Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

murray skrev (2 timer siden):

Er disse kontoene på insta med Simon og kate konlin ekte? Sykt underholdende iallefall. For et freakshow. Koser meg haha 😛 

Haha, jeg også, men nå florerer det jo av falske kontoer, så nå er det umulig å vite hvilken profil som er ekte 😤  Kan ikke folk slutte å lage falske kontoer? :sur: jeg hadde gledet meg sånn til han skulle fortelle sin versjon! 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cecilie Sadberg skrev (11 timer siden):

For å være ærlig, så synes jeg det er skikkelig lite gjennomtenkt av disse damene her. Altså, istedenfor å ta opp lån til han, så be han ta opp lån på sitt eget navn? Det er så mye som skurrer her. Han gjorde mye fælt, og de lånene er tunge å ha. Men ingen tar opp lån for noen andre. Virkelig ikke 

Det er jo forklart i dokumentaren. Han fortalte ofrene at han var i fare og dermed ikke kunne legge igjen spor. Derfor kunne han heller ikke ta opp lån i eget navn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (På 8.2.2022 den 10.05):

Cant wait 😂 Blir fasinerende å høre hvilken fantasi historie han kommer med. 

Så du storyen hvor han har merket han liksom skal være i Norge? Bygningene på bildet viser tydelig han IKKE er i Norge 😂Skremselspropaganda mot Cecilie tenker jeg. 

Hahaha, nei det har jeg ikke fått med meg 😅  jeg er så skuffa nå, gledet meg sånn til å høre hans versjon 🍿  men det var jo selvfølgelig bare bullshit 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes kommentaren hennes på VG artikkelen i dag, sa ganske mye: Var noe slikt som at hun ikke skjønte hvorfor noen tenkte det var ok å bruke mange penger på turklær men at det ikke var ok å ønske å bo på ett fint hotell. At hun følte seg lite norsk sånn sett.

Tenker det sier mye om tankegangen hennes da disse tingene ikke kan sammenlignes i det hele tatt.

Trist historie for hennes del men dette er vel bare ett eksempel på hvordan grådighet og materialisme kan sette en i utrolig kjipe situasjoner.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (9 timer siden):

Helt utrolig, hun står jo ikke for det hun har gjort i det hele tatt. Hun går ut i avisene og proklamerer at livet hennes er ødelagt fordi hun svindlet banker og kredittkortselskap og går så ut og tigger etter penger og gjør seg selv stakkarslig.

Det er bare å håpe på at hun bruker disse pengene på å betale ned gjelden da.

Jeg tror vi må se litt på budskapet her også. Jeg synes det er bra at de går ut med historiene sine, siden kanskje mange vil komme over den svindleren  senere på tinder, så at vi blir opplyst synes jeg er bra! Men når det gjelder det å spørre om penger, det synes jeg blir dumt. Alt for dumt

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

Det er jo forklart i dokumentaren. Han fortalte ofrene at han var i fare og dermed ikke kunne legge igjen spor. Derfor kunne han heller ikke ta opp lån i eget navn.

Ja, men dette må jo igjen undersøkes. Og for å være ærlig, så synes jeg faktisk det er litt ekkelt å tenke på at alle disse damene - de blir med han på turer i privatfly. Jeg hadde aldri gjort det der fyfaen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (17 timer siden):

Da hadde de havnet i fengsel i tillegg.

