leetha Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Nå som vi har smitte i hus så har vi fått 30 tester. Vi har nå to ungdommer som er smittet. Lillesøster og vi voksne har ingen symptomer, hadde litt tykk hals men det er borte. Vi tester oss nå hver morgen før vi drar på jobb og skole. Vil ikke jeg nå i prinsippet smitte de på jobben? Smitter ikke dette viruset også før positiv test? Endret 1. februar 2022 av leetha
altflyter Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jo man vil ha smittet før man får positiv test og derfor er det nye testregimet fullstendig latterlig. 13
Tindra80 Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Jeg jobber på sykehjem, og vi må på jobb med smitte i huset. Det har skjedd flere ganger nå at ansatte har testet positivt etter å ha vært på jobb. Ingen pasienter smittet. Vi bruker munnbind og har god håndhygiene.
Babushka Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 leetha skrev (21 minutter siden): Nå som vi har smitte i hus så har vi fått 30 tester. Vi har nå to ungdommer som er smittet. Lillesøster og vi voksne har ingen symptomer, hadde litt tykk hals men det er borte. Vi tester oss nå hver morgen før vi drar på jobb og skole. Vil ikke jeg nå i prinsippet smitte de på jobben? Smitter ikke dette viruset også før positiv test? Man kan smitte, men er mindre smittsom når man ikke har symptomer. Har man derimot symptomer og smitte i hus er det ikke lurt å stole på testene.
2sommerfugler Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Jeg tenker litt på dette når de også opphever påbud om hjemmekontor. Skjønner jo at de gjør det, men håper de ordlegger seg på en måte sånn at arbeidsgiver fortsatt er pliktig til å la de som ønsker det fortsette med hjemmekontor. Spesielt av denne grunnen - man kan jo fort på en stor arbeidsplass være 4-5 stk som er hustandsmedlemmer og det kan fort spre seg smitte på et kontor da. Er ikke sikkert alle ØNSKER å bli smittet av omikron, selvom det er lagt opp til at alle SKAL 3
leetha Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2022 Tindra80 skrev (34 minutter siden): Jeg jobber på sykehjem, og vi må på jobb med smitte i huset. Det har skjedd flere ganger nå at ansatte har testet positivt etter å ha vært på jobb. Ingen pasienter smittet. Vi bruker munnbind og har god håndhygiene. Jobber i bhg og har ikke lov å bruke munnbind
Babushka Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 2sommerfugler skrev (25 minutter siden): Jeg tenker litt på dette når de også opphever påbud om hjemmekontor. Skjønner jo at de gjør det, men håper de ordlegger seg på en måte sånn at arbeidsgiver fortsatt er pliktig til å la de som ønsker det fortsette med hjemmekontor. Spesielt av denne grunnen - man kan jo fort på en stor arbeidsplass være 4-5 stk som er hustandsmedlemmer og det kan fort spre seg smitte på et kontor da. Er ikke sikkert alle ØNSKER å bli smittet av omikron, selvom det er lagt opp til at alle SKAL Håper hjemmekontor blir en anbefaling dersom de fjerner påbudet. Det må være mulig å ta ned risikoen for smitte for de som ønsker det. De som har vært smittet kan gå tilbake på kontoret alle andre kan om de ønsker vente til smitten er vesentlig lavere, vi har ikke engang nådd toppen enda. Alle maser om at vi må gjøre som Danmark, men de ligger noen uker foran oss i løypa. 2
Sydney Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 2sommerfugler skrev (5 timer siden): Jeg tenker litt på dette når de også opphever påbud om hjemmekontor. Skjønner jo at de gjør det, men håper de ordlegger seg på en måte sånn at arbeidsgiver fortsatt er pliktig til å la de som ønsker det fortsette med hjemmekontor. Spesielt av denne grunnen - man kan jo fort på en stor arbeidsplass være 4-5 stk som er hustandsmedlemmer og det kan fort spre seg smitte på et kontor da. Er ikke sikkert alle ØNSKER å bli smittet av omikron, selvom det er lagt opp til at alle SKAL Babushka skrev (4 timer siden): Håper hjemmekontor blir en anbefaling dersom de fjerner påbudet. Det må være mulig å ta ned risikoen for smitte for de som ønsker det. De som har vært smittet kan gå tilbake på kontoret alle andre kan om de ønsker vente til smitten er vesentlig lavere, vi har ikke engang nådd toppen enda. Alle maser om at vi må gjøre som Danmark, men de ligger noen uker foran oss i løypa. Helt enig med dere begge. Når vi er på kontoret holdes det ikke avstand, og det virker som det er om å gjøre at man sitter tettest mulig på både spiserom og møterom. De som roper høyest om at de ønsker å være sosiale prioriteres fremfor oss som ønsker muligheten til videre hjemmekontor. Jeg har mennesker i nær familie som sannsynligvis ikke kommer til å tåle en runde med covid særlig godt, og åpnes det helt opp igjen får vi ikke engang prøve å skjerme vedkommende. Det er fryktelig frustrerende. 4
Babushka Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Sydney skrev (1 time siden): Helt enig med dere begge. Når vi er på kontoret holdes det ikke avstand, og det virker som det er om å gjøre at man sitter tettest mulig på både spiserom og møterom. De som roper høyest om at de ønsker å være sosiale prioriteres fremfor oss som ønsker muligheten til videre hjemmekontor. Jeg har mennesker i nær familie som sannsynligvis ikke kommer til å tåle en runde med covid særlig godt, og åpnes det helt opp igjen får vi ikke engang prøve å skjerme vedkommende. Det er fryktelig frustrerende. Håper arbeidsgivere som har mulighet til å ha sine ansatte på hjemmekontor har vett til å be de som har smitte i husstanden om å jobbe hjemmefra, det vil kunne ta ned risikoen noe. De skal selvsagt også legge til rette for å holde meteren. Ellers kom de heller ikke med noen klare råd om hvordan eldre og ekstra sårbare skal leve livene sine fremover på pressekonferansen, bortsett fra sunn fornuft da. 1
Anbefalte innlegg