Gå til innhold

Kjøre barn på teststasjonen I isolasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i isolasjon etter å ha testet positiv. Nå har barna positiv hjemmetest og jeg vil gjerne kjøre på teststasjonen og få det registrert. Barna er under 4 år og har vært i isolasjon sammen med meg. Kan jeg kjøre ut for å teste de selv om jeg er i isolasjon? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Juststop skrev (1 time siden):

Jeg er i isolasjon etter å ha testet positiv. Nå har barna positiv hjemmetest og jeg vil gjerne kjøre på teststasjonen og få det registrert. Barna er under 4 år og har vært i isolasjon sammen med meg. Kan jeg kjøre ut for å teste de selv om jeg er i isolasjon? 

En venn av meg fikk ikke lov til dette, men de sendte personell hjem til henne for å teste barna

• Nyttig 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hvorfor vil du registrere smitten? 

Og nei, du kan ikke kjøre selv. 

Skrevet

Hvorfor skulle du ikke? Vi var på teststasjon senest i dag for test av hele gjengen, med positive hjemmetester på søndag så er vi i isolasjon, og fikk da komme inn likevel. Man er jo gjerne positiv/mistanke om positiv (og i isolasjon?) når man ønsker PCR test?

Vi kjørte jo egen bil og dro naturligvis ingen andre steder. Var samme rutine sist gang vi hadde smitte i hus også. Men det er kanskje ulike rutiner på ulike steder. Vi bor på et lite sted, så er ikke mye folk rundt testsenteret akkurat. Vi var der alene, og ventet ute til de ropte på oss.

• Liker 6
Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem når dere bruker egen bil og kun kjører til og fra testsenter, dere blir vel sikkert testet i bilen og.

Testpersonellet behandler alle prøver som potensielt positive så de beskytter seg jo godt!

• Liker 7
Skrevet

Er det ikke kun de med positiv hurtigtest som skal testes med PCR? Ergo alle i testkøen er vel i isolasjon? 

• Liker 3
Gjest Hoppetau
Skrevet (endret)

...

Endret av Hoppetau
Skrevet

De har jo sagt at positiv hjemmetest skal bekreftes med PCR test (bortsett fra hvis du har tre vaksinedoser). Usikker på hvordan det skulle latt seg gjøre hvis ikke det var mulig å teste seg når en er i isolasjon. 🤷‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoppetau skrev (5 minutter siden):

Problemet er at man kan havne i en bilulykke og utsette helsepersonell for smitte under redningsarbeid. Ja, det er marginal sjangs men det kan skje. 

Men hvem er det da som står i milelang testkø hver dag? 

• Liker 4
Skrevet
2sommerfugler skrev (3 timer siden):

En venn av meg fikk ikke lov til dette, men de sendte personell hjem til henne for å teste barna

Det tror jeg ikke er et tilbud her. 

Dævendøtte skrev (3 timer siden):

For å få det i systemet og kunne forlenge sykemelding. 

Sumobryter skrev (25 minutter siden):

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem når dere bruker egen bil og kun kjører til og fra testsenter, dere blir vel sikkert testet i bilen og.

Testpersonellet behandler alle prøver som potensielt positive så de beskytter seg jo godt!

Har vært 3 dager i isolasjon, så ble usikker om jeg kunne dra tilbake med barn. Er Ingen andre muligheter og trenger å få det registrert. Bare usikker og vil ikke bryte isolasjonen 

Skrevet
19 minutter siden, Juststop said:

Det tror jeg ikke er et tilbud her. 

For å få det i systemet og kunne forlenge sykemelding. 

Har vært 3 dager i isolasjon, så ble usikker om jeg kunne dra tilbake med barn. Er Ingen andre muligheter og trenger å få det registrert. Bare usikker og vil ikke bryte isolasjonen 

Det er bare å dra. Den eneste måten de fleste har for å få registrert en pcr er å kjøre bil til teststedet. Hadde man brutt isolasjonen for å få tatt en pcr, ville de fleste ikke kunne fått tatt en slik testsystemet er lagt opp her i landet. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Hoppetau said:

Problemet er at man kan havne i en bilulykke og utsette helsepersonell for smitte under redningsarbeid. Ja, det er marginal sjangs men det kan skje. 

Det kunne jo vært et problem om vi prøvde å stoppe smitten. Men det gjør vi jo ikke -vi vil at alle skal smittes, bare ikke for mange på en gang. Da er ikke smitte ved en potensiell ulykke på vei til teststasjonen det som velter lasset.

• Liker 3
Skrevet

Enkelte steder har de rådet folk til å ta bussen til test når de ikke har bil, så tenker at å kjøre i hvert fall må være innafor….

Skrevet

Jeg fikk lov til å gå med barna til teststasjonen da jeg satt i isolasjon. Fikk beskjed om å holde avstand til andre og å bruke munnbind 

Skrevet
Dævendøtte skrev (På 1.2.2022 den 18.43):

Så smitten må ikke registreres ift til å få lov til å reise?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Så smitten må ikke registreres ift til å få lov til å reise?

Tror ikke det gjelder barn under 4 år. 

Skrevet

Ring nå teststasjonen og hør med de istedet for forstå-seg-påere på kg.

• Opprett ny...