AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Hei, jeg har aldri vært syk eller måtte hatt en sykemelding. Jeg ble plaget av migrene etter jeg tok p stav og har akkurat fått en veldig bra jobb. Jeg trenger en sykemelding de 2 første mådene jeg jobber der for hver dag jeg er syk. I dag måtte jeg bli hjemme fordi jeg kaster opp av migrene. Står det på sykemeldingen hva som feiler meg? om jeg hadde hatt psykiske problem, angst og oppkast feks ville det stått på? Er jo ikke alt man vil arbeidsgiver skal vite. Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Arbeidsgiver kan ikke se årsaken til sykemeldingen. Anonymkode: ae10f...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Arbeidsgiver kan ikke se årsaken til sykemeldingen. Anonymkode: ae10f...2a3 Ok det var jo fint. Har opplevd at de skriver diagnosen på sykemeldingen likevell noen ganger. Har jeg vertfall hørt av folk som har sykemeldt seg. Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok det var jo fint. Har opplevd at de skriver diagnosen på sykemeldingen likevell noen ganger. Har jeg vertfall hørt av folk som har sykemeldt seg. Anonymkode: 1fcbc...cce Via navsystemet så er årsaken skravert bort. Anonymkode: a8185...41b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok det var jo fint. Har opplevd at de skriver diagnosen på sykemeldingen likevell noen ganger. Har jeg vertfall hørt av folk som har sykemeldt seg. Anonymkode: 1fcbc...cce Det ståe på din del av sykmeldingen. Den som sendes til arbeidsgiver har sladd over diagnosen Anonymkode: 42faf...266
Gjest Adobyen Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 (endret) Legen skriver årsaken på sykemeldingen, men ikke på den delen som arbeidsgiveren får. Endret 3. februar 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Nav vet men ikke jobben. Hvorfor må du være borte i 2 mnd? Anonymkode: 9e9e7...7e8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Du får ikke en sykemelding som varer i 2 måneder. Du får beskjed om å ta ut pstaven siden den går ut over livet og velge annet prevensjonsmiddel. Vil du ikke det vil legen finne ut av migrene din og finne rett smertestillende. Men velger du å beholde pstaven utsetter du deg selv for migrene og kan miste retten på sykemelding fordi dette er noe du velger selv. I ny jobb har du ikke rett på sykepenger fra arbeidsgiver før etter 4 uker. Anonymkode: 531a0...c21 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nav vet men ikke jobben. Hvorfor må du være borte i 2 mnd? Anonymkode: 9e9e7...7e8 Nei jeg må ikke være borte i 2mnd. Men for de første 2mnd jeg jobber der trenger jeg en sykemelding for hver gang jeg er syk. Var det jeg mente. Blir kun borte i dag😀 Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får ikke en sykemelding som varer i 2 måneder. Du får beskjed om å ta ut pstaven siden den går ut over livet og velge annet prevensjonsmiddel. Vil du ikke det vil legen finne ut av migrene din og finne rett smertestillende. Men velger du å beholde pstaven utsetter du deg selv for migrene og kan miste retten på sykemelding fordi dette er noe du velger selv. I ny jobb har du ikke rett på sykepenger fra arbeidsgiver før etter 4 uker. Anonymkode: 531a0...c21 Ja jeg vet. Jeg tror vertfall det er pstaven.. er etter jeg tok den at jeg fikk migreneanfall. Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Du opptjener deg rett til egenmelding som nyansatt. Har du dobbeltsjekka at du ikke kan bruke det? Anonymkode: a755e...914
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du opptjener deg rett til egenmelding som nyansatt. Har du dobbeltsjekka at du ikke kan bruke det? Anonymkode: a755e...914 Hvor kan jeg dobbeltsjekke det? jeg fikk streng beskjed, to ganger, at jeg MÅ ha sykemelding for hver gang jeg er syk de 2 første mnd som ansatt. Skjønner ikke helt hvorfor, jobber i kommunen i omsorgsbransjen. Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor kan jeg dobbeltsjekke det? jeg fikk streng beskjed, to ganger, at jeg MÅ ha sykemelding for hver gang jeg er syk de 2 første mnd som ansatt. Skjønner ikke helt hvorfor, jobber i kommunen i omsorgsbransjen. Anonymkode: 1fcbc...cce Ja ok, du er så ny i jobben- da skjønner jeg. Det tar to måneder fra du er nyansatt, det stemmer. Du må ha vært i arbeid i fire uker for å få sykepenger, men jobben du hadde før denne teller med. Anonymkode: a755e...914
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Som flere er sier, så må du ha jobbet i 4 uker før du har rett på sykepenger. Du kan bli sykmeldt før det slik at fraværet er gyldig, men da får du ikke sykepenger fra Nav. Etter to mnd, kan du bruke egenmelding. Men få tatt ut den p-staven, så blir kanskje migrenen borte. Anonymkode: 5f85c...7b6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja ok, du er så ny i jobben- da skjønner jeg. Det tar to måneder fra du er nyansatt, det stemmer. Du må ha vært i arbeid i fire uker for å få sykepenger, men jobben du hadde før denne teller med. Anonymkode: a755e...914 Ja jeg begynte for tre uker siden. Har gått veldig fint. Men må ha sykemelding når jeg blir syk. Dette er første gang da.. så jeg er ganske ny til dette her. Hva mener du med jobben jeg hadde før? Telles med for hva? Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som flere er sier, så må du ha jobbet i 4 uker før du har rett på sykepenger. Du kan bli sykmeldt før det slik at fraværet er gyldig, men da får du ikke sykepenger fra Nav. Etter to mnd, kan du bruke egenmelding. Men få tatt ut den p-staven, så blir kanskje migrenen borte. Anonymkode: 5f85c...7b6 Ja jeg vet, det går fint å ikke få sykepenger men bare det er riktig i systemet deres. Vil gjøre det bra i denne jobben. Være pliktoppfyllende haha! ja må det. Har bestilt time for å ta den ut nå. Legen min sa jeg burde prøve mer oh ta en covidtest men jeg VET der er migreneanfall. Anonymkode: 1fcbc...cce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja jeg begynte for tre uker siden. Har gått veldig fint. Men må ha sykemelding når jeg blir syk. Dette er første gang da.. så jeg er ganske ny til dette her. Hva mener du med jobben jeg hadde før? Telles med for hva? Anonymkode: 1fcbc...cce Telles med for å få sykepenger. Ser under her at du skriver at det ikke er det som er det viktigste, men at du har det formelle på plass. Enig med deg i det. 😊 Anonymkode: a755e...914 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå