AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Har en staff på fem år som lager mye lyd, stort sett grynting og lignende, men noen ganger også bjeffing. Dette er spesielt under lek, eller når hun blir glad fordi noen i familien kommer hjem. Hun er ikke en gneldrebikkje som bjeffer bare for å bjeffe, men jeg blir likevel usikker på hvor mye bjeffing som burde være tillatt, for det virker veldig strengt å ha nulltoleranse også. Hvilken linje legger du deg på? Anonymkode: a7476...bcf
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 En gang når det kommer folk på døra. Så har den ene halsmelding på funn i søk, men det blir jo noe annet da. Anonymkode: 3d83f...23b 1
Troyamin Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Dersom det kommer noen i gården, banker på døra eller er for nærme bilen, er det lov å varsle. Under trening skal bjeffingen kontrolleres slik at hunden ikke "tømmer seg" men bruker bjeffingen konstruktivt. Ved lek blir det noen sporadiske bjeff og det synes jeg er helt greit. Med andre ord, mine får lov å bjeffe der det er naturlig. Gneldring i hundegården, derimot, er forbudt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Takk for svar! Hun bjeffer på ringeklokka, og det prøver vi å øve på å slutte med. Noen ganger går det bra, men hvis hun f.eks. blir vekket av dyp søvn når klokka ringer så blir det et varselbjeff, og jeg syns det er vanskelig å skulle klandre henne for det. Samboeren min er litt strengere og mer opptatt av at hun aldri skal bjeffe, men jeg syns det høres urealistisk ut når dette er hennes måte å kommunisere på. Anonymkode: a7476...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Et bjeff, og så er det rett i "gå og legg deg på plassen din". Vi er ikke sikre på hva han bjeffer på, det er litt sånn ut i løse luften. Bjeffer ikke når det ringer på døren for eksempel. Anonymkode: 32500...83c 1
Minime94 Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Ene hunden her har mye vokt i seg. Han får lov å bjeffe et par ganger når han ser folk men om det går over til intens bjeffing så tar jeg han inn. Han har akkuratt bikka ungdom så bjeffer litt mer nå enn før så jobber desto mer med det. Endret 4. februar 2022 av Minime94
Anonymbruker*** Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Tillater litt bjeffing i forbindelse med lek og trening, men blir fort lei og demper henne. Ellers slår jeg kjapt ned på bjeffing, uten at jeg bruker noen hard irettesetting da. Hunden kan ule på kommando, og det har sikkert blitt litt vranglære der siden jeg synes det er underholdene. Så er ikke streng med hunden om hun finner på å ule.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå