AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 En med adhd og en med asperger. Kan de skape bedre eller dårligere relasjon sammen? Hva tror du? Anonymkode: 1fc2b...faa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Det er jo helt avhengig av personligheten deres , mennesker kan faktisk være svært forskjellige selv om de har samme diagnose. Anonymkode: dc841...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Kommer an på. Noen fungerer f.eks dårlig i forhold, og da vil de gjerne fungere godt sammen med en som liker mye alenetid. Men på den andre siden kan to som leser andre dårlig være fullstendig kræsj. En med ADHD kan også være for vill for én med Asperger, men kan også være drakraften han trenger. Man vet aldri. Det er bare å prøve å se. Alle er jo forskjellig. Og mange har jo begge deler. Tror dere må bli enige om "regler" og alenetid uten at den andre tar det personlig Anonymkode: 1bf95...688 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo helt avhengig av personligheten deres , mennesker kan faktisk være svært forskjellige selv om de har samme diagnose. Anonymkode: dc841...eaa Jeg skrev egentlig til slutten "Hvis man ser bort fra personligheten", men hvisket det bort siden jeg tenke det var logisk at folk vil skjønne. Men jeg skulle latt det stå da... Anonymkode: 1fc2b...faa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer an på. Noen fungerer f.eks dårlig i forhold, og da vil de gjerne fungere godt sammen med en som liker mye alenetid. Men på den andre siden kan to som leser andre dårlig være fullstendig kræsj. En med ADHD kan også være for vill for én med Asperger, men kan også være drakraften han trenger. Man vet aldri. Det er bare å prøve å se. Alle er jo forskjellig. Og mange har jo begge deler. Tror dere må bli enige om "regler" og alenetid uten at den andre tar det personlig Anonymkode: 1bf95...688 Interessant svar, håper flere vil svare noe lignende. Anonymkode: 1fc2b...faa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Jeg vet om en adhd og en as som er bestevenner. Hvorfor ikke liksom? Alle er ulik, spm kunne like gjerne vært om en introvert kunne matchet med en ekstrovert. Anonymkode: 210de...478
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet om en adhd og en as som er bestevenner. Hvorfor ikke liksom? Alle er ulik, spm kunne like gjerne vært om en introvert kunne matchet med en ekstrovert. Anonymkode: 210de...478 Ok, men det kan hende noen har ett svar på det. Symptomene på disgnosene kan jo være kræsj eller match... Anonymkode: 1fc2b...faa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Jeg mistenker at min far har adhd og mor asperger. De er en god match! Anonymkode: 3cf05...8b5
NiceOrNothing Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En med adhd og en med asperger. Kan de skape bedre eller dårligere relasjon sammen? Hva tror du? Anonymkode: 1fc2b...faa Ingen ER diagnosene sine, så dette spørs helt hvilken personlighet de har.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 De med adhd kan vel ha noen autisme trekk. Jeg merker det litt på meg selv men det er bare litt. Er sammen med en som har samme type adhd som meg og han har også noen spesielle trekk, som at han feks ikke ringer meg. Eller sier navnet mitt. Han har ikke ringt meg (om ikke jeg ringer først) og da er han klein. Rart med det, men mange av oss som har diagnoser fikser ikke helt familielivet. Mange med adhd som har hatt brudd synes jeg. Min eks har noe han, det er jeg nesten sikker på, han takler ikke nærhet og følelseliv. Anonymkode: 593aa...216
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har adhd, og jeg vil anta at jeg vil krasje i personlighet med dem som har asperger. Er trekk ved asperger er gjerne at de liker rutiner og at ting som skjer er planlagt og forventet. Jeg er impulsiv, både kropp og hode jobber veldig kjapt, og planer kan kjapt forkastes og endres. Selv folk uten asperger har til tider utfordringer med å henge med i hvordan jeg har snudd om på en hel plan på sekunder når det viste seg å være utfordringer/mangler ved første plan. Likevel er det jo som folk sier store forskjeller på folk med de to diagnosene. Jeg er dessuten ikke helt typisk for personer med adhd heller, angående at jeg ikke har utfordringer med å fullføre ting. Jeg er tvert imot svært flink til å fullføre ting, selv om noe skulle komme i veien. For eksempel mangler noe jeg/vi trenger, eller noe viste seg å ikke passe som tenkt. Da har jeg gjerne forkastes opprinnelig plan og er i gang med ny løsning før andre får summet seg og henger med. Jeg antar at jeg hadde vært marerittet til en del med Asperger. Man trenger ingen diagnose for å synes jeg er vel impulsiv og for kjapt endrer planer fullstendig. Anonymkode: 7ecdd...6dd
Jadzia Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har adhd og har ei god venninne med Aspergers. Men hun er nok ikke den jeg gjør mest sammen med eller prater mest med da hun er veldig sær og spesiell. Til og med for meg. Men jeg er glad i henne og hun er der alltid. Og det betyr mye. Jeg synes ofte Aspergerfolk blir for trauste og mutte. Jeg er utadvendt og skravlete.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Jeg tenkte at de med ADHD gjerne var ekstroverte, men kjenner en som har både ADHD og Asperger, og han er introvert selv om han har mest ADHD-symptomer, så man må nesten glemme alt man har "lært" på forhånd, og bare bli kjent med hver enkelt person. Noen er kjæresteevner, noen er ikke. Kommunikasjon er kjempeviktig, for her er det nok mange feller å gå i i form av misforståelser pga vansker med å lese hverandre. Og at en lett kan krysse hverandres grenser, og så må en være flink med å lese seg selv og andre og si ifra på en fin måte uten å såre, og uten at den andre føler at en går på person Anonymkode: 1bf95...688
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har asperger og synes det er slitsomt å være med ADHD-folk noen ganger. Ting går så fort i svingene for dem at de ikke stopper opp og reflekterer. Jeg liker å holde på med og tenke på en ting lenge om gangen, så jeg føler meg som den sære som sier rare ting lenge etter at den andre har kommet "videre" og fått fokus over på noe annet. Andre med asperger blir en slags dobbel kleinhet hvor begge spacer ut i hver sin verden, og det er ikke alltid noe bedre det heller. Folk uten diagnoser er verst. Så jeg foretrekker å være alene 😂 Anonymkode: d3984...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Jeg (jente) har asperger og bestevenninna mi har adhd. Har aldri matchet bedre med noen i hele mitt liv, selv om vi jo er forskjellige på mye også. Men hun skjønner meg bedre enn noen andre, og jeg skjønner henne. Føler meg kjempeheldig som har henne og vet hun føler det samme om meg ❤️ Anonymkode: 3ac15...591 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå