AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Min datter som er 9 år og fyller 10 år om 2 måneder sier til meg at hun vil veldig gjerne blir sangstjerne. Hun vil lage blanding av elektronisk pop og latino pop, og vil synge både på engelsk og spansk. Jeg og min mann er spanske, og vi flytte til Trondheim i Norge sammen for 12 år siden. Så vår datter er både født og oppvokst her i Trondheim og har bodd i Norge hele liv, men hun kan snakke spansk like mye som norsk siden jeg og min mann er fra Spania. Min datter stadig maser på meg om at hun vil bli berømt popstjerne. Hun synge veldig masse. Hun lage både egne sanger og synger cover av hennes favorittartister Luis Fonsi, Ava Max, Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Camila Cabello, Blackpink og BTS. Jeg synes hun er veldig flink i synging og vil bli berømt sangstjerne allerede nå. Jeg synes hun bør vente litt i noen år for hun er bare 9 år nå. Men hun si hun vil så masse og maser på oss om vi kan ringe plateselskap. Hva tenker dere? Bør hun vente noen år eller går det bra å prøve å bli stjerne allerede nå? Anonymkode: a6bea...25b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Plateselskaper tar seg stort sett ikke bryet til å lytte til ukjente 9-åringer som synger. La hun spille inn noen cder og sende til plateselskapene. Hun opplever stor støtte fra dere, og det er med å forme selvtillit fremover. Så må dere finne noen gode unnskyldninger på hvorfor dere ikke hører fra plateselskapene, eventuelt høre om ikke de kan sende et hyggelig avslagsbrev med oppfordring til videre øving osv. Anonymkode: c0b64...561 4
enkefru Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 La henne få sangundervisning, meld henne gjerne på en lokal kulturskole så hun kan utforske dette litt (i tillegg til eller istedet for sangundervisning) 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Legg ut sangvideoer på YouTube og se om hun blir berømt den veien. Justin Bieber ble berømt via YouTube Anonymkode: 3b650...498 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Veldig mange sangstjerner begynte med diverse talentshow/konkurranser, teatermusikaler, kor…. Hun får spille inn noen demoer og sende rundt. Å ringe helt ut av det blå til plateselskaper og si det du skrev i hovedinnlegget er bare helt nei. Antar 2/10 var på trolleskalaen 🤪 Anonymkode: f3793...e23 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 La henne starte i kor, ta private sangtimer, kulturskole eller liknende. Teater kan også være noe. Hun må begynne i det små, man blir ikke stjerne over natten. Anonymkode: 3594c...337 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Fint med drømmer, men fokuser heller på sangglede og at det er mye jobb og øving det handler om. Oppmuntre interessene med å skrive sanger og opptre, det er en fin og sosial hobby, gjerne meld henne inn i kor og lignende. Anonymkode: f7869...641 1
absinthia Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Send henne heller på en kulturskole dere…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): La henne starte i kor, ta private sangtimer, kulturskole eller liknende. Teater kan også være noe. Hun må begynne i det små, man blir ikke stjerne over natten. Anonymkode: 3594c...337 Dette her. Det ikke bare å synge. Stemmen må utvikle seg, slik at man bruker riktig teknikk. Alle "proffe" hører med en gang teknikken ikke et på plass. Dette tar som regel tid å lære, så det er bra å starte tidlig. Jeg anbefaler private sangtimer hos sangpedagog og/eller piano /gitar timer. Kulturskolen er også noe. Jeg startet det selv da jeg var 10 år og gikk til privat sanglærer i tillegg frem til jeg var 20. Anbefales. Det er så fint når man kan vokse med talentet sitt, man vokser også som person da 🙂 Anonymkode: a70fd...f3b 1
