Gå til innhold

Biller i tørrvarene...


Gjest nevèsta

Anbefalte innlegg

Gjest nevèsta

Vi har fått biller i så godt som alt av tørrvarer på kjøkkenet. Det har spredd seg til flere skap og skuffer. Er det noen som har noen gode forslag til hvordan vi kan bli kvitt problemet for godt? Vi oppdaget det idag, og har kastet alt som ikke er helt tett, samt vasket bokser o.l på høy varme i oppvaskmaskina. Har lest at det ikke er lurt å vaske, men hva gjør vi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må støvsuge alle kroker og kriker for å fjerne alle biller og egg. Gjerne bak/under skap og skuffer om du kommer til (fx ta ut alle skuffene og støvsuge inni).

Kaste alle tørrvarer, ja. Og oppbevare alt sånt i lufttette bokser fra nå av. Det er vel ikke nødvendig å oppbevare det i bokser for alltid, men i alle fall til du er sikker på at alle biller og egg er helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Takk takk. Vi har søkt en del på nett, og kommet til at det antakelig er "brødbiller". De er brune og ca 3 mm lange. De har spredd seg noe utrolig, da. Likner jo på brødsmuler... Ekkelt... Har kastet ut alt åpnet, og har puttet det som var forseglet i fryseren slik at evt rester på de pakningene skal dø. Regner med at de har kommet inn med en eller annen tørrvare. Det utrolige var at det ser ut til at det er i chillien de har kost seg mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har sagt så er ikke vasking tingen når man har fått udyr i kjøkkenskapene.

Du må støvsuge i hver en krok og da mener jeg overalt.

De liker heller ikke varme så sett på vifteovnen kanskje?

Og så lufttette bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også fikk dette plutselig. Fikk det nok med fra butikken.

Vi kastet ALT! Innkludert krydder og slike ting også....

Hos oss hjalp ikke støvsuging, så vi blandet klor og vann 50 -50 og lot det stå noen timer. Etter dette har vi aldri mer sett et slikt udyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investering i luftette bokser er billigere enn å kaste alt i skapet. Så det er lurt å være føre var.

Jeg fikk selv melmidd. Grusomt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, de er ekle disse små krypene, og ofte kommer de med matvarer man kjøper i butikken... En gang jeg åpnet en suppepose rett etter jeg hadde kjøpte den, og skulle helle den i gryta, datt det ut ett par levende små biller.... Kan jo si det sånn at jeg har mista lysten på den suppe i all framtid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...