Gå til innhold

Mister finmotorikken noen sekunder og dette skjer oftere og.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag, når jeg drakk kaffe på jobb, glapp jeg plutselig koppen min. Det gikk bra, jeg sølte på buksene mine og utover gulvet, men knuste ikke koppen. Dette er ikke første gangen det skjer. Har lignende hendelser hvor jeg glepper blyanter, penner og sakser og bommer på dørhåndtak og rett og slett mister finmotorikken i noen sekunder. Jeg føler dette skjer oftere og oftere. Jeg har en kollega som ofte spør om det går bra med meg etter at dette skjer. «Jada, det er bare sånn som skjer» sier jeg, men det er vel ikke helt normalt dette vel?
Samtidig er det vel ikke så ille at jeg må bestille time til legen med en gang? Jeg sliter litt med å se når den grensa går. 
Hvor ofte skal dette skje før det er noe å bekymre seg over?

Anonymkode: 2e292...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, du bør absolutt sjekke ut dette. 

Det kan være helt ufarlig, men det kan også være alvorlig. 

Be om å bli henvist til en ergoterapeut som kan utrede deg. 

Anonymkode: 2f15c...57a

Skrevet

Ville tatt en tur til legen ja.

Anonymkode: e1c3f...299

• Liker 1
Skrevet

* skulle stå oftere og oftere i tittelen. Kom visst borti enter tasten. 
Skulle også legge til at disse klønete episodene varer selvfølgelig lengre når jeg har migrene, spesielt når den er på høyre side.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I dag, når jeg drakk kaffe på jobb, glapp jeg plutselig koppen min. Det gikk bra, jeg sølte på buksene mine og utover gulvet, men knuste ikke koppen. Dette er ikke første gangen det skjer. Har lignende hendelser hvor jeg glepper blyanter, penner og sakser og bommer på dørhåndtak og rett og slett mister finmotorikken i noen sekunder. Jeg føler dette skjer oftere og oftere. Jeg har en kollega som ofte spør om det går bra med meg etter at dette skjer. «Jada, det er bare sånn som skjer» sier jeg, men det er vel ikke helt normalt dette vel?
Samtidig er det vel ikke så ille at jeg må bestille time til legen med en gang? Jeg sliter litt med å se når den grensa går. 
Hvor ofte skal dette skje før det er noe å bekymre seg over?

Bestill time hos lege.  Det bør du!   Også tar du det derfra.  Ikke spør her.....da vil du bare uroe deg mer når liksomleger kommer med svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En ergoterapeut utreder da ikke.  

• Liker 1
Skrevet

Har du lik styrke i ekstremitetene, eller har den blitt svakere? Svimmelhet? Balanseproblematikk? Spasmer? Brennende følelse langs ryggen/armer?

Anonymkode: 9fe99...3e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan i alle dager mener du at en ergoterapeut har kompetanse nok til å utrede dette her?

Skrevet

Slik begynte det for min far også. Det viste seg å være ALS. 

Anonymkode: b2875...5ae

Skrevet

Ta kontakt med lege. Det er flere ting det kan være, og noen av dem krever langvarige tester. Alt fra ufarlige ting som lett kan fikses og opp til feks tidlig Parkinsons 

Anonymkode: 96506...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du lik styrke i ekstremitetene, eller har den blitt svakere? Svimmelhet? Balanseproblematikk? Spasmer? Brennende følelse langs ryggen/armer?

Nja, stort sett går det greit. Er ganske ofte småsvimmel. I fjor hadde jeg episoder hvor jeg ble så svimmel at jeg måtte legge meg på gulvet, men det gikk over etter noen uker.. tror ikke det henger sammen, men kanskje verd å nevne likevel. Ingen spasmer, eller brennende følelser. Har muskel- og leddsmerter stort sett hver morgen. Vanskelig og si om jeg har blitt noe svakere..

TS

Skrevet

Du må snakke med legen. Det kan være nerver i klem, overbelastning i muskulaturen eller noe annet. Gå til legen og få en bred vurdering på det. Leit om det utvikler seg og så finnes det noe som kan stoppe det.

Anonymkode: 751c0...9d0

• Liker 1
Skrevet

Ville gått til legen. Kam være noe med nervesystemet feks. MS 

Anonymkode: 8db6d...e71

Skrevet

Lege asap.

Anonymkode: cb664...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...