Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

Purple_Pixiedust skrev (11 minutter siden):

Jeg har blitt veldig utnyttet selv. Både økonomisk, emosjonelt, seksuelt osv. Faktisk ble jeg dratt inn i rusmiljøet og ja jeg lånte han penger. Ikke slike summer, men rundt 30 000. Har også blitt utnyttet av noen andre i rusmiljøet. Blitt brukt på en skikkelig stygg måte. Jeg er veldig naiv og jeg var et godtroende menneske. Jeg var sårbar og hadde store psykiske vansker som har problemer med grensesetting. Et latterlig lett offer med andre ord. Jeg ville jo bare hjelpe noen jeg trodde brydde seg om meg. 

Nå var ikke disse rike på noe som helst vis, jeg hadde mer midler enn dem, og jeg tok ikke opp lån, men det var da penger som burde blitt brukt på noe annet. Det verste er de emosjonelle sårene....

I hvert fall situasjonen kan jo ikke sammenlignes sånn sett, bortsett fra dette med at noen ER faktisk svært naiv og "dum", og det kan det være grunner til. Selv har jeg store relasjonsskader. Jeg tror ikke jeg hadde havnet i deres situasjon da fordi jeg har aldri tatt et forbrukslån i mitt liv. Det er jeg alt for godt opplært til å ikke gjøre. Ei heller hadde jeg vært interessert i et slikt luksusliv, men sånn utover det så vet jeg at jeg er et lett "bytte". 

Derfor har jeg dessverre blitt så skeptisk til egen dømmekraft at jeg tror at alle menn som i senere tid har kontaktet meg har dårlige intensjoner. Så nå er jeg havnet i motsatt ende. Alt for skeptisk. 

Men dette gjør at jeg kan forstå litt av mekanismen bak. Det psykologiske. Hvordan det er mulig å bli så rundlurt. 

Dette er jo noe helt annet. Cecilie er jo opplagt en ressurssterk person som går for ting hun vil ha, som studerer i utlandet, går til alle mulige medier, skaper seg gofund med, bygger image og er rett på tinder igjen. Selv om du har blitt utnyttet fordi du er for naiv og godtroende, så er det ikke noe som tyder på at Cecilie er det. Hun virker mye mer pragmatisk, samtidig som hun vil gi inntrykk at å være søt, uskyldig og naiv. Hun har jo til og med uttalt at hun syns det var så godt å se Simon uten penger, for han var jo da ingenting. Lol, hun er helt blåst og det er selvfølgelig mange jenter som er som henne som kjenner seg igjen og dermed for selvmedynk. Men at du får den samme sympatien for henne fordi du har blitt utnyttet på en helt annen måte, er nok av de samme mekanismene som gjorde at du ble utnyttet i utgangspunktet. Ingen grunn til å ha noe sympati med henne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SnowBells
Boetica skrev (23 timer siden):

Mange her snakker om at de ikke ville falt for «flørte»-meldingene hans («Love you babe» osv). Det som slo meg mest med disse talemeldingene var tonefallet - helt emosjonsløst og uten innlevelse, skulle tro han leste opp fra handlelista med dagligvarer. 

Enig med deg angående tonefallet hans på voicemail. Så utrolig flatt og monotont. Når han ble sint på voicemail mot slutten derimot, DA ble det langt mer fargerikt 😳

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (52 minutter siden):

Enig med deg angående tonefallet hans på voicemail. Så utrolig flatt og monotont. Når han ble sint på voicemail mot slutten derimot, DA ble det langt mer fargerikt 😳

Etter ca 15 år som mann på  det voksne sjekkemarkedet, og ca fem år som singel har jeg forsøkt å observere kvinner litt og hva de gjør. En av tingene jeg sitter igjen med er dersom en kvinne liker en mann eller det han kan tilby så er hun langt mer tolerant for hans dårlige sider. 

Vil anta at hun norske også fikk med seg at han var monoton på voice-mails, men at det var jo ikke farlig når han kunne tilby eventyr, spennende livsstil og mer penger enn hun noensinne kunne bruke opp. Å skrive "YOLO" som respons når venninnene poengterer situasjonen å skulle bli med en ukjent mann i privatfly til et annet land, mens andre kvinner velger rosa taxi for 2km tur hjem fra byen føler jeg understreker poenget mitt. 

Endret av jokke1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (På 7.2.2022 den 10.03):

dFra Lindmo intervjuet på NRK. Cecilie forteller hvorfor hun forelsket seg i han. Han hadde hele pakka. Synes hun røpte seg der, hun som sier hun ikke er gold digger. 

Hele pakka av hva? Penger, penger, penger... Som igjen ga dyre klær, privatfly, flotte restaurant besøk, gull og diamanter, dyre ferier, samt en luksusleilighet i London. 

Ja, hele pakka. Penger, penger og mer penger. Som jeg skrev over - det var pengene og livet i luksus som var tiltrekkende. De har valgt å ta dyre lån for å finansiere hans forbruk helt på egen hånd. De ble ikke tvunget til det. De er ofre av sin egen grådighet. De bør lukke denne siden og prøve å gå videre. Jeg vil ikke gi penger i noen spleis-lignende opplegg, nei. Men jeg håper de har lært.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (10 timer siden):

Dette er jo noe helt annet. Cecilie er jo opplagt en ressurssterk person som går for ting hun vil ha, som studerer i utlandet, går til alle mulige medier, skaper seg gofund med, bygger image og er rett på tinder igjen. Selv om du har blitt utnyttet fordi du er for naiv og godtroende, så er det ikke noe som tyder på at Cecilie er det. Hun virker mye mer pragmatisk, samtidig som hun vil gi inntrykk at å være søt, uskyldig og naiv. Hun har jo til og med uttalt at hun syns det var så godt å se Simon uten penger, for han var jo da ingenting. Lol, hun er helt blåst og det er selvfølgelig mange jenter som er som henne som kjenner seg igjen og dermed for selvmedynk. Men at du får den samme sympatien for henne fordi du har blitt utnyttet på en helt annen måte, er nok av de samme mekanismene som gjorde at du ble utnyttet i utgangspunktet. Ingen grunn til å ha noe sympati med henne.

