AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Dersom man har vunnet en budrunde, men en annen kjøper har forkjøpsrett, vil jeg da få beskjed av megler at jeg ikke fikk boligen likevel? Eller hører man som regel ingenting fra megler om dette? Anonymkode: 88240...486
enkefru Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Selvfølgelig vil du få beskjed. De lar jo ikke folk sveve i villfarelsen av at de eier en bolig som andre har kjøpt. Du får beskjed når fristen går ut ev når noen melder forkjøpsrett 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Fjugur skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig vil du få beskjed. De lar jo ikke folk sveve i villfarelsen av at de eier en bolig som andre har kjøpt. Du får beskjed når fristen går ut ev når noen melder forkjøpsrett Takk for svar! Anonymkode: 88240...486
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Dersom man har vunnet en budrunde, men en annen kjøper har forkjøpsrett, vil jeg da få beskjed av megler at jeg ikke fikk boligen likevel? Eller hører man som regel ingenting fra megler om dette? Anonymkode: 88240...486 Ja da vil du få beskjed, du vil få beskjed uansett utfall Anonymkode: 61639...110
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Kan være lurt å høre med megler om hvordan man ligger an når fristen er ute. Vi fikk ikke beskjed fra megler om at leiligheten var vår, for han mente det var OBOS sin oppgave å informere om sånt og OBOS mente det var meglers. Leiligheten var vår i over et døgn uten at vi visste det pga. dette. 🤷♀️ Anonymkode: 3b6cc...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan være lurt å høre med megler om hvordan man ligger an når fristen er ute. Vi fikk ikke beskjed fra megler om at leiligheten var vår, for han mente det var OBOS sin oppgave å informere om sånt og OBOS mente det var meglers. Leiligheten var vår i over et døgn uten at vi visste det pga. dette. 🤷♀️ Anonymkode: 3b6cc...f2d Det høres rart ut. Er det ikke boliglagets jobb å avklare dette? Som selger betaler man boliglaget for å ordne med dette. Anonymkode: 23143...a0b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det høres rart ut. Er det ikke boliglagets jobb å avklare dette? Som selger betaler man boliglaget for å ordne med dette. Anonymkode: 23143...a0b Det var selvsagt OBOS som avklarte forkjøpsretten, men saksbehandler i OBOS og megler var uenige om hvem som hadde ansvar for å informere oss om utfallet. Megler var informert av OBOS om at vi "vant". Anonymkode: 3b6cc...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Jeg fikk en mail fra OBOS morgenen etter at forkjøpsretten var gått ut om at leiligheten var min. Megleren ringte langt utpå dagen og informerte om det samme. Anonymkode: 603db...9fe
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Fikk telefon fra Bate om at den foran meg i køen hadde takket nei (etter ca. ett døgn tenketid) etter budrunde, og fikk spørsmål om jeg ville ha den. Hadde 9 bak meg i køen og takket ja. Måtte selv ringe megler og si at jeg fikk den. Anonymkode: df0bf...0dd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det var selvsagt OBOS som avklarte forkjøpsretten, men saksbehandler i OBOS og megler var uenige om hvem som hadde ansvar for å informere oss om utfallet. Megler var informert av OBOS om at vi "vant". Anonymkode: 3b6cc...f2d Joda, men sist jeg solgte en andelsleilighet med forkjøpsrett, mener jeg å huske at betalte ca 5000 til BOB for avklaring av forkjøpsrett (legge det ut på nettsiden og ta imot meldinger om interessenter). For 5000 regner jeg med at de gjør mer enn det datamaskinen selv klarer å fikse. Anonymkode: 23143...a0b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå