AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #21 Skrevet 3. februar 2022 Jeg er over 30 nå, men legen min henviste meg til en kvinnelig gynekolog når jeg var 10 pga samme problem. Hun tok ultralyd, og noen prøver. Konkluderte med at det ikke var noe galt. Og ble satt på p-piller som for min del hjalp. Anonymkode: 78b99...50c 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #22 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Wtf Anonymkode: 9213e...8cc Mange begynner på p-piller tidlig pga mensen, pillen blir ikke bare brukt som prevensjon. Selv om det er ett prevensjonsmiddel., Anonymkode: 78b99...50c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #23 Skrevet 4. februar 2022 MammaMums skrev (7 timer siden): Har ikke lest alt her -men som repons på ts innlegg : ALDRI I LIVET!!! Ikke begynn å surre inn medisinske synapser og endringer i biokjemien på et barn på 111 år🙏🙏🙏 Hjernen er ikke ferdig utvokst før den er 25.. hold tilbake - undersøk nøye og kritisk alle forslag .. datteren din må leve med de biokjemiske og ev hormonelle påførte endringene i sIn egen kropp og sitt eget hele liv❤️❤️❤️ Er jo sp mye bedre å være sengeliggende flere dager pr måned i stedenfor Anonymkode: 53a1b...2d5 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. februar 2022 #24 Skrevet 4. februar 2022 Jeg svimte også av og skrek av intense smerter. Blødde som en gris til slakt. Å starte på p piller var en ren velsignelse. Stoppet opp mensen helt over en lang periode ved å på pillen kontinuerlig.
Lilletrille79 Skrevet 4. februar 2022 #25 Skrevet 4. februar 2022 MammaMums skrev (7 timer siden): Har ikke lest alt her -men som repons på ts innlegg : ALDRI I LIVET!!! Ikke begynn å surre inn medisinske synapser og endringer i biokjemien på et barn på 111 år🙏🙏🙏 Hjernen er ikke ferdig utvokst før den er 25.. hold tilbake - undersøk nøye og kritisk alle forslag .. datteren din må leve med de biokjemiske og ev hormonelle påførte endringene i sIn egen kropp og sitt eget hele liv❤️❤️❤️ Hehe 111 år er vel gammel nok😂😁
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #26 Skrevet 4. februar 2022 Ubehandlet endometriose kan føre til infertilitet. Jo mer vev, dvs jo flere menstruasjoner, jo verre. Det ville jeg ikke ønsket for min datter! Og til deg som skrev at mer smerter er vanlig. Joda, men ikke sengeliggende i to dager. Denne forminskningen av kvinnelige sykdommer er så lei. Mange lider i stillhet. Anonymkode: c423b...77c 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #27 Skrevet 4. februar 2022 Endometriose! Forskningen har kommet langt på dette området siden jeg var ung og behandlingen er mye bedre. Nå er dette en diagnose de fleste leger har kunnskap om. Snakk med fastlegen hennes om endometriose du. Før du gir henne hormoner. Anonymkode: 99a5c...0cd
MammaMums Skrevet 4. februar 2022 #28 Skrevet 4. februar 2022 Lilletrille79 skrev (11 timer siden): Hehe 111 år er vel gammel nok😂😁 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #29 Skrevet 4. februar 2022 Jeg ville også snakket med legen om endometriose først. Høres voldsomt ut og jeg ville ønsket å utrede før mitt barn måtte starte på p-piller. Ville også tenkt at litt kraftig smertestillende 2 dager i måneden er bedre enn hormonpreparat hver dag for en på bare 11 år... OM dere lander på p-piller ville jeg ønsket å starte med minipille først (krever at dere foreldre følger opp at den tas til samme tid hver dag. Men har mindre hormoner og bivirkninger og kan gjøre at man slipper mensen helt) Anonymkode: 12f80...dde
Lilletrille79 Skrevet 4. februar 2022 #30 Skrevet 4. februar 2022 MammaMums skrev (30 minutter siden): 😂😂😂 Hehe jeg klarte ikke å la være 😂 1
MammaMums Skrevet 4. februar 2022 #31 Skrevet 4. februar 2022 Lilletrille79 skrev (3 minutter siden): Hehe jeg klarte ikke å la være 😂 Når du legger det frem sånn, så kan jeg kanskje moderere tankene mine om at en 111åring kan få p-pilla si😂😂😂
Lilletrille79 Skrevet 4. februar 2022 #32 Skrevet 4. februar 2022 MammaMums skrev (Akkurat nå): Når du legger det frem sånn, så kan jeg kanskje moderere tankene mine om at en 111åring kan få p-pilla si😂😂😂 Hehe ja du var litt ivrig med 1-tallene 😂men det er stor forskjell på 11 og 111 🤪😂 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #33 Skrevet 4. februar 2022 Aldri i verden!! Anonymkode: 5f225...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #34 Skrevet 4. februar 2022 Hvis hun er såpass ung, ville jeg bedt fastlegen om henvisning til spesialist som kan vurdere hva som er best og evt årsak. Anonymkode: eafc2...90e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #35 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hør med legen du, så får du kyndig veiledning og ikke synsing 🙂 Anonymkode: c75df...c23 Enig! Altfor mange unge jenter sliter i altfor mange år med store smerter og blodtap fordi de ikke får hjelpen de trenger. Og fordi noen har en forkvaklet forestilling om at p-piller = sex, og ikke skjønner at p-piller kan gis av mange andre årsaker enn behov for prevensjon. Anonymkode: 2009f...476 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #36 Skrevet 4. februar 2022 Cerazette pillen gir ikke risk for blodpropp, og man kan også miste mensen helt, noe som gjør at smertene vil bli borte for alltid. Anonymkode: 775d4...955
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #37 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/3/2022 den 22.09): Fungerer ikke smertestillende? Ville også vurdert utredning med tanke på endometriose. Anonymkode: 62c21...168 Desverre nesten umulig å bli utredet for endometriose. Legene skjønner ikke hvor forferdelig vanskelig vi har det. Over 30år med det men ingenting hjelper.. Håper det blir mye mer fokus på det så enda flere får hjelper de trenger! Får hun noe smertelindring? Ibux? Vet en del går på p piller for og dempe smerter og blødninger. Snakk med legen. Anonymkode: 0761e...688
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå