Jens Skrevet 22. oktober 2005 #1 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har kjøpt en dose til meg, og min mann, og må ordne en dose til sønnen min. Er kin på noen doser til. Har dere skaffet til deres familier?
Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #2 Skrevet 22. oktober 2005 nei.. Det er faktisk de som hamstrer dette som gjør slik at de som faktisk trenger det ikke får det.
Jens Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2005 Og hvorfor skulle ikke vi trenge det?? Og jeg får ikke dårlig samvittighet for att jeg kjøper medisin til familien min, som i følge media, kan redde livene våre!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #4 Skrevet 22. oktober 2005 Nei hvorfor i all verden skulle vi det? Jeg hamstret ikke Ebola eller Sars vaksiner heller.
Gjest Hippopotamus Skrevet 22. oktober 2005 #5 Skrevet 22. oktober 2005 nei.. Det er faktisk de som hamstrer dette som gjør slik at de som faktisk trenger det ikke får det. ← Enig med deg; hva skjer hvis det virkelig blir et alvorlig utbrudd, og så får ikke de som er alvorlig syke medisiner fordi så store doser står hjemme i kjølskapene til friske mennesker?
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #6 Skrevet 22. oktober 2005 Selvfølgelig ikke. Hadde jeg vært gammel og/eller med nedsatt immunforsvar..så hadde saken stilt seg annerledes.
Gjest Emera Skrevet 22. oktober 2005 #7 Skrevet 22. oktober 2005 Hvorfor hamstre influensavaksine? Så ille er da ikke dette californiaviruset som kommer i år? Eller? Hvie det er fugleinfluensaen du tenker på, så følger helsemyndighetene den utviklingen med argusøyne, og jeg tror neppe vi behøver å bli hysteriske.
Jens Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg tar ingen sjanser når det gjelder min lille familie. Og, kan ikke skjønne att noen tenker, att de vil "ofre"sin familie for gamle og syke....Små barn er også utsatt.
Gjest Violetta Skrevet 22. oktober 2005 #9 Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg så på nyhetene at foreløpig smitter ikke dette viruset fra mennesker til mennesker, og derfor har myndighetene bare kjøpt inn nok vaksine til dem som kommer i kontakt med dyr som de kan bli smittet av. Dersom dette viruset utvikler seg til å bli et virus som smitter fra menneske til menneske må ny vaksine lages, altså er dagens vaksiner ubrukelige. Når en slik vaksine evt. utvikles vil myndighetene her i landet kjøpe inn nok til å vaksinere alle i følge henne som uttalte seg. Dette hørtes så troverdig ut at jeg velger å tro på det. Hvem er det egentlig som blir veldig alvorlig syke av dette viruset? Er det ikke de svakeste, som små barn, gamle mennesker og ellers dem med nedsatt immunforsvar? Endret 22. oktober 2005 av Violetta
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #10 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg tar ingen sjanser når det gjelder min lille familie. Og, kan ikke skjønne att noen tenker, att de vil "ofre"sin familie for gamle og syke....Små barn er også utsatt. ← Fra felleskatalogen: Forsiktighetsregler: Sikkerhet og effekt ved behandling av barn <1 år og forebygging av influensa hos barn 12 år, er ikke fastslått Det er neppe farlig å ta Tamiflu, men for all del..man er IKKE uforsiktig hvis man ikke tar det.
Gjest allium Skrevet 22. oktober 2005 #11 Skrevet 22. oktober 2005 Hysteriet brer seg, godt hjulpet av VG... Fugleinfluensaen smitter ikke mellom mennesker. Tamiflu er IKKE influensavaksine, men kan muligens gjøre forløpet av en influensa lettere. Familien min består av normale, friske mennesker. Så nei, jeg hamstrer ikke Tamiflu.
Gjest Hippopotamus Skrevet 22. oktober 2005 #13 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg tar ingen sjanser når det gjelder min lille familie. Og, kan ikke skjønne att noen tenker, att de vil "ofre"sin familie for gamle og syke....Små barn er også utsatt. ← Du er jo, i følge eget utsagn, ivrig etter å skaffe deg flere doser enn det som trengs til "din lille familie" også. Tenk hvis alle skulle hamstre dobbelt eller trippelt opp av det de trenger til sine egne til og med... Hysteri.
Gjest Violetta Skrevet 22. oktober 2005 #14 Skrevet 22. oktober 2005 Du er jo, i følge eget utsagn, ivrig etter å skaffe deg flere doser enn det som trengs til "din lille familie" også. Tenk hvis alle skulle hamstre dobbelt eller trippelt opp av det de trenger til sine egne til og med... Hysteri. ← Det er jo det som skjer når man får hysteri. Samme ved streik i f.eks. dagligvarebransjen, mange hamstrer varer de knapt nok har kjøpt noensinne, så de som virkelig trenger det ikke får tak i.
Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #15 Skrevet 22. oktober 2005 enig med deg violetta! Det er jo slike som trådstarter her som gjør at dette blir et hysteri. Jeg går for å kjøpe medisin når jeg først trenger det...(noe som jeg tviler på at jeg gjør da..)
Gjest Violetta Skrevet 22. oktober 2005 #16 Skrevet 22. oktober 2005 Det er jo slike som trådstarter her som gjør at dette blir et hysteri. ← Nei det er jeg ikke helt enig i. Det er media som skaper hysteri, og det er veldig lett å la seg rive med. Skjønner for så vidt tanken til trådstarter også, man kjøper for sikkerhets skyld. Jeg har valgt å ikke tro at dette blir så voldsomt som det er hypet i media og kjøper derfor ikke noe før det blir aktuelt.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #17 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg tar ingen sjanser når det gjelder min lille familie. Og, kan ikke skjønne att noen tenker, att de vil "ofre"sin familie for gamle og syke....Små barn er også utsatt. ← Det er mer enn nok tamiflu til alle. Hvis sykdommen kommer hit vil alle være sikret medisin. Det som derimot skaper litt problemer er de som hamstrer denne medisinen nå. Bare tull. Du skriver jo til og med at du vil skaffe flere doser til hvert familiemedlem. Kan du ikke heller bestille time hos legen og snakke med h*n om dette, så vil h*n kunne berolige deg. Det er jo akkurat sånn hysteri som dette som er så farlig.
Gjest MrsL Skrevet 22. oktober 2005 #18 Skrevet 22. oktober 2005 Nei, jeg har ikke kjøpt. Har vært inne på tanken, men ikke gjort det....
Gjest Turi Skrevet 22. oktober 2005 #19 Skrevet 22. oktober 2005 Tror neppe helsemyndighetene har åpnet salg på apoteket av en vaksine de kanskje kan komme til å trenge til eldre og syke om fugleinfluensaen kommer, så jeg syns ikke de som har kjøpt medisin skal tenke på det. Jeg har ikke kjøpt. For vi leker lite med fugler (flåseri, vet det). Men om fugleinfluensa begynner å smitte mellom mennesker, skal jeg nok slåss for at Vesla skal få den vaksinen som utvikles mot det nye viruset.
Gjest Piper Skrevet 22. oktober 2005 #20 Skrevet 22. oktober 2005 Har ikke hamstret, og kommer heller ikke til å hamstre. Blir vi syk, går vi til legen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå