AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 1. Fikk dere større og/eller flere utbrudd i graviditeten? 2. Hvor mye måtte dere betale for tablettkuren man tar før fødselen? Anonymkode: 8471a...c0c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Fikk dere større og/eller flere utbrudd i graviditeten? 2. Hvor mye måtte dere betale for tablettkuren man tar før fødselen? Anonymkode: 8471a...c0c Husker ikke va tablettene kostet, men det finner du på felleskatalogen. Fikk sjeldnere utbrudd jo lengre ut i svangerskapet jeg kom faktisk. Anonymkode: 2b218...af8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Er i uke 27 nå og hadde et utbrudd nettopp. Sikkert ett år siden sist. Så for min del er det nok MEGET lav sannsynlighet for at jeg skal få utbrudd ved fødsel. Har varslet jordmor og lege, så da anbefaler de vel om jeg skal ta zovirax forebyggende eller ikke når det nærmer seg. Anonymkode: cb206...209 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er i uke 27 nå og hadde et utbrudd nettopp. Sikkert ett år siden sist. Så for min del er det nok MEGET lav sannsynlighet for at jeg skal få utbrudd ved fødsel. Har varslet jordmor og lege, så da anbefaler de vel om jeg skal ta zovirax forebyggende eller ikke når det nærmer seg. Anonymkode: cb206...209 Ja men jeg hadde to utbrudd på rad så ville tatt den kuren uansett! For å være sikker! Anonymkode: 8b041...15b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Den tablettkuren er overkommelig. Under 500 hvis jeg husker rett… Anonymkode: 8b041...15b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Har vanligvis et bittelite utbrudd samtidig med mens. Under første svangerskap hadde jeg ingen utbrudd. Hadde tabletter til overs i skapet så vet ikke hva de koster. Men ikke dyrt. Andre svangerskap hadde jeg masse utbrudd. Var veldig engstelig og stresset for retraumatisering så fikk innvilget ks. Tok ikke tablettkur. Utbruddene har ikke kommet i barselpermisjonen. Anonymkode: 3613f...129
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vanligvis et bittelite utbrudd samtidig med mens. Under første svangerskap hadde jeg ingen utbrudd. Hadde tabletter til overs i skapet så vet ikke hva de koster. Men ikke dyrt. Andre svangerskap hadde jeg masse utbrudd. Var veldig engstelig og stresset for retraumatisering så fikk innvilget ks. Tok ikke tablettkur. Utbruddene har ikke kommet i barselpermisjonen. Anonymkode: 3613f...129 Hva er masse utbrudd? Mener en pakke for 5 dager koster 120 kr også skal man bruke det i 4 uker? Det blir jo en del. Anonymkode: 8471a...c0c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er masse utbrudd? Mener en pakke for 5 dager koster 120 kr også skal man bruke det i 4 uker? Det blir jo en del. Anonymkode: 8471a...c0c 1-2 i mnd. Jeg brukte pakken med 800mg, to doser i døgnet i ti dager (hvor har du fire uker fra?) 300kr. Ja litt større dose men det var det jeg hadde liggende, foreskrevet av lege som suprimmerende behandling for å få til å lage barn. Anonymkode: 3613f...129 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva er masse utbrudd? Mener en pakke for 5 dager koster 120 kr også skal man bruke det i 4 uker? Det blir jo en del. Anonymkode: 8471a...c0c 720 kroner er jo bare en dråpe i havet i forhold til utgiftene med å få barn... Anonymkode: 0109f...609
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er masse utbrudd? Mener en pakke for 5 dager koster 120 kr også skal man bruke det i 4 uker? Det blir jo en del. Anonymkode: 8471a...c0c Hvis du ikke har råd til det vil du få sjokk over utgifter knyttet til barnet. Lykke til Anonymkode: cb206...209
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 720 kroner er jo bare en dråpe i havet i forhold til utgiftene med å få barn... Anonymkode: 0109f...609 Ja, eller satt opp i mot de skadene et barn kan få ved å droppe den kuren for pengenes skyld. Anonymkode: e3bf5...3dd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Er dette vanlig å ta? Beklager, er bare litt uvitende her.. har vært plaget med det selv tidligere og ikke turt å spørre.. Anonymkode: 2b71f...db2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dette vanlig å ta? Beklager, er bare litt uvitende her.. har vært plaget med det selv tidligere og ikke turt å spørre.. Anonymkode: 2b71f...db2 Hvis du har utbrudd er det anbefalt å ta ja, ellers må de sjekke deg for utbrudd før fødsel og vurdere keisersnitt om du har. Men sjansen for å smitte barnet er veldig liten dersom det ikke er førstegangsutbrudd, så ikke alle anbefaler keisersnitt om man skulle ha utbrudd. Anonymkode: 8471a...c0c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du ikke har råd til det vil du få sjokk over utgifter knyttet til barnet. Lykke til Anonymkode: cb206...209 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, eller satt opp i mot de skadene et barn kan få ved å droppe den kuren for pengenes skyld. Anonymkode: e3bf5...3dd Er ikke snakk om å ikke ha råd, slutt å alltid avspore i tråder med den settingen. Man kan da få lurer og planlegge. Kjenner en som fikk det på resept hvor hun ikke betalte. Anonymkode: 8471a...c0c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 1. Jeg var skikkelig plaget med herpesutbrudd og hadde utbrudd ca hver 4-8 uke i 8 år (så ikke ut til å roe seg med årene). Når jeg ble gravid hadde jeg to utbrudd under svangerskapet. Er nå straks to år siden jeg fødte og har kun hatt ett utbrudd etter fødsel. 2. Husker ikke prisen på tablettene, men jeg brukte vanlig Valtrex 10 dager før fødsel. Anonymkode: 7f467...7ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå