vanlig å sende takkekort etter dåp/navnefest. Vi gjorde i allefall det, og har alltid fått når vi har gitt gave. Teksten var noe slikt som "Tusen takk for det fine gullhjerte jeg fikk i anledning dåpen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer i alle fall til å sende ut takkekort. Synes det er hyggelig å vise at vi setter pris på oppmerksomheten, og gi litt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt vanlig å sende takkekort. Tror jeg ville reagert om det ikke kom takkekort, det har jeg aldr iopplevd med noen av de barnedåpene jeg har gitt noe til. Blitt en del av dem etterhvert, og takkekort har jeg fra alle.

Det er somregel, de jeg har fått, et bilde av dåpsbarnet der det står takk for gaven i forbindelse med dåpen min, eller andre variasjoner av den teksten. I noen tilfeller skrevet fra foreldrene, andre ganger fra barnet. Begge deler går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort etter dåpen er veldig vanlig, ja. Tror jeg hadde stussa litt om jeg ga gave i anledning en dåp, uten å få takkekort i etterkant.

Vi sendte ut takkekort etter dåpen til jentene våre i alle fall. Skrev noe sånt som "Tusen takk for den flotte bla bla Lillesøster fikk i anledning dåpen. Hilsen Nala og Nala-mannen". Til fadderne skrev vi også en ekstra setning om at vi var veldig takknemlige for at h*n ville stille som fadder til go'jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skrives det takkekort i forbindelse med dåpen. Vi skriver bare: tusen takk for den flotte .... jeg fikk i anledning min dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å sende ut takkekort ja.

Vi valgte å døpe vår datter bare 7 uker etter hun var født, så vi sendte ut samme takkekort til de som ga gave når hun ble født og til dåpen.

Vi skrev:

Tusen takk for den flotte gaven XXX fikk når hun ble født.(Eller til dåpen)

Klem fra xxx, xxx og xxx

Noen fikk hun jo gave med begge gangene, så da skrev vi:

Tusen takk for de flotte gavene XXX fikk når hun ble født og til dåpen.

Klem fra xxx, xxx og xxx

(Ja kanskje ikke ordrett, men noe slik)

Jeg synes det er finest om foreldrene også står på kortet, ikke bare barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes absolutt man skal sende takkekort etter dåp, konfirmasjoner og bryllup. Det er spesielle merkedager i livet hvor man involverer familie og venner. Det bør behørig avsluttes med takkekort med bilde av begivenheten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort er koselig å få, og vi kommer til å skrive takkekort til alle som har gitt gave både i forbindelse med fødselen og til dåpen.

Kommer vel til å skrive noe liknende som det de andre har svart.

Av venner som vi har gitt gave, har vi vel fått takkekort fra ca halvparten, så det er nok ikke så vanlig som ved bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...