Okei. Nei du har kanskje rett i det. Jeg får veldig fort sympati for folk som gjør dumme ting da. Har gjort feil jeg også, dog i forbindelse med sykdom, men å sitte der i etterkant er veldig vondt. 

Så kanskje det er som du sier. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Drizzt skrev (8 timer siden):

Ja, hele pakka. Penger, penger og mer penger. Som jeg skrev over - det var pengene og livet i luksus som var tiltrekkende. De har valgt å ta dyre lån for å finansiere hans forbruk helt på egen hånd. De ble ikke tvunget til det. De er ofre av sin egen grådighet. De bør lukke denne siden og prøve å gå videre. Jeg vil ikke gi penger i noen spleis-lignende opplegg, nei. Men jeg håper de har lært.

De har klart å få inn over £ 155K . Håper folk snart slutter å  gi til deres gofundme. Ja Cecilie ble manipulert av Simon, men å bli manipulert til å villig ta opp lån på over 2 millioner kroner, skjønner jeg ikke er mulig. Cecilie ga penger, i håp om at forholdet skulle fortsette og hun fikk det luksuslivet hun ønsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LysOgVarme skrev (1 time siden):

De har klart å få inn over £ 155K . Håper folk snart slutter å  gi til deres gofundme. Ja Cecilie ble manipulert av Simon, men å bli manipulert til å villig ta opp lån på over 2 millioner kroner, skjønner jeg ikke er mulig. Cecilie ga penger, i håp om at forholdet skulle fortsette og hun fikk det luksuslivet hun ønsket. 

hvor ser du det beløpet? 

edit: glem det jeg ser det nå på siden til GoFundMe. 

Da bør de i det minste kunne betale banken. 

Endret av Minitroll
fant ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Minitroll skrev (2 minutter siden):

hvor ser du det beløpet? 

Da bør de i det minste kunne betale banken. 

Gå inn på gofundme.com. Søk tinder swindler, så kommer Cecillie og de 2 andre kvinnene opp. De har startet go fund me sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (10 timer siden):

Du treffer godt her. Det er akkurat som en narkoman som må fortsette å dope seg for han er på jakt etter følelsen han fikk fra det første "skuddet". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Hero1 skrev (12 minutter siden):

Hva brukes Tinder til? 🤔 Hun har vært på Tinder i 7år! Det sier vel alt om henne?

Hun sa på good morning Britain at hun går for en bestemt type. Det sier vel alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LysOgVarme skrev (2 minutter siden):

Hun sa på good morning Britain at hun går for en bestemt type. Det sier vel alt.

Hun er ute etter rike menn, det er soleklart. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Hun er ute etter rike menn, det er soleklart. 

Ja det var grunnen for hun sveipet til høyre på svindleren. Alle klarer vi se det. og nå spiller hun offer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero1 skrev (1 time siden):

Du treffer godt her. Det er akkurat som en narkoman som må fortsette å dope seg for han er på jakt etter følelsen han fikk fra det første "skuddet". 

Ja, godt eksempel. Hadde han rettet pistol mot hodet hennes for å signere lånepapirene slik at hun gjorde det under tvang, ville det vært en helt annen sak. Men hun valgte det selv av fri vilje. Da tar hun på seg hele risikoen. Jeg synes det var riktig at bankene vant saken mot henne og at hun må betale. Veldig dyrekjøpt erfaring.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LysOgVarme skrev (3 timer siden):

Manipulert og manipulert. Hun er hverken med svekkede kognitive evner, eller uten samtykkeevne. Han løy til henne, folk lyver. Det er noe voksne med normale kognitive evner bør være klar over. At hun tok såpass store lån uten å skjønne at hun ble lurt gang på gang, kan dog også tolkes som at hun burde ha økonomisk verge fremover. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Ja, godt eksempel. Hadde han rettet pistol mot hodet hennes for å signere lånepapirene slik at hun gjorde det under tvang, ville det vært en helt annen sak. Men hun valgte det selv av fri vilje. Da tar hun på seg hele risikoen. Jeg synes det var riktig at bankene vant saken mot henne og at hun må betale. Veldig dyrekjøpt erfaring.

Hvor reellt er valget når han truer med at han er i livsfare og hun er den eneste som kan hjelpe ham? Det er emosjonell utpressing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

Hvor reellt er valget når han truer med at han er i livsfare og hun er den eneste som kan hjelpe ham? Det er emosjonell utpressing.

Ganske reelt. Alle varsellamper burde vært på i hennes hode at sønnen av en av verdens rikeste menn er helt avhengig av hennes penger. Det lukter svindel langt på vei. Han er tross alt en fremmed hun vet veldig lite om.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett om det for de fleste luktet svindel lang vei så luktet ikke disse jentene det. Om det var pga de var blendet av penger eller blendet av frykt eller noe annet er jo vanskelig å si..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...