Gå til innhold

Datter min vil bli sangstjerne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av din datter! Det var min største drøm. Men som mange skriver, det kreves mye øving for å bli god selv om man har fått mye talent fra fødselen. 

Jeg ble heiet på og fikk timer, sang i kor, og ble her bekreftet av andre enn foreldrene mine ved å bli plukket ut til å synge solo osv. 

Videre meldte jeg meg på alle slags lokale konkurranser, men her kom kanskje bekreftelsen på at jeg ikke var superunik og at det finnes mye talent der ute. 

Å bli heiet på hjemmefra var for meg superviktig, men også å lære om realiteten om at det er mange som vil opp i sangverden og at alle faktisk ikke kan lykkes. 

(ente forresten opp som musikklærer og koser meg fortsatt med musikken) 

Anonymkode: 4a9bd...d1c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Norge har ikke hatt en barnestjerne siden Anita Hegerland for over 50 år siden. Kanskje dattera di er neste?

Anonymkode: f143f...2e3

Skrevet

Noen tips:

Begynn på kulturskole så får hun erfaringer med å opptre.

Sangpedagog

Send sanger til MGP jr. Siden hun lager sanger selv.

Send et opptak til Sevenjentene (kristent) men dere bor nok feil sted, i tilfelle må dere basere dere på MYE reising som dere må betale selv.

Lurt å gå på dans også.

Musikal/teaterkurs.

Evt legge ut videoer på YouTube.

Norske talenter

Men før dere velger TV før alt det andre, dere bør være rimelig sikre på at hun faktisk HAR talent… legg ut en lydfil her så kan vi bedømme 😉

Anonymkode: 95328...e09

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 19.50):

Min datter som er 9 år og fyller 10 år om 2 måneder sier til meg at hun vil veldig gjerne blir sangstjerne. Hun vil lage blanding av elektronisk pop og latino pop, og vil synge både på engelsk og spansk. Jeg og min mann er spanske, og vi flytte til Trondheim i Norge sammen for 12 år siden. Så vår datter er både født og oppvokst her i Trondheim og har bodd i Norge hele liv, men hun kan snakke spansk like mye som norsk siden jeg og min mann er fra Spania. Min datter stadig maser på meg om at hun vil bli berømt popstjerne. Hun synge veldig masse. Hun lage både egne sanger og synger cover av hennes favorittartister Luis Fonsi, Ava Max, Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Camila Cabello, Blackpink og BTS. Jeg synes hun er veldig flink i synging og vil bli berømt sangstjerne allerede nå. Jeg synes hun bør vente litt i noen år for hun er bare 9 år nå. Men hun si hun vil så masse og maser på oss om vi kan ringe plateselskap. Hva tenker dere? Bør hun vente noen år eller går det bra å prøve å bli stjerne allerede nå?

Anonymkode: a6bea...25b

Aaah 😃 Jeg er så glad for at jeg ikke vet hva/hvem noen av disse er 🙂 Det føles godt å være en boomer.

Anonymkode: 7428b...d18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...