AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hei Jeg har brukt microgynon i flere år og har vært plaget med migrene hele livet. Grunnen til at jeg fortsatt bruker de er pga endometriose og for å holde den i sjakk ettersom alt annet er prøvd uten hell. Problemet er at migrenen min er så hemmende per nå og reduserer livskvaliteten svært mye slik at jeg nå har sluttet for noen dager siden. derfor llurer jeg på; har noen blitt merkbart bedre av migrene etter å ha sluttet på ppillen? Og kan dere huske hvor lang tid det tok? Evt andre fordeler med ppilleslutt? Anonymkode: 295be...a29
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har også endometriose og var plaget veldig med migrene i forbindelse med det. Jeg startet på p-sprøyten Provera depot for 2 år siden og fikk et nytt liv! Har du forsøkt p-sprøyte? Anonymkode: daa54...48d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har også endometriose og var plaget veldig med migrene i forbindelse med det. Jeg startet på p-sprøyten Provera depot for 2 år siden og fikk et nytt liv! Har du forsøkt p-sprøyte? Anonymkode: daa54...48d Så deilig! Har ikke prøvd p-sprøyte nei. Dette mest fordi at jeg er 30 år og planlegger etterhvert å få barn di neste to årene. Og har hørt så mange historier om flere som sliter lenge med å bli gravid etter p-sprøyte? Men dette kan selvsakt være tilfelle med flere typer prevansjon. Anonymkode: 295be...a29
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så deilig! Har ikke prøvd p-sprøyte nei. Dette mest fordi at jeg er 30 år og planlegger etterhvert å få barn di neste to årene. Og har hørt så mange historier om flere som sliter lenge med å bli gravid etter p-sprøyte? Men dette kan selvsakt være tilfelle med flere typer prevansjon. Anonymkode: 295be...a29 Da burde du ikke starte på p-sprøyte, da det tar veldig lang tid før man får igjen eggløsning osv. 😊 Anonymkode: daa54...48d
Pearl2.0 Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har migrene med aura, og kan derfor ikke bruke microgynon. Dette fordi man har økt sjanse for blodpropp med denne migrenetypen kombinert med p-piller.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Pearl2.0 skrev (1 time siden): Jeg har migrene med aura, og kan derfor ikke bruke microgynon. Dette fordi man har økt sjanse for blodpropp med denne migrenetypen kombinert med p-piller. Ja, det er jeg klar over. Men har som sakt brukt det pga endometriose der annen behandling ikke har vært optimalt. Så da må man velge mellom to «onder». Men har du forsøkt microgynon og merket forandring i migreneanfall etter slutt? Eller kanskje andre ppiller? Anonymkode: 295be...a29
Pearl2.0 Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er jeg klar over. Men har som sakt brukt det pga endometriose der annen behandling ikke har vært optimalt. Så da må man velge mellom to «onder». Men har du forsøkt microgynon og merket forandring i migreneanfall etter slutt? Eller kanskje andre ppiller? Anonymkode: 295be...a29 Ja, det kan jeg forstå. Jeg vil heller si at jeg hadde mer migrene på p-pillene enn uten. Nå går jeg ikke på noe, og har en sjelden gang migrene i forbindelse med menstruasjon. Så tror det er hormonelt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Pearl2.0 skrev (2 timer siden): Ja, det kan jeg forstå. Jeg vil heller si at jeg hadde mer migrene på p-pillene enn uten. Nå går jeg ikke på noe, og har en sjelden gang migrene i forbindelse med menstruasjon. Så tror det er hormonelt. Så deilig. Det er det jeg håper å oppnå nå som jeg slutter. At migreneanfallene skal minske til en slik karakter at jeg ikke må bruke 10 egenmeldinger i mnd😮💨 Anonymkode: 295be...a29
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Eg hart bare migrene hver gang eg har mensen pluss noen bonus dager. Ca et år etter eg slutta på p-ring hjalp det seg veldig med migrenen. enten var den bare en lett hodepine/vond nakke eller så var den helt borte. Så ble eg gravid, og hadde ingen migrene, helt til eg mista i uke 9. så fikk eg Covid vaksinen og fikk tidenes kraftigste migrene. Etter det var den som før. Så valgte å gå til akkupunktur for plagene. Har gått der nå i ca 4 mnd, og det er redningen. Eg har vært prøver i ca 2 år, så har ikkje gått på migrenemedisin den perioden. Anonymkode: 640fc...031
Kalevala Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 (endret) Det viktigste for å forebygge de hormonelt utløste migreneanfallene er å jevne ut hormonsvingningene og å ikke ha blødninger, da begge trigger anfall. Hormonspiral anbefales derfor ofte for migrenepasienter, men jeg vet ikke hvordan det passer med endometriose? https://www.instagram.com/p/CNwhJCPgjfT/ Endret 2. februar 2022 av Kalevala
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Kalevala skrev (2 timer siden): Det viktigste for å forebygge de hormonelt utløste migreneanfallene er å jevne ut hormonsvingningene og å ikke ha blødninger, da begge trigger anfall. Hormonspiral anbefales derfor ofte for migrenepasienter, men jeg vet ikke hvordan det passer med endometriose? https://www.instagram.com/p/CNwhJCPgjfT/ For mange er det et kjempebra alternativ! For meg ble det dessverre bare mer smerter med spiral. Men takk for innspill🤩 Anonymkode: 295be...a29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå