AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #21 Skrevet 4. februar 2022 Er han din stesønn? Isåfall: Stakkars gutt. Han kan ikke kastes ut!! Du er en grusom stemor. Hva i helvete har han gjort for å fortjene dette?! Er han din biologiske sønn? Såklart er dette innafor. En 21 åring er voksen! Du syr puter under armene på en voksen mann hvis ikke. Anonymkode: 22ac9...dcf 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #22 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er han din stesønn? Isåfall: Stakkars gutt. Han kan ikke kastes ut!! Du er en grusom stemor. Hva i helvete har han gjort for å fortjene dette?! Er han din biologiske sønn? Såklart er dette innafor. En 21 åring er voksen! Du syr puter under armene på en voksen mann hvis ikke. Anonymkode: 22ac9...dcf Det er faktisk slik at foster barn og stebarn oftere kastes ut når det ikke lenger er penger å tjene på dem...steforeldre eller fosterforeldre elsker ikke et stebarn som sitt eget Anonymkode: 21f76...a19
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #23 Skrevet 4. februar 2022 jeg er imponert over hvor mye medhold ts får her. Jeg skrev ett lignende innlegg om stesønn og fikk mye motgang. En stesønn på 21 som jobber fullt, tjener mye mer enn meg og samboer, eier eget hus som han leier ut, bidrar nada utenom å lage dårlig stemning i familien. Der var jeg slem, ond og en forferdelig stemor og samboer gitt som ønsket av hele mitt hjerte at denne stesønnen flyttet ut. Anonymkode: bde51...fbd 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #24 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er han din stesønn? Isåfall: Stakkars gutt. Han kan ikke kastes ut!! Du er en grusom stemor. Hva i helvete har han gjort for å fortjene dette?! Er han din biologiske sønn? Såklart er dette innafor. En 21 åring er voksen! Du syr puter under armene på en voksen mann hvis ikke. Anonymkode: 22ac9...dcf Haha.. jeg så ikke denne kommentaren før jeg skrev mitt svar Anonymkode: bde51...fbd
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #25 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er faktisk slik at foster barn og stebarn oftere kastes ut når det ikke lenger er penger å tjene på dem...steforeldre eller fosterforeldre elsker ikke et stebarn som sitt eget Anonymkode: 21f76...a19 Eller «kastes de ut» fordi de faktisk har blitt voksne, og de må lære seg å stå på egne ben?! Anonymkode: 61a5e...114 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #26 Skrevet 4. februar 2022 Støttes det som stort sett skrives i tråden. Still krav. Dropp luksusbehandlingen han får. Kutt nett og telefon om det er du som betaler den og kutt alle andre ekstra goder. Han trenger å kjenne på realiteten, rett ig slett! Anonymkode: 61a5e...114 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #27 Skrevet 4. februar 2022 hva om ungen rett og slett nekter å reise hjemmefra da? selv om tråd-starter faktisk klarer å fysisk dra ungen ut av hjemmet, så kanskje ungen forsøker å tving seg inn i igjen på ett seinere tidspunkt. For eksempel når tråd-starter forsøker å reise til butikken, til jobb, eller what ever. Anonymkode: c1fa6...5f6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #28 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner ikke sønnen til Ts, men på generelt grunnlag kan jeg si at jo, det er relativt vanlig å oppføre seg sånn uten at man sliter. Jeg har nylig bikket 30, men da jeg var i starten 20-årene var det mange rundt meg som holdt på som sønnen til Ts, i én eller annen grad. Mange bodde hjemme og brukte alle pengene sine på tull. Noen studerte, men gadd ikke ta studiene på alvor, noen jobbet deltid og noen var også flinke med studier, men dårlige med både penger og å bidra hjemme. Flere har også droppet ut av studier og ikke gjort noe fornuftig i perioder. De fikk alle orden på livet utover i 20-årene og ingen av dem lever på andre og gamer døgnet rundt nå. Sønnen til Ts trenger absolutt å komme seg på rett spor igjen, men vi skal være forsiktige med å mistenke psykisk sykdom. Kanskje han er bortskjemt? Kanskje han er skikkelig lat? Det er relativt vanlig å være skikkelig lat i tenårene og starten av 20-årene. Anonymkode: 5488d...0da Jeg kjenner heller ikke sønnen til TS, men jeg har en annen erfaring enn deg. Det er ikke vanlig i min omkrets eller vennegjeng å holde på noe sånt. Det kan godt hende at han er lat eller ikke orker noen ting, men det kan også være et tegn på at han sliter. Jeg sier ikke at han gjør det, men for meg høres det ut som noe er galt. Det er ikke vanlig oppførsel. Jeg er selv i midten av 20-årene, og jeg vil heller si at det er vanlig å være motivert for å finne seg jobb eller studere og jobbe. Jeg har venner som har opplevd noe lignende og jeg vet at de slet psykisk og trengte hjelp fra foreldrene/venner/psykolog med å få en rutine og kontroll på livet. Det er selvfølgelig mange som byttet studier eller fant ut at det var dårlig miljø på arbeidsplassen, men de som bare satt hjemme slet psykisk. Jeg tenker at TS bør snakke med sønnen og tilby han hjelp. Anonymkode: 4d5e3...1ec
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #29 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg er imponert over hvor mye medhold ts får her. Jeg skrev ett lignende innlegg om stesønn og fikk mye motgang. En stesønn på 21 som jobber fullt, tjener mye mer enn meg og samboer, eier eget hus som han leier ut, bidrar nada utenom å lage dårlig stemning i familien. Der var jeg slem, ond og en forferdelig stemor og samboer gitt som ønsket av hele mitt hjerte at denne stesønnen flyttet ut. Anonymkode: bde51...fbd Synd du fikk høre mye dritt, men jeg tenker at i denne situasjonen bør stesønnen enten bidra med penger eller flytte ut. Anonymkode: 4d5e3...1ec 3
Michaelhe Skrevet 4. februar 2022 #30 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har en sønn på 20 år som sover hele dagen og gamer om natta. Bidrar ingenting og kommer og går som han vil. Tatt opp lån for å studere, men har sluttet på studiet og mottar lån hver måned som brukes på drittmat. Er det ok om jeg ber han flytte? Klikker for meg snart!!! Anonymkode: 24227...298 Kan du ikke foreslå det, og få det til å høres positivt ut? Det er jo en frihet for ham å ha noe eget. Vi kan aldri vite om de dører vi går gjennom lukkes for siste gang.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #31 Skrevet 4. februar 2022 Tvillingsjel skrev (18 timer siden): Er han deprimert? Tror jeg ville tatt ham til legen først. Kanskje ta noen blodprøver for å utelukke vitaminmangel, eller noe. Unge voksne som har lyst til å game trenger ikke feile noe. De har muligheten til å game og har lyst til det så gjør de det. Dette er egentlig ikke anerledes enn om jeg hadde tilbudt deg gratis hus, matservering og lommepenger, og du trengte ikke jobbe kun drive med hobbyen din når det passet deg. Det er mange voksne som ville valgt denne flotte muligheten, så hvorfor så rart når unge voksne velger den? Feilen er mor som lar det skje. Anonymkode: 0b95c...6f5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #32 Skrevet 4. februar 2022 Det har jeg gjort!:) er ikke en vond stemor,han er mitt eget kjøtt og blod! Han var 20 da jeg klikka for 100 gang, han ruinerte meg,rotet,gamet, jobbet kanskje 1 dag i uka om han giddet som ekstrahjelp slik at han fikk seg en fest i måneden og nok red bull til å game hele natta. Der fikk mor nok,hjalp han med leilighet og inventar og takka for meg. Han var sur i en måned,fornærmet og alt var min feil. Etter 1 år har jeg en voksen sønn, fungerer så godt i ny salgs jobb, han har fått selvtillit og respekt både for seg selv og ikke minst meg:) Vi har et kjempegodt forhold,krangler ikke mere og han er igjen blitt en nydelig fyr. Så glad jeg ga han kniven på strupen, for han blomstrer etter å klare å mestre livet selv. Men,måtte gå mange runder med meg selv før bomben inntraff,men når de først var gjort så ble alt veldig bra. Anonymkode: 474da...bf2 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå