Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

Koskos skrev (10 timer siden):

Det er noe som kalles hekt og traumebånd..

Jeg VET det høres merkelig ut men jeg var sammen med

en p/n og ble nesten "sløvet"og gjorde mye av det vedkommende ba meg om.

Men har dette noe med akkurat denne svindleren å gjøre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne episoden av Luksusfellen var jo en total skuffelse. Her lukter det en avtale i bunnen: Cecilie får pr, og programmet får sikkert høye seertall på grunn av henne. I tillegg avviser hun all form for fornuftig hjelp, avbetalingsplanen fnyser hun nærmest av, knyster ut noen krokodilletårer og en surgeip og liksom er sjokkert over hvor mye penger det er snakk om. Hallo, hun har vært flere runder i retten om disse lånesummene!

Økonomene tar i henne med silkehansker fordi "hun er jo et offer og har hatt det tøft". Som om ikke Geir og Kari som har tre barn, lever på en inntekt, drikker sju liter pepsi max om dagen og har ymse andre dårlige valg bak seg har det tøft, men de får brettet ut sin privatøkonomi og får kjeft så det monner etter på grunn av uansvarlige valg.

Også svært overrasket over at vi ikke får vite hva hun tjener, hva hun kunne betalt ned på lånet i måneden etc. Og 22k for en leilighet i London når man er i en sånn situasjon? Galskap! 

Denne dama prøver å gjøre karriere på å være Tindersvindlerens offer, og har absolutt null interesse av å gjøre opp for seg. Hun svindlet faktisk bankene, og så nekter hun å ta i det minste noe av ansvaret for egne handlinger.

Og jeg orker ikke begynne på en rant om det forbruket hun flasher på Instagram og ellers.

Kvalmt! 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/3/2022 at 7:06 PM, NumberSix said:

Denne episoden av Luksusfellen var jo en total skuffelse. Her lukter det en avtale i bunnen: Cecilie får pr, og programmet får sikkert høye seertall på grunn av henne. I tillegg avviser hun all form for fornuftig hjelp, avbetalingsplanen fnyser hun nærmest av, knyster ut noen krokodilletårer og en surgeip og liksom er sjokkert over hvor mye penger det er snakk om. Hallo, hun har vært flere runder i retten om disse lånesummene!

Økonomene tar i henne med silkehansker fordi "hun er jo et offer og har hatt det tøft". Som om ikke Geir og Kari som har tre barn, lever på en inntekt, drikker sju liter pepsi max om dagen og har ymse andre dårlige valg bak seg har det tøft, men de får brettet ut sin privatøkonomi og får kjeft så det monner etter på grunn av uansvarlige valg.

Også svært overrasket over at vi ikke får vite hva hun tjener, hva hun kunne betalt ned på lånet i måneden etc. Og 22k for en leilighet i London når man er i en sånn situasjon? Galskap! 

Denne dama prøver å gjøre karriere på å være Tindersvindlerens offer, og har absolutt null interesse av å gjøre opp for seg. Hun svindlet faktisk bankene, og så nekter hun å ta i det minste noe av ansvaret for egne handlinger.

Og jeg orker ikke begynne på en rant om det forbruket hun flasher på Instagram og ellers.

Kvalmt! 

Helt enig, har svært lite sansen for henne. Dette var en dårlig skuespiller prestasjon, hun gråter uten tårer og fremstår overhodet ikke noe lei seg for annet enn at hun ikke får slettet gjelden hun selv tok opp. 
Netflix, luksusfellen, dr phil, vg, hun elsker dette! Hun oppfører som en bortskjemt drittunge som ikke vil ta ansvar for egne handlinger. Betal gjelden din jente, slutt å prøve å legge det på alle andre.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at CF var på Luksusfellen  måtte jeg inn på netflix og se den dokumentaren. Altså, hvor skal man begynne? Denne jenta har altså så mange issues! For det første, " jeg er aldri så lykkelig som når jeg er i forhold" ...og " jeg elsker å være nervøs, det betyr at det er noe spesielt på gang"  (nei, nyere forskning viser at nervøsitet kan være et tegn på at kroppen din reagerer negativt på ting, så vær obs!) og hun elsker en fancy livsstil. Vel, nå skal man jo ikke dømme noen nord og ned for akkurat det, vi er alle forskjellige og så klart de fleste vil ha litt mer glamour og fine ting i livet sitt, men  hva er det  egentlig som er viktig i livet?  Det burde hun gå å tenke over.

Og hun ble love bombet så det holdt, og burde absolutt ha satt ned foten tidligere. Så jo litt fra sms'ene at hun stilte spørsmålstegn ved noe av det han sa og drev med, og da han spurte etter enda mer penger. Så noen lamper lyste i hodet hennes, men hun valgte altså å overse dem.

