Cilla Skrevet 22. oktober 2005 #1 Skrevet 22. oktober 2005 Noen som har oppskrift på fint brød, evt brytebrød som man har grovsalt på toppen og noe krydder. Det var litt lavt og antagelig stekt i form. Smakte det i går til en suppe.
Nella Skrevet 22. oktober 2005 #2 Skrevet 22. oktober 2005 Er det foccacia ligger det masse oppskrifter på det om du tar et raskt søk på forumet Høres sånn ut.
Cilla Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2005 Ja det kan ligne på det, men det var mye større, feks i en langpanne til stekeovnen.
Nella Skrevet 22. oktober 2005 #4 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg lager min i langpanna. 500g hvetemel 25g gjær 1 ts salt 4 dl lunka vann 1 ts olivenolje 1 ts honning --------------------- 2 ss rosmarin 2 ss salvie 1 dl steinfri oliven/soltørka tomat 2 ts havbsalt olivenolje Bland alt det tørre i en bolle. Rør ut honning og gjær i lunka vann (37grader) og tilsett olje Hell honningblandingen i melblandingen og rør godt sammen. Dekk til og sett til heving et lunt stek i 1 1/2 time Trykk deigen ut på bakeplate og etterhev i 20 min. Prikk deigen med fingrene og dryss over krydder, oliven/tomat og havsalt. Sprinkle tilslutt med olivenolje. Stek brødet midt i ovnen på 250 grader i 12 min. Kan fint fryses. --- Så er det bare å droppe det du ikke vil ha oppå. Kun havsalt og olivenolje er godt det også.
Cilla Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2005 Høres godt ut og akkurat det jeg var på jakt etter! Tusen takk! Oppskrift er printet ut!
skrue Skrevet 23. oktober 2005 #7 Skrevet 23. oktober 2005 Bytt gjerne ut halvparten av hvetemelet med durumhvete. Det blir enda bedre med det synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå