Gå til innhold

Jentenavn: Sofora eller Gugu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sofora er inspirert av kjente navn som Nora og Dora, og har derfor et elegant, klassisk anstrøk over seg; det er også tittelen på en kortfilm laget av kunstneren Ecem Baysal.

Gugu er enklere, og inspirert av navn der man gjentar stavelser, som Vivi eller Nini. For en som aldri hadde hørt navnet før, ville det fonetisk være omtrent som å høre Guru: Gu-ro. Her sier man Gu-gu. Et enkelt, men harmonisk navn; høres kanskje litt fransk ut, men brukes også av den engelske skuespillerinnen Gugulethu Sophia Mbatha-Raw.

Begge navnene er internasjonale navn som ikke krever bruk av særnorske tegn, og er navn som skiller seg litt ut; dette er ikke akkurat navn for alle og enhver.

Men hvilken av dem er finest - Sofora eller Gugu ...?

Anonymkode: 11d26...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge er helt idiotiske.

Anonymkode: ac5f8...216

Første gangen folk så en sykkel, tenkte de sikkert også at her er det noen som kjører noe som ser helt idiotisk ut, men det spørs om vi sier det samme idag; når noe er nytt, virker det ofte uvant.

Gugu har forresten også en romantisk betydning; siterer Urban Dictionary:

Quote

Gugu basically means your object of affection. A cute sounding word which describes overwhelming love and happiness with your significant other.

Hvilke andre, kjente jentenavn kan man si det samme om ...?

Anonymkode: 11d26...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk Gugu var fint! Og mye kulere enn en del andre spesielle navn jeg har sett her inne. Sofora likte jeg ikke så godt. Virker som feilstavet Sofia.

Anonymkode: 52c55...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå for Gugu Sofora? Fin klang, selv om alle kommer til å tro det er en gedigen skrivefeil.

Anonymkode: 45588...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofora minner om Sephora, den sminkebutikken :)

Gugu høres egentlig bare ut som det første ordet til en baby.. Men det er jo alltid slikt med nye ting og nye navn så føles det rart fordi man ikke er vant til det, men etter hvert forbinder man det navnet med den personen som heter det og da er det ikke rart lenger.

Kall ungen det du vil :)

Anonymkode: c2756...7b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke heller får deg en katt å kalle den Gugu eller Sofora? Trenger ikke utsette et barn for dette. 

Anonymkode: 83dca...b08

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke gå for Gugu Sofora? Fin klang, selv om alle kommer til å tro det er en gedigen skrivefeil.

Anonymkode: 45588...0dd

Blir det ikke litt mye ...?

Hvis man har et fornavn som begynner på en konsonant, synes jeg det passer bedre med et mellomnavn som begynner på en vokal, gjerne med flere stavelser - for eksempel høres Gugu Aurora språklig sett langt bedre ut, selv om ikke Aurora kan brukes i dette tilfellet, da man forbinder dette med sangeren Aurora. Men et lengre mellomnavn som begynner på A, E  eller I bør passe godt etter det korte Gugu.

Ord og navn er poesi, og man behøver ikke nødvendigvis å følge i andres fotspor for at det skal høres fint ut.

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes faktisk Gugu var fint! Og mye kulere enn en del andre spesielle navn jeg har sett her inne. Sofora likte jeg ikke så godt. Virker som feilstavet Sofia.

Anonymkode: 52c55...cd6

Takk! Jo, kanskje du har rett - Sofora er muligens ikke så godt likevel.

Anonymkode: 11d26...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugu vil bli kalt for Gugga på skolen. Sofora vil bli kalt sofahora. Dette er åpenbart en trolletråd. 

Anonymkode: 77f25...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gugu vil bli kalt for Gugga på skolen. Sofora vil bli kalt sofahora. Dette er åpenbart en trolletråd. 

Anonymkode: 77f25...e5b

Får meg til å tenke på "casting couch" 😂

Anonymkode: ac5f8...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 7.11):

Sofora er inspirert av kjente navn som Nora og Dora, og har derfor et elegant, klassisk anstrøk over seg; det er også tittelen på en kortfilm laget av kunstneren Ecem Baysal.

Gugu er enklere, og inspirert av navn der man gjentar stavelser, som Vivi eller Nini. For en som aldri hadde hørt navnet før, ville det fonetisk være omtrent som å høre Guru: Gu-ro. Her sier man Gu-gu. Et enkelt, men harmonisk navn; høres kanskje litt fransk ut, men brukes også av den engelske skuespillerinnen Gugulethu Sophia Mbatha-Raw.

Begge navnene er internasjonale navn som ikke krever bruk av særnorske tegn, og er navn som skiller seg litt ut; dette er ikke akkurat navn for alle og enhver.

Men hvilken av dem er finest - Sofora eller Gugu ...?

Anonymkode: 11d26...152

Har barnet downs? Hvis ikke nei.

Anonymkode: 39593...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/3/2022 at 7:58 AM, AnonymBruker said:

Gugu vil bli kalt for Gugga på skolen. Sofora vil bli kalt sofahora. Dette er åpenbart en trolletråd. 

Anonymkode: 77f25...e5b

Og Line kan bli kalt "fittetryne", Kari kan bli "rumpa på safari", og Nora "mobilhora". For ikke å snakke om stakkars Karen.

Hvis man skal slutte å gi barn navn fordi en eller annen idiot kan finne på å lage et kallenavn ut av det, blir det få navn å velge mellom.

Anonymkode: 11d26...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har barnet downs? Hvis ikke nei.

Anonymkode: 39593...41d

Så barn med downs er mindre verdt enn andre mennesker, og burde ha navn som understreker at de ikke er som alle andre ...?

Hjelp.

Anonymkode: 11d26...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gugu.?.hahaha. Dette er satire på høyt nivå.

Sikkert stas å være barn i dag og få tilfeldige bokstavkombinasjoner til navn

Anonymkode: f742f...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...