HAN er en superdrittsekk som ikke forjener noe godt mer i livet, det er nå helt klart. Men hun er tydelig ikke over han, der hun i filmen sitter å gråter over at kreditorene begynner å banke på døra. Da skjønner hun at livet slik hun kjenner det er over. Og at hun kan si at hun elsket han? Nei vet du hva. Vi har vel alle forskjellige opplevelser av kjærlighet, men dette fremstår bare altfor naivt.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
jabx skrev (På 3.9.2022 den 18.31):

Men har dette noe med akkurat denne svindleren å gjøre?

Emosjonell manipulering har noe med denne tråden å gjøre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (På 31.8.2022 den 17.17):

Tanker? Jeg synes synd på henne. Jeg hadde lett gått i samme fella selv, om jeg var forelsket. 

Jeg synes ikke synd i henne og jeg kunne ikke gått i den fellen. Hun snakker nedlatende om andre deltakere på luksusfellen , hun nektet å godta nedbetslingsplanen som er bedre enn noen andre har fått i det programmet, så nei jeg har virkelig null medlidenhet 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Annonse

NumberSix skrev (På 3.9.2022 den 19.06):

Kvalmt! 

Du må jo huske at det trengs en viss personlighet for å falle for et sånn opplegg som denne Simon kjørte, hele hans personlighet er jo knyttet opp til materiell luksus. Det er litt som svindlerbrev du får på mail er med vilje skrevet dårlig og historiene høres latterlige ut, det luker ut alle som har en viss evne til å tenke kritisk, så svindlerne vet at de som svarer seriøst på en sånn mail er dummere og mer lettlurt en gjennomsnittet.

Endret av K.B.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (7 timer siden):

Du må jo huske at det trengs en viss personlighet for å falle for et sånn opplegg som denne Simon kjørte, hele hans personlighet er jo knyttet opp til materiell luksus. Det er litt som svindlerbrev du får på mail er med vilje skrevet dårlig og historiene høres latterlige ut, det luker ut alle som har en viss evne til å tenke kritisk, så svindlerne vet at de som svarer seriøst på en sånn mail er dummere og mer lettlurt en gjennomsnittet.

Oj, dette var en blast from the past! 

Det spiller ingen rolle om man har en "personlighet som faller for sånne opplegg", det er ingen unnskyldning. Hun _visste_ at hun svindlet bankene for å få mer lån. 

Jeg spiller gjerne ut "min svake personlighet gjorde at jeg bare måtte kjøpe alt dette rælet"-kortet neste gang jeg får kredittkortregning, så får vi se om banken er grei eller ikke. 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NumberSix skrev (6 timer siden):

Oj, dette var en blast from the past! 

Det spiller ingen rolle om man har en "personlighet som faller for sånne opplegg", det er ingen unnskyldning. Hun _visste_ at hun svindlet bankene for å få mer lån. 

Jeg spiller gjerne ut "min svake personlighet gjorde at jeg bare måtte kjøpe alt dette rælet"-kortet neste gang jeg får kredittkortregning, så får vi se om banken er grei eller ikke. 👍

Jeg forsøkte ikke å komme med et forsvar, det var snarere motsatt, både Tinderopplegget og luksusfellen vitner om noen med en ganske grunn og overfladisk personlighet, som i all hovedsak tenker på seg selv. Nøyaktig hva hun drev med i løpet av dette opplegget med Simon aner jeg ikke, for det var så tydelige tegn på at dette var tull og jeg er ikke helt sikker på at jeg kjøper argumentet at hun var så hodestups forelsket at hun ikke tenkte klart, om noe så tror jeg hun synes det var spennende og tenkte: "det er jo ikke mine penger"

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en profesjonell golddigger som har levd på andres penger.
Er litt fascinert av at han har klart å bygge seg opp et slik nettverk av forbindelser og referanser,
der han kan ta damene med ut på steder der han er kjent og framstår som velhavende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (6 timer siden):

Jeg forsøkte ikke å komme med et forsvar, det var snarere motsatt, både Tinderopplegget og luksusfellen vitner om noen med en ganske grunn og overfladisk personlighet, som i all hovedsak tenker på seg selv. Nøyaktig hva hun drev med i løpet av dette opplegget med Simon aner jeg ikke, for det var så tydelige tegn på at dette var tull og jeg er ikke helt sikker på at jeg kjøper argumentet at hun var så hodestups forelsket at hun ikke tenkte klart, om noe så tror jeg hun synes det var spennende og tenkte: "det er jo ikke mine penger"

Da er vi enige, ja. 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...