Gå til innhold

Hun sa jeg hadde sopp i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg skulle ta celleprøve sist så sa legen at jeg hadde sopp der nede. Så ga hun meg navnet på et legemiddel jeg skulle kjøpe for å bli kvitt det. 

Jeg hadde ingen anelse om at jeg hadde det. Eneste er at jeg til tider har irritert meg over litt mye utflod. Men der er jo også vanlig hos enkelte uten at det trenger være noe galt. Ikke lagt merke til noe vond lukt heller. 

Kjøpte hvertfall de pillene og brukte de riktig. Men har egentlig ikke merket noen endring mtp utflod. 

Men nå har jeg fått litt noia rundt dette med sopp, hvordan kan jeg vite om jeg har det eller ikke? Det eneste hun nevnte var at hun kunne se det var sopp grunnet klumpete utflod i skjeden. Men utfloden min forandrer seg ettersom hvor i syklusen jeg er. Den kan være helt glatt og så kan den bli litt klumpete osv. 

Hvordan kan jeg vite om soppen er borte eller ikke? Frister lite å være seksuelt aktiv etter dette :(

Anonymkode: 6f12f...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta en test hos legen for sopp.

Anonymkode: f6f0a...ff9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ta en test hos legen for sopp.

Det forstår jeg jo. Lurte mer på hvordan jeg kan finne det ut selv, sånn at jeg slipper belaste helsevesenet. Som sagt merker jeg egentlig ikke noen forskjell på underlivet før eller etter kuren. 

Skrevet

Det er jo litt rart at hun konkluderte med sopp bare på grunn av utfloden. De gangene jeg har hatt sopp så har det klødd noe så inn i helvete i tillegg. Men når jeg har tatt kur har det blitt bra med en gang. Du må vel kanskje bare ta en urinprøve. Tror ikke du får sjekket det på noen annen måte. 

Det er jo mulig at utfloden din bare er sånn.

Anonymkode: b61a8...ad2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det forstår jeg jo. Lurte mer på hvordan jeg kan finne det ut selv, sånn at jeg slipper belaste helsevesenet. Som sagt merker jeg egentlig ikke noen forskjell på underlivet før eller etter kuren. 

Det er ikke så rett frem å finne ut av selv fordi enkelte ganger kan man ha soppinfeksjon uten at en har symptomer som rødhet og svie osv. Hvis en enkelt kunne finne ut av det selv hadde det nok ikke eksistert en test. 

Skrevet

Jeg opplevde det samme. Fikk beskjed om at jeg hadde sopp og at jeg burde behandle det, uten at jeg var plaget på noen måte. Etter den behandlingskuren begynte de virkelige problemene. Lurer på om jeg ville hatt det bedre om jeg hadde latt være å behandle noe som i utgangspunktet ikke var plagsomt!

Anonymkode: 9a6d5...30b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg opplevde det samme. Fikk beskjed om at jeg hadde sopp og at jeg burde behandle det, uten at jeg var plaget på noen måte. Etter den behandlingskuren begynte de virkelige problemene. Lurer på om jeg ville hatt det bedre om jeg hadde latt være å behandle noe som i utgangspunktet ikke var plagsomt!

Hvilke problemer?

Anonymkode: b7101...ea3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke problemer?

Anonymkode: b7101...ea3

Problemer med sopp, som er trådens tema.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når man først har fått sopp èn gang, så kan det fort komme tilbake hele tiden og må behandles flere ganger. Det er veldig normalt.

Jeg fikk sopp for ganske mange år siden, behandlet den, og fikk den tilbake etter 2-3 dager. Dette gjentok seg i èn månedstid. Så man må bare fortsette å behandle soppen hvis den er tilbakevendende, svært få som har dette kronisk. Jeg har aldri hatt sopp igjen etter den episoden hvor den kom tilbake ett par ganger.

Skrevet

Opplevd akkurat det samme. Har verken kløe eller lukt derfra, men ofte litt lys/hvit utflod. Knapt synlig så sant jeg ikke har på meg sort undertøy. Fikk noe stikkpillegreier, men kan ikke påstå jeg merket endring. Har derfor ved senere undersøkelser (hos andre gynekologer) nevnt at "jeg tror kanskje jeg har sopp?" fordi det ble nevnt en gang. Men har alltid fått tilbakemelding om at "nei, her ser alt friskt og fint ut". Lurer nesten på om hun første gynekologen ikke vet forskjell på sopp og utflod....

Anonymkode: f2e57...48b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du ikke har ubehag som kløe, svie og klumpete, hvit utflod gjennom hele syklusen tror ikke jeg at du har det. Jeg syns du skal få legen til å ta en test for å få det påvist, ikke bare la en gynekolog ta det på øyemål, men en ordentlig test. Det kan få uheldige konsekvenser å bruke soppmiddel for ofte og unødvendig. Det tukler med flora og huden i underlivet, det er sterke saker. 

Anonymkode: 98a89...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...