Gå til innhold

Smartklokke pga helseproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er på grunn av alvorlig sykdom på jakt etter en smartklokke som overvåker flest mulig kroppsfunksjoner. Puls, oksygenmetning, søvn og lignende. Har noen forslag til eller erfaring med smartklokker som er spesielt gode på den biten? Hvilke funksjoner har den i så fall?

Klokka er ikke ment brukt til trening og nedlasting av musikk og andre fancy funksjoner har vi ikke bruk for. Vi trenger bare å dokumentere hvordan formen endrer seg gjennom dagen og hvilke faktorer som påvirker hva. 

Pris er ikke så viktig, men vi har ikke iphone eller ipad eller noe sånt her hjemme, så da får vi kanskje problemer med å laste med informasjonen hvis vi kjøper en appleklokke? 

Alle tips, både om bra klokker og om klokker som ikke anbefales, tas imot med takk :) 

Anonymkode: 80b93...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på en sportsbutikk som selger sånne klokker for å få vite hvilke funksjoner de forskjellige klokkene har

Anonymkode: 7660e...7db

Skrevet

Kjøpte meg nylig fitbit sense klokken og er svært fornøyd med den. Den kan man bruke med fitbit appen på en Android mobil. 

Anonymkode: f6d97...fee

Skrevet

Kunne denne vært et alternativ? Det spørs litt hva det er viktigst for dere å måle. Eventuelt som et tillegg til klokke. 

https://ecg247.no/forbruker/

Klokkene er sikkert blitt ganske gode nå, men tror jeg ville følt meg tryggere med ordentlig utstyr hvis jeg var alvorlig syk.

Jeg er ellers godt fornøyd med Fitbit, jeg også. Fin og oversiktlig app. Ikke prøvd klokkene deres med o2-måler ennå, så kan ikke uttale meg om akkurat det. 

Anonymkode: 6a23b...1ee

Skrevet

Jeg bruker smartklokke av helsemessige grunner.

Jeg bruker Fitbit versa 3, og er godt fornøyd med den, men jeg tror Fitbit sense er mer direkte rettet mot helseovervåkning.

En funksjon i fitbit-appen er det som på norsk heter "dagsform", men på engelsk heter "daily readyness".  Det er en premiumfunksjon, men den hjelper meg veldig mye mtp på å begrense aktiviteter de dagene kroppen behøver hvile.  (Jeg er ikke så flink til å kjenne dette selv)

Temperaturmåling, hjertefunksjon (hjertevariabilitet) og O2-målingen er ikke aktiv på denne klokken annet enn at de brukes om natten til å måle søvnkvalitet og "daily readyness", men dette er bra nok for min del, så får du finne ut om du har andre behov.

Jeg tror Garmin-klokkene har noen fler funksjoner for overvåkning av helse.

Anonymkode: 330e8...c92

Skrevet

Jeg er medlem i en Facebookgruppe for folk som bruker smartklokker til å overvåke en helsetilstand og der er Garmin klart foretrukket sammenlignet med andre produsenter. 

Anonymkode: 6a647...4a6

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med de selv, men Withings-klokkene, for eksempel Withings Scanwatch er beregnet på helseovervåking. 

Anonymkode: ac0c8...f71

Skrevet

Synes egentlig ikke klokka er så nyttig sånn sett. Måler puls, men måter jo f.eks ikke om slagene er uregelmessige. 

Anonymkode: 97d22...b41

Skrevet

Apple Watch har både EKG og oksygenmetning i blodet, Vo2 og mange flere funksjoner. Konstant pulsmåling. Men om det kan brukes til noe..? Jeg får varsel når pulsen er høy og hvis klokken mener jeg har lett for å falle. Og hvor sikre er egt målingene?

Jeg har blodtrykksapparat utenom.

En venn av meg meg hjerteproblemer gjør ikke noe annet enn å stirre på apple watchen sin. Tviler på at det hjelper på stresset…

Anonymkode: ba14f...550

Skrevet

Jeg kjøpte meg xiaomi mi band 6 for nettopp slik bruk - hjerterytme måling, oksygen, søvn. Fornøyd. Den er også ikke dyr. 

Anonymkode: 337f6...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...