AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Har en sønn på 20 år som sover hele dagen og gamer om natta. Bidrar ingenting og kommer og går som han vil. Tatt opp lån for å studere, men har sluttet på studiet og mottar lån hver måned som brukes på drittmat. Er det ok om jeg ber han flytte? Klikker for meg snart!!! Anonymkode: 24227...298 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Ja. Høres ut som han er overmoden. Anonymkode: 66ac3...c3e 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 100% innafor Anonymkode: 650ca...24d 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Ville vært en bjørnetjeneste å la han få fortsette å bo hjemme når han holder på slik. Anonymkode: 77b4d...6ae 15
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en sønn på 20 år som sover hele dagen og gamer om natta. Bidrar ingenting og kommer og går som han vil. Tatt opp lån for å studere, men har sluttet på studiet og mottar lån hver måned som brukes på drittmat. Er det ok om jeg ber han flytte? Klikker for meg snart!!! Anonymkode: 24227...298 Selvsagt BER du han ikke, men KREVER at han flytter. For hver dag du ikke setter krav så legger du til rette for tiltaksløshet og at han ødelegger livet sitt. At han bruker lånet på fastfood er helt borti natta. Skam deg som lar dette skje!!!! Du er medskyldig hver eneste dag dette får skje. Anonymkode: 0b95c...6f5 16
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Ja, han trenger et spark bak for å klare å stå på egne ben. Anonymkode: 7bbb7...89e 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Ja, selv om det er tøft. Har en 21 åring boende hjemme jeg også. Han studerer da, men hadde han bare sovet og hengt ute, så måtte jeg ha tatt grep Anonymkode: 2dc52...3c9 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Hvis telefonen hans står på deg: si den opp eller sperr den. Bytt passord på Internett. Og still krav. Ikke la han få ha goder om han ikke bidrar. Og man kan ikke bare ta studielån. Man må møte opp hvert semester for å sende inn svar brev. Det kan bli dyrt om man ikke fullfører studiet. Da blir alt lån. Men ja det er helt innafor å ikke la 21 åringen bo hjemme hvis det er sånn du beskriver. Anonymkode: 9fb50...0f5 8
Silva Pluvialis Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Er han deprimert? Tror jeg ville tatt ham til legen først. Kanskje ta noen blodprøver for å utelukke vitaminmangel, eller noe. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Han vil bli verre om du lar ham få bli. Anonymkode: e64a8...88e 4
Amanda28 Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 (endret) «Kaste ut» høres brutalt ut, men du må ta en skikkelig og alvorlig prat med han. Skal han bo hjemme, må han også bidra med noe og studere eller få seg en jobb. Slik han driver på nå er oppskriften på en depresjon. Du må prøve å hjelpe han. Endret 3. februar 2022 av Amanda28 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 Høres ut som barnet ditt sliter veldig! Det er ikke vanlig at en 21 åring ikke har behov for jobb, studier og vanlig liv med rutiner! Du bør først og fremst prøve å hjelpe han, istedenfor å brutalt kaste han ut. Si til han at fremover må han betale leie for å bo hos deg. Og for å få bo hjemme må han melde seg opp til fag eller finne jobb! Hvis han finner seg jobb og studier må han også f.eks. begynne å trene Selv om han er myndig, så er han fortsatt ung. Kanskje han sliter og har ingen motivasjon. Du er moren hans selv om han er myndig, og du bør prøve å hjelpe han ut av dette. Sier han nei, da kan du vurdere å kaste han ut. Anonymkode: 4d5e3...1ec 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som barnet ditt sliter veldig! Det er ikke vanlig at en 21 åring ikke har behov for jobb, studier og vanlig liv med rutiner! Du bør først og fremst prøve å hjelpe han, istedenfor å brutalt kaste han ut. Si til han at fremover må han betale leie for å bo hos deg. Og for å få bo hjemme må han melde seg opp til fag eller finne jobb! Hvis han finner seg jobb og studier må han også f.eks. begynne å trene Selv om han er myndig, så er han fortsatt ung. Kanskje han sliter og har ingen motivasjon. Du er moren hans selv om han er myndig, og du bør prøve å hjelpe han ut av dette. Sier han nei, da kan du vurdere å kaste han ut. Anonymkode: 4d5e3...1ec Jeg kjenner ikke sønnen til Ts, men på generelt grunnlag kan jeg si at jo, det er relativt vanlig å oppføre seg sånn uten at man sliter. Jeg har nylig bikket 30, men da jeg var i starten 20-årene var det mange rundt meg som holdt på som sønnen til Ts, i én eller annen grad. Mange bodde hjemme og brukte alle pengene sine på tull. Noen studerte, men gadd ikke ta studiene på alvor, noen jobbet deltid og noen var også flinke med studier, men dårlige med både penger og å bidra hjemme. Flere har også droppet ut av studier og ikke gjort noe fornuftig i perioder. De fikk alle orden på livet utover i 20-årene og ingen av dem lever på andre og gamer døgnet rundt nå. Sønnen til Ts trenger absolutt å komme seg på rett spor igjen, men vi skal være forsiktige med å mistenke psykisk sykdom. Kanskje han er bortskjemt? Kanskje han er skikkelig lat? Det er relativt vanlig å være skikkelig lat i tenårene og starten av 20-årene. Anonymkode: 5488d...0da 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 Utesteng han fra nettverket, krev husleie, ikke vask klær, slå av sikringen til rommet på natten og lås sikringsskapet. Da kaster du han ikke ut, men kan få han til å flytte ut frivillig. Hjelper ikke det, så er det på sin plass å kaste han ut. Anonymkode: 88e13...f32 4
tirben Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 Tvillingsjel skrev (9 timer siden): Er han deprimert? Tror jeg ville tatt ham til legen først. Kanskje ta noen blodprøver for å utelukke vitaminmangel, eller noe. Man TAR ikke en 21 åring til lege. Han må gå til lege selv. Han er voksen, og ingen kan få ham til legen hvis han ikke vil selv. 8 2
intexus40 Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 Tvillingsjel skrev (9 timer siden): Er han deprimert? Tror jeg ville tatt ham til legen først. Kanskje ta noen blodprøver for å utelukke vitaminmangel, eller noe. Hun kan ikke bare ta ham med til legen.. han er voksen per def. og bestemmer over eget liv. Eneste de kan gjøre er å sette grenser i eget hus og kreve a han følger dem eller rett og slette kaste han ut og få han til å se realiteten på den tunge måten. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå