Gå til innhold

Jeg blir ALLTID svimmel på trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har trent fast 2-3 ganger i uka i 1 mnd nå, påbegynt igjen etter 2 år med lite fysisk aktivitet. 
Problemet er bare at jeg har blitt svimmel etter hver eneste treningsøkt. Har prøvd å tidlig på morgenen med tom mage, 1-2 timer etter frokost, etter jobb kl 16, og sent på kvelden 2-3 timer etter middag. 

i 2017-2019 trente jeg MYE og hadde aldri dette problemet, spiste da likt som nå. Hva har skjedd? Bør jeg gå til legen med dette?

Anonymkode: 2f186...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke bare er at du får lavt blodsukker? Prøv å trene 1 time etter du har spist. 

Anonymkode: 92c9a...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikker på at det ikke bare er at du får lavt blodsukker? Prøv å trene 1 time etter du har spist. 

Anonymkode: 92c9a...acb

Det gjorde jeg senest i dag, samme resultat som alltid🙃 spiste en stor porsjon også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du puster feil? Se den nye tråden min om pust i Kropp og helse.

Anonymkode: 72203...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å spise rett før jeg løper. Hvis ikke blir jeg sulten eller kan føle at jeg får lavt blodsukker. Kanskje du spiser for lite.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svimmel (og gjerne kvalm) under trening om jeg har spist eller sovet for lite. Kan det være sånn for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Har trent fast 2-3 ganger i uka i 1 mnd nå, påbegynt igjen etter 2 år med lite fysisk aktivitet. 
Problemet er bare at jeg har blitt svimmel etter hver eneste treningsøkt. Har prøvd å tidlig på morgenen med tom mage, 1-2 timer etter frokost, etter jobb kl 16, og sent på kvelden 2-3 timer etter middag. 

i 2017-2019 trente jeg MYE og hadde aldri dette problemet, spiste da likt som nå. Hva har skjedd? Bør jeg gå til legen med dette?

Har du prøvd med salt i vannet? https://www.google.com/search?q=salt+i+vann+trening&oq=salt+i+vann+trening+&aqs=chrome..69i57.3713j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Anonymkode: dbdac...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med brukeren over, det kan være saltmangel. Jeg ble en periode alltid kvalm under trening. Når jeg passet på å få i meg mer salt gikk det over. Hvis du spiser sunt og uten mye halvfabrikata og heller ikke salter maten så mye er det lett å få i seg for lite.

Anonymkode: 55c16...24c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder kanskje en knapp på salter, som de over her. Når du svetter så mister du mye salt. 

Hva trener du? Blir du svimmel underveis eller etterpå? Hvor hardt trener du? 

Anonymkode: 3c7fc...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, for lite elektrolytter har jeg faktisk slitt litt med før! Kanskje litt saltvann og/ eller energidrikk må til en gang i blandt 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (19 timer siden):

Jeg pleier å spise rett før jeg løper. Hvis ikke blir jeg sulten eller kan føle at jeg får lavt blodsukker. Kanskje du spiser for lite.

Spiser du da et ordentlig måltid? Hører jo fra aaaalle at det er viktig å bare spise en liten snack hvis man spiser rett før trening, men kanskje jeg skal prøve å trene f.eks rett etter middag en dag

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tar du noe PWO? Mange PWO inneholder Citruline malate. Dette kan senke blodtrykket.

Nok væske?

svetter du mye? Tap av mye elektrolytter kan føre til svimmelhet. Selv tar jeg elektrolytter før trening. Dette hjalp meg veldig. Blir aldri svimmel og tom på samme måte som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, for lite elektrolytter har jeg faktisk slitt litt med før! Kanskje litt saltvann og/ eller energidrikk må til en gang i blandt 

TS

Tilskudd av elektrolytter er noe av det billigste tilskuddet man kjøper. Ville absolutt forøkt det.

Jeg tar elektrolytter hver dag jeg trener nå. Blir aldri svimmel lenger. Heller ikke «tom» på samme måten som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Holder kanskje en knapp på salter, som de over her. Når du svetter så mister du mye salt. 

Hva trener du? Blir du svimmel underveis eller etterpå? Hvor hardt trener du? 

Anonymkode: 3c7fc...22a

Innimellom underveis, men det vet jeg er fordi jeg ikke spiser nok i forveien. Selv om jeg da spiser f.eks en lett men ordentlig frokost like før…

Det verste jeg har blitt var etter en økt med fullkroppstrening på apparater. Beinpress, Brystpress, nedtrekk, squats. Ikke en veldig lang økt, men presset relativt hardt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser du da et ordentlig måltid? Hører jo fra aaaalle at det er viktig å bare spise en liten snack hvis man spiser rett før trening, men kanskje jeg skal prøve å trene f.eks rett etter middag en dag

TS

Ja jeg spiser frokost, middag eller et måltid som metter. Det er viktig for meg fordi jeg må spise ofte. Får ofte litt mageknip, men det er bedre enn å bli svimmel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også alltid svimmel etter en treningsøkt. Ikke konstant, men sånn at jeg føler jeg går nesten går i bakken når jeg reiser meg. Det er fordi jeg vanligvis har lavt blodtrykk som blir enda lavere i timene etter trening. Helt normalt, ikke sykelig. 

Ikke sikkert det passer for deg, da, det kan jo skyldes andre ting.

Anonymkode: 3ab63...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...