Det er ikke ulovlig å hyre inn pengeinnkrever.  https://www.dagbladet.no/nyheter/lov-a-vaere-torpedo/65898412 

Når pengene disse jentene har lånt bort synes å være fortapt, siden politi og rettsvesen ikke tar tak i dette, har de ingenting å tape på å prøve å få tilbake noe av dette ved hjelp av torpedoer. For å holde seg på den sikre siden strafferettslig hadde det tryggeste vært å selge lånene til en pengeinnkrever. Om de kan dokumentere lånene de har gitt tindersvindleren burde det ikke være så vanskelig å selge gjelden, de får en sum penger og saken er ute av verden for deres del. Hva da torpedoer videre velger å gjøre for å kreve inn pengene blir ikke deres problem. 
Spør du meg virker det utrolig tafatt å låne bort et par million kr til et fremmed menneske, og når han ikke vil betale tilbake lånet så setter du deg bare ned å griner og vil ha hele verdens medynk og doneringer  istedet for å faktisk gjøre noe aktivt for å kreve inn pengene igjen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg datet for mange år siden var det selfølgelig en god del useriøse der ute. Rødt flagg er det alltid når de spør om penger til syke slektninger, flybilletter osv. etter kort tid. Kunne aldri falle meg inn å låne eller gi bort penger til folk jeg ikke er samboer eller gift med.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (På 11.2.2022 den 15.15):

Jeg reagerer instinktivt sterkt på de lydfilene han sendte FØR det ble penger innblandet jeg. Med «you are the only one for me babe. I want to be with you forever. I want you to have my babies»

Vet ikke med dere, men dersom en mann skriver eller sier sånt til meg på denne måten så ringer og lyser alle varsellampene, bjellene, alarmklokkene og jeg ville tråkka på nødbremsen og løpt for livet. Det er ALT annet enn tillitsvekkende å kommunisere sånn.

Har aldri hørt en mann si at han ønsket å være far til mine barn tidlig i forhold. Så det ville jeg nok ha reagert på, som veldig lite sannsynlig 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2022 at 8:14 PM, Swifty said:

Satsen er 9232 + husleie. De 9232 skal dekke mat, strøm, transport, mobil osv. Absolutt alt utenom husleie, så da er det ikke mye leve av. 

Det går jo helt greit å leve av, mangr trygdede og studenter har mindre enn det. På gjeldsordning er det jo snakk om å leve på en sånn begrenset økonomi i 3-5 år, og så er man fri etter det. Det er jo overkommelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd i desse jentene, jeg. Svindelen er så gjennomført og omfattende at det ikke kan sammenlignes med svindel over nettet, der en "fremmed" ber om penger. Ingen hadde tvilt på at denne personen kunne betale tilbake et kortsiktig lån. At de lånte ut penger igjen og igjen er selvfølgelig naivt, men det er ikke ulovlig å være naiv. At han har kommet seg unna med det derimot, burde ikke være lov. Håper jentene får samlet inn nok penger til å slette gjelda og komme seg videre. Tøft av de å dele denne historien! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (På 3.2.2022 den 4.55):

15 min holdt for min del.

På de 15 minuttene rakk jeg å registrere at ordinary Joe sveipes bort , skryt av +++++ likes, samt at cash og tilsynelatende status endrer "jeg er ikke interessert i hook Ups" til "jeg puler på første date".

Selvfølgelig veldig fælt at de ble svindlet, men jeg gidder ikke se på dokumentarer som gir meg en total avsmak på såkalt norske oppegående damer.

Takk! Jeg er 20min inn nå og bare måtte inn å se om noen andre hadde laget en tråd om denne?!

Nei han er ikke en «master-manipulator» eller super-skjarmerende.. jentene er GRÅDIGE og blind av PENGER.

Traileren netflix reklamerte med var noe sånt som «du tror kanskje disse var dumme og naive.. vel kanskje du endrer mening når du ser denne dokumentaren» også skrur jeg på.. og hun har lunsj med en fyr i noen timer, som rett etter spør om hun vil være med til Bulgaria og bare fordi han har privatfly så sier hun Ja?!? DET i seg selv var dumt nok! Hun burde være glad for at hun kun ble svindlet for penger og ikke solgt som slave i et random land. Jeg klarte ikke å facepalme hardt nok, jeg hadde ALDRI sagt ja til noe sånt..

I tillegg syntes jeg menn som skryter av ting de eier og lønn er ekstremt off-putting og de har vel aldri vært noe annet en fuck boys eller «posers»?? Og han starter daten med å kalle seg selv diamant prins?? Ffs..

