Gå til innhold

Vil huden etter hvert trekke seg sammen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 47 år som har gått ned 15 kg, noe som betyr at jeg har blitt rimelig skrukkete det siste året. Når man har blitt så gammel som jeg er blitt - er det noe håp om om at løsskinnet vil trekke seg sammen, eller kommer jeg til å se ut som en rosin resten av livet?

Noen remedier som kan hjelpe huden å trekke seg sammen?

Anonymkode: eb77c...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man har blitt så gammel som jeg er blitt - er det noe håp om om at løsskinnet vil trekke seg sammen

Ja det er det håp for. Det kan ta ca et år før huden har trekt seg ganske mye sammen.

Anonymkode: 212fa...575

• Liker 4
Skrevet

Det kommer an fra person til person. Andre ting som kan hjelpe er styrketrening og spise sunt. 

Er det skrukkete på hele kroppen? 

Anonymkode: aa099...443

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer an fra person til person. Andre ting som kan hjelpe er styrketrening og spise sunt. 

Er det skrukkete på hele kroppen? 

Anonymkode: aa099...443

Mest på magen og overarmene. Spiser sunt gjør jeg stort sett, men hvordan kan styrketrening hjelpe på løs hud? Større muskler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

eg er en kvinne på 47 år som har gått ned 15 kg, noe som betyr at jeg har blitt rimelig skrukkete det siste året.

Hva er din  BMI nå? Er du for tynn,kanskje du burde legge på deg noen kilo igjen?

Skrevet

Den har ikke gjort det for meg.

Anonymkode: 3e0b5...c48

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er din  BMI nå? Er du for tynn,kanskje du burde legge på deg noen kilo igjen?

21,5. Å legge på seg igjen er ikke aktuelt, merker jeg :) 

Det verste er egentlig magen. Står jeg i planke så henger huden nesten ned i gulvet. Og jeg var ikke SÅ feit før heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den har ikke gjort det for meg.

Nei, begynner å bli redd for det. 

Det er jo større kriser i verden og livet, men litt irriterende er det, merker jeg.

Skrevet

Nei, begynner å bli redd for det. 

Det er jo større kriser i verden og livet, men litt irriterende er det, merker jeg.

Enig. Det er bittert at når man klarer å gå ned i vekt så ser man fortsatt ikke bra ut. Må ha like store bukser som før fordi det er så mye hud til overs liksom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verste er egentlig magen. Står jeg i planke så henger huden nesten ned i gulvet. Og jeg var ikke SÅ feit før heller.

Jeg forstår. Kan du bruke truser som går litt langt opp og dekker magen og holder på plass mageskinnet på et vis?

NB. Blir du plaget av sopp i hudfolder pga mageskinnet kan du kanskje få dekt operasjon (fjerne overskuddshud).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er bittert at når man klarer å gå ned i vekt så ser man fortsatt ikke bra ut. Må ha like store bukser som før fordi det er så mye hud til overs liksom. 

? Selve huden er jo ganske tynn da...

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du født barn? Sjekk ut bukplastikk.

Anonymkode: a69cd...c04

Skrevet

Min for store hud etter vektnedgang så ut som huden på tynne eldre mennesker på 90 år på lår og mage. Dette rettet seg etter et år og jeg er ca 50 år :) Så det er håp.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min for store hud etter vektnedgang så ut som huden på tynne eldre mennesker på 90 år på lår og mage. Dette rettet seg etter et år og jeg er ca 50 år :) Så det er håp.

Slik som det rynkete partiet her så huden ut på innsiden av mine lår og på magen (der fettet var forsvunnet. Nå er det strukket seg sammen igjen ett år etter:

30e3374c63bc42d6a32bbb34473a461e.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg forstår. Kan du bruke truser som går litt langt opp og dekker magen og holder på plass mageskinnet på et vis?

NB. Blir du plaget av sopp i hudfolder pga mageskinnet kan du kanskje få dekt operasjon (fjerne overskuddshud).

Nei, det er ikke så ille :) Tøyet holder jo løshuden på plass, så med klærne på synes det ikke så godt. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke mageskinnet mitt, det er tykkere enn resten. Men ikke så voldsomt at jeg trenger større bukser nei :) 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du født barn? Sjekk ut bukplastikk.

Anonymkode: a69cd...c04

Nope, ingen barn. Og jeg kvalifiserer nok ikke til å få dekket bukplastikk. Dette er ren forfengelighet :) 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Omtrent som meg :) Jeg får smøre meg med tålmodighet og la håpet leve litt til!!

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig individuelt. Jeg gikk ned 40 kg da jeg var 20. Måtte ta både bukplastikk og overarmsplastikk, da huden min ikke trakk seg tilbake i det hele tatt. 

Anonymkode: c82d3...c41

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Når man har gått ned nesten 50 kilo så er det ikke så lite av det, så selv om huden er tynn så hjelper ikke det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig individuelt. Jeg gikk ned 40 kg da jeg var 20. Måtte ta både bukplastikk og overarmsplastikk, da huden min ikke trakk seg tilbake i det hele tatt. 

Anonymkode: c82d3...c41

I hvor lang tid ventet du for å se om huden trakk seg sammen?

Skrevet

Når man har gått ned nesten 50 kilo så er det ikke så lite av det, så selv om huden er tynn så hjelper ikke det.

Forstår. Jeg gikk ned nesten 40% av kroppsvekten, men jeg gjorde det i flere etapper over noen år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en kvinne på 47 år som har gått ned 15 kg, noe som betyr at jeg har blitt rimelig skrukkete det siste året. Når man har blitt så gammel som jeg er blitt - er det noe håp om om at løsskinnet vil trekke seg sammen, eller kommer jeg til å se ut som en rosin resten av livet?

Noen remedier som kan hjelpe huden å trekke seg sammen?

Gratulerer med vekttapet, bra jobbet :) Ja huden vil strammes opp noe, men ikke like mye som på yngre. Har du mye løshud, kan det jo fjernes kirurgisk, men gi det litt tid først, kan jo hende det blir såpass bra at du trives med det etter hvert.

Anonymkode: a17c3...350

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...