minister-mio Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Det er jo helt vanlig å ha sånne drømmer i den alderen. Dersom hun skulle være god nok til å bli utgitt på plate vil dere kaste den lille jenta deres ut i det allerede nå? La henne heller ha glede av sang på kor og kulturskole foreløpig.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min datter som er 9 år og fyller 10 år om 2 måneder sier til meg at hun vil veldig gjerne blir sangstjerne. Hun vil lage blanding av elektronisk pop og latino pop, og vil synge både på engelsk og spansk. Jeg og min mann er spanske, og vi flytte til Trondheim i Norge sammen for 12 år siden. Så vår datter er både født og oppvokst her i Trondheim og har bodd i Norge hele liv, men hun kan snakke spansk like mye som norsk siden jeg og min mann er fra Spania. Min datter stadig maser på meg om at hun vil bli berømt popstjerne. Hun synge veldig masse. Hun lage både egne sanger og synger cover av hennes favorittartister Luis Fonsi, Ava Max, Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Camila Cabello, Blackpink og BTS. Jeg synes hun er veldig flink i synging og vil bli berømt sangstjerne allerede nå. Jeg synes hun bør vente litt i noen år for hun er bare 9 år nå. Men hun si hun vil så masse og maser på oss om vi kan ringe plateselskap. Hva tenker dere? Bør hun vente noen år eller går det bra å prøve å bli stjerne allerede nå? Anonymkode: a6bea...25b Har hun talent, så ville jeg prøvd å melde henne på talentkonkurranser allerede nå, pluss ta kontakt med plateselskap/management etc. Skal hun i alle fall bli barnestjerne, så er det på tide at hun blir kjent. Anonymkode: c2181...9e3
Antiviruset Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hun talent, så ville jeg prøvd å melde henne på talentkonkurranser allerede nå, pluss ta kontakt med plateselskap/management etc. Skal hun i alle fall bli barnestjerne, så er det på tide at hun blir kjent. Anonymkode: c2181...9e3 Det er noe sykt over at dette skal være et "mål" for en 9 åring. Har hun talent og kan utvikle det inn i tenårene så vil dette gå av seg selv, og for de aller fleste vil det bare bli en hobby, så viktig at man er allsidig og tar utdanning ved siden av og ikke satser alt på et kort uansett talent. Finne gode arenaer der man kan være kreativ og lære! Fantastisk mange musikere og sangere som bare blir det på hobbybasis og knapt nok har en liten fanskare. Dette gjelder jo også de som ønsker å nå toppen innen idrett, mange har drømmen bare promiller når den fult ut. Ta vare på talentet og utvikle det over lang tid, så rekker det så langt publikum setter pris på det. Det stopper der eller når så langt som akkurat det.
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Først og fremst. Har hun en bra stemme? Objektivt sett. Har hun talent? Grunnleggende god sangstemme? Eller synger hun som en kråke? Om hun faktisk kan synge så hadde jeg i første omgang investert i en sangpedagog. Endret 1. februar 2022 av WhisperingWind
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Meld henne på Norske Talenter 😄
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Kulturskolen. Det er ikke sunt i det hele tatt å bli stjerne som barn. Anonymkode: 79bac...80d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Meld henne på sang undervisning, og gjerne dans og. Skal hun bli stjerne, så er det fint å være flink til å danse og. Nå bor vi et annet sted, men her er det en stor danseskole, som har de fleste typer dans, og sangundervisning. Så alt er på samme sted. Jeg hadde ikke prøvd å få platekontrakt til en 9 åring. Har en datter, som da hun var ung holdt på med dans, og ønsket å bli danser, var og svært talentfull. Hun var med i noen talentkonkurranser, fra hun var ca 11 år. Anonymkode: 28d0f...763
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Så flott. Min datter vil bli politi eller kjøre isbil. Jeg har anbefalt henne å slå sammen yrkene 😂 Anonymkode: d9a25...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Så flott. Min datter vil bli politi eller kjøre isbil. Jeg har anbefalt henne å slå sammen yrkene 😂 Anonymkode: d9a25...e2a Omg, en isbil som kan kjøre overalt med blålys! En politibil som kan roe ned kriminelle med is! Datteren din kommer til å nå langt Anonymkode: f364b...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så flott. Min datter vil bli politi eller kjøre isbil. Jeg har anbefalt henne å slå sammen yrkene 😂 Anonymkode: d9a25...e2a Det er bare å dra til Sverige for å kombinere, der kan hun kjøre pol-isbil. Anonymkode: c2181...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå