Gå til innhold

Hund tisser inne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har en valp på 5mnd som plutselig har begynt å tisse inne den siste uka. Kan dette være tegn på understimuli? Han har ikke fått så mye "ekstra" fordi jeg har vært dårlig. Eller er det pubertet på gang? Han er en maltipoo, så en liten krabat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte er dere ute da? Hvis det har blitt sjeldnere tur ut, så kanskje han rett og slett ikke klarer å holde seg så lenge? Ville prøvd å gå ut oftere igjen og rose masse når han tisser på rett plass. 

Anonymkode: 7688e...887

Skrevet

Det kan være alt fra understimulert til hormoner til urinveisinfeksjon. 

Anonymkode: cb1cd...d43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte er dere ute da? Hvis det har blitt sjeldnere tur ut, så kanskje han rett og slett ikke klarer å holde seg så lenge? Ville prøvd å gå ut oftere igjen og rose masse når han tisser på rett plass. 

Anonymkode: 7688e...887

Vi er ute hver gang han sier ifra at han må ut, og alltid rett etter jeg kommer hjem om han er alene hjemme. Det jeg mener med at han ikke har fått noe ekstra, er at vi har gått veldig korte turer i forhold til vanlig, typ rundt kvartalet og lufting i hagen. Grunnen er fordi jeg har hatt covid, bare for å understreke at det ikke er at jeg ikke gidder å gå tur med han😊

Skrevet

Veldig mange mindre hunderaser markerer inne, og dette starter ofte når de blir kjønnsmodne - noe jeg tenker stemmer med alderen på din mtp at det er en liten hund. Løfter han på beinet når han tisser inne, eller står han rett opp og ned? 

Anonymkode: d847f...46c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig mange mindre hunderaser markerer inne, og dette starter ofte når de blir kjønnsmodne - noe jeg tenker stemmer med alderen på din mtp at det er en liten hund. Løfter han på beinet når han tisser inne, eller står han rett opp og ned? 

Hva kan man gjøre med markering inne?

Anonymkode: 3732c...a86

Skrevet

Han er bare fem måneder gammel og er fortsatt som valp å regne. Det er helt vanlig at de kan få litt tilbakefall, så jeg hadde ikke bekymret meg så mye enda men bare fortsatt med dotrening (ta ham ut ofte).

Sånn generelt - hunder som tisser inne etter at de er dotrent gjør det som regel enten av fysisk sykdom (f.eks UVI) eller mental årsak (som regel usikkerhet/uro/stress). 

• Liker 3
Skrevet

Ser igjen folk som ikke skulle hatt hund... Du må jo vite hva du gjør hvis du skal ha en hund. I steden for å spør her, kjøp deg en hundebok. 

Anonymkode: faf53...959

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva kan man gjøre med markering inne?

Anonymkode: 3732c...a86

Jeg er ingen ekspert på området dessverre, har selv kun hatt store raser uten problemet. Men vet det finnes flere tråder her inne med flere gode tips på området :-) første skritt tenker jeg uansett er et belly band så man ikke får møbler osv permanent ødelagt av tiss. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser igjen folk som ikke skulle hatt hund... Du må jo vite hva du gjør hvis du skal ha en hund. I steden for å spør her, kjøp deg en hundebok. 

Anonymkode: faf53...959

Haha, i alle dager? Så å spørre på et forum hvor det finnes sertifiserte hundetrenere som svarer er ikke greit - men jeg skal kjøpe meg en bok isteden? Selvfølgelig vet jeg hva jeg gjør, men jeg er fersk hundeeier og blir aldri ferdig utlært. Derfor spør jeg.

Endret av _ems
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...