Kan ikke sitte der og påstå at hun var så forelsket i han.. hun var forelsket i hans livsstil og penger. Tviler på at hun hadde vært så interessert uten alt han latet som han hadde. På en måte forsøkte vel hun også å få kloa i hans penger nesten like mye som han forsøkte å få hennes, så karma sier nå jeg.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gliffy skrev (1 time siden):

Det går jo helt greit å leve av, mangr trygdede og studenter har mindre enn det. På gjeldsordning er det jo snakk om å leve på en sånn begrenset økonomi i 3-5 år, og så er man fri etter det. Det er jo overkommelig. 

Ja, det går helt greit leve av. Var bare noen som kommenterte det var mye reise for, men det er det ikke akkurat om en tenker på alt pengene skal dekke. Skal godt gjøres sitte igjen med penger til merkeklær og ferieturer til utlandet på den summen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oyv12345 skrev (På 12.2.2022 den 14.59):

På 6 dager har de hentet inn 1,2 millioner på GoFundMe. 

Som andre nevner her inne stusser jeg over at de ber om totalt 7,2 mill. Samt at pengene ikke på noen som helst måte er spesifisert "Nedbetaling av gjeld". Det står kun "Alt vi vil er å få livene våres tilbake".

Hva er det totale tapet deres?
Cecilie: 3 Mill i gjeld.
Pernille: Ca. 400 000,-
Ayleen: Ca. 1,5 Mill.

Rundt 5 mill.?

Hadde ikke forundret meg at det kommer en ferie oppdatering på Instagram snart.

Jeg regner med de har lagt til ekstra fordi gofund me sikkert tar en heftig andel? Slik som i tv2hjelperdeg saken med spleis. Det og evt. renter på lånene?

jeg har nå lest hele tråden, kan ikke fatte og begripe at så mange sier «dette kan skje alle», det kan det så absolutt ikke. Det er ikke victim blaiming å si at de kan takke seg selv når de var så grådige at de lot fornuften gå.. 

Ville du eller hun norske NOEN gang.. satt seg i en bil til en mann hun bare hadde hatt lunsj med hvis han ikke var rik?? Høres det ut som en god ide? Du sitter å spiser lunsj, små prater og blir kjent.. så sier fyren, å jeg skal reise til hytta nå, vil du være med? For mine første tanker er at jeg aldri kommer hjem igjen, at han har baktanker.. selv venninen hennes sa det kunne vært farlig men det dreit hun i fordi hun så dollar-tegn.

her er alle flaggene jeg kunne komme på:

- første melding var «jeg drar i morgen, vil du møtes?».. ikke noe tid på å bli kjent.. nei takk

- skryter av å være diamant prins osv. på første date. Bare å omtale seg selv slik er vel litt.. rart?

- Spør om du vil reise på privat fly til et annet land NÅ. All expenses paid.. altså, du er ikke så pen og sjarmerende (ikke jeg heller) at noen har sååå lyst til å betale alt for meg etter 1 time med lett samtale…

- At han reiser heeele tiden og aldri har tid men likevel spør om du vil være kjærester etter noen uker, og altså kun et par fysiske møter. Han er en millardær.. de som er så opptatte og reiser så mye er vel ofte mer interessert i litt casual hook ups og pleier å være direkte ang, det.

- Kaller noen for baby, babe.. klassisk svindlere/cheaters som ikke vil blande navnene på jentene han lurer

- «Folk» er etter han?? Han som kommer fra billiardær familie? Og familien hans har ikke nok inflytelse og ressurser til at politiet fikser det?

- At han ikke kan bruke kredittkortet sitt fordi noen kan se hvor han er.. 😂 altså, det er den dummeste delen.. har disse jentene noen gang eid et kredittkort? Hvem pokker har tilgang til kredittkort historikken til noen? Jo.. KUN banken og politiet.. så er det da folk på «innsiden» som sjekker? Hvis de har så stålkontroll på han og instagrammen hans (og hennes) kan de ikke da sjekke hennes konto også? Høres uansett ut som et seriøøst problem man kan saksøke banken for om noen har tilgang til hans historikk.. og da kunne han vel også bare skiftet bank? 

- At du er den eneste han kan låne penger av? En velstående familie.. på toppen av diamantbransjen.. ingen av de 10 familiemedlemmene kunne hjelpe? Regner vel med at han også burde hatt venner i samme krets?

- Når du først låner han penger i krise så bruker han det på privatfly og festing? Istedet for å spre pengene dine så godt han kan.

- At han sier du skal lyve om jobben din så du kan få høyere lån sier jo at han har sketchy moral.

- At han ikke ringen politiet når livvakten er angrepet betyr at han er innvolvert i noe han ikke vil politiet skal vite.. så da er han KRIMINELL.

- At han TØRR å spørre om penger etter bare 4 uker sier jo også sitt, rik eller ei. 

Og så vidt jeg kunne høre fra alle voice meldingene fra han i starten så var han ikke akkurat en stor sjarmør eller sa noe man kunne bli imponert over. De var bare blendet over at han var rik. Minner meg om hun som ble svindlet av en fyr i Nigeria (han latet som han var en hvit engelskmann.. med en TYKK afrikansk aksent) på dr. phil og hadde sendt han alt hun eide av verdi.. det var hennes store kjærlighet, uansett hvilke bevis dr. Phil kom med.. og han var så romantisk og hærlig. Så ringer hun han.😂 samtalen er henne som er sånn «åå hei kjære, så deilig å høre stemmen din, hvordan har du det».. og han legit er sånn « hi, bby, i’m good, can u send me amazon gift cards?». Og ah.. nei det blir for dumt. Hun var iaf i det for kjærlighet, så syntes et gram mer synd på henne enn disse jentene som åpenbart kun var ute etter en mann med penger. Og så det er sagt.. det betyr ikke at jeg ikke syntes han fortjener straff.. han er også en piece of shit.. men blir oppgitt av hvor enkle noen mennesker er. Selv om han fortjener straff er det ikke noe synd på jentene. De hadde aldri godtatt noe av det som skjedde hvis de ikke trodde han var rik.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest pussige er at han faktisk kunne vært velstående om han ikke hadde brukt absolutt alle pengene på tull. Før hun solgte klærne hans hadde jeg ikke engang lagt merke til om de var dyre eller ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1002 skrev (1 time siden):

Det mest pussige er at han faktisk kunne vært velstående om han ikke hadde brukt absolutt alle pengene på tull. Før hun solgte klærne hans hadde jeg ikke engang lagt merke til om de var dyre eller ikke.

Jeg har tenkt på det samme, men hans luksuriøse livsstil var samtidig en svært viktig del av hans fasade. Så hans forbruk bidro helt klart både til at ofrene ble forført av ham og at de lot seg lure. Kanskje var han alene i perioder, hvor han var mer sparsommelig. Men som regel dro han vel fra den ene «kjæresten» til den neste, og blendet dem med sin velstand...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1002 skrev (1 time siden):

Han brukte jentenes kredittkort. Var aldri hans penger. Men mulig han kunne tatt ut penger fra kredittkortene i cash, vet ikke om det er mulig. Tror ellers han bare storkoser seg med å ligge rundt i Europa og feste og spise på andres regning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en som var på date med han en gang, og han prøvde å fange henne i nettet sitt, men hun avsto fra date nr to. "Han prøvde å virke tilgjort mystisk og ville ikke si hvor han var fra" sier hun blant annet.

https://www.thesun.co.uk/news/17628197/date-tinder-swindler-refused-red-flags/

Og samme sladderavis sier Simon lever livet som før:

https://www.thesun.co.uk/news/17626999/tinder-swindler-back-on-prowl/

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...