Gå til innhold

Tannlege til 17-åring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barnet mitt fyller 18 år om ikke så lenge. Sammen snakket vi her om at det er lenge siden hun har vært hos tannlegen. Og begynte å tenke da om det kunne vært lurt med en vanlig sjekk, sånn før hun fyller 18, for da regner jeg med prisene stiger til værs (?). 

Er vi inne på noe? Og er det slik at man da må holde seg til sitt lokale tannlegekontor? Var de jeg tenkte på først, men barnet går på vgs i byen et stykke unna, så evnt time midt på dagen her da vil bli komplisert. 

Kan jeg ringe et vilkårlig tannlegekontor i byen mon tro? 

Har litt telefonangst, så håper å slippe å ringe rundt så mye. Prøver derfor her om noen har erfaringer omkring temaet. 

Anonymkode: fcbc3...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er under 18 så tilhører de det offentlige, altså det vi kalte skoletannlegen før. Hvis dere går til en privat så må dere betale alt selv.

Ta kontakt med det offentlige tannhelsetilbudet i deres kommune og hør hvor hun tilhører.

Anonymkode: db884...f6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge man er under 18 er man da fortsatt innunder den offentlige tannhelsetjenesten og skal motta jevnlig innkalling. Der mener jeg på man betaler redusert pris opp mellom 18 og 21 år.

Bestiller du time privat regner jeg med du må betale full pris også, selv om under 18 år

Anonymkode: f9cc9...6b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Datteren min fylte 18 i fjor, og det er gratis ut det året de fyller 18 år hos offentlig tannlege (skoletannlege). Fra 18 og til og med 20 år betaler de en redusert pris. Hun betalte litt over 250 når hun var inne nå (siden hun selvsagt ikke fikk innkalling det året hun fylte 18, men en måned etter.....).

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...