Gå til innhold

Skal reise til Spania i Mars

Victoria95

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huttemeitu skrev (2 timer siden):

Det sidestilles pr nå. Med covidpass for alt av butikker og restauranter er det noe kjipt å dra. Spesielt om man sliter med å få fornyet test hele tiden.

Det er ikke covidpass i butikker. I enkelte regioner kreves det for å sitte inne på restaurant, men ikke på uteserveringen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria95 skrev (43 minutter siden):

Ok så bra. Men kan jeg ha med egne tester der nede på flyplassen eller er det en plass jeg kan testes gratis? For jeg reiser til polen fra norge, så polen til spania og blir der to dager så til polen igjen!

Nei. Hurtigtester godkjennes ikke. Du må være testet på et godkjent sted der du får skriftlig dokumentasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria95 skrev (42 minutter siden):

Ok så bra. Men kan jeg ha med egne tester der nede på flyplassen eller er det en plass jeg kan testes gratis? For jeg reiser til polen fra norge, så polen til spania og blir der to dager så til polen igjen!

Jeg har ingen idé om hvordan det er ift reise t/r Polen. Men du kan ikke ha med egen test, nei. Testene må tas på sykehus/lege for å være gyldige for å fly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Høres ut som du må betale 2000 kroner for test i Norge før du flyr til Polen, deretter betale 200 Euro i Polen for ta ny test der for å kunne fly til Spania, og deretter betale 200 Euro i Spania for enda en test før du flyr tilbake til Polen igjen. Har du egentlig tid nok til alle disse testene da. De sier det er lange køer også.

Endret av Sitronmelisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (På 31.1.2022 den 22.33):

Ja altså negativ pcr gir grønt coronapass i 72 t og fra 01.02 48t så da kommer du inn med det. Men de krever det jo også pr i dag og ut til 31.02 på restauranter, men det blir mest sannsynlig borte da

Det er verken 30 eller 31 dager i en februarmåned... 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Important information

Since 1 February, some EU Covid Digital Certificates of Vaccination must be reissued, following the administration of a booster dose. Please contact your issuing organisation and check its validity before travelling.

Currently, the antigen tests allowed for travel to Spain are those carried out 24 hours before arrival, not 48 hours.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (På 2/1/2022 den 22.54):

Høres ut som du må betale 2000 kroner for test i Norge før du flyr til Polen, deretter betale 200 Euro i Polen for ta ny test der for å kunne fly til Spania, og deretter betale 200 Euro i Spania for enda en test før du flyr tilbake til Polen igjen. Har du egentlig tid nok til alle disse testene da. De sier det er lange køer også.

Jeg vet ikke med Polen, men der er det sannsynligvis billig med testing. I Spania koster "fit to fly" test €30 - €40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg 3 doser, 13 åringer 2 doser og vi begge er coronapositive nå. Så jeg tenker at vi kan reise med god samvittighet i uke 9😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiemamma skrev (På 1.2.2022 den 20.43):

Jeg har ingen idé om hvordan det er ift reise t/r Polen. Men du kan ikke ha med egen test, nei. Testene må tas på sykehus/lege for å være gyldige for å fly. 

Flyplassen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (På 1.2.2022 den 10.41):

Tja offentlig er gratis, flyplass er 2-2500,-

I utlandet er det billigere

Sykt at det skal koste så mye….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På flere flyplasser i norge kan man ta test. I spania har jeg ikke sett at de har tilbud om testing på flyplassene, men det er jo mulig. Hvilken spansk flyplass skal du fly fra? Og hvor i spania skal du på ferie? Men det er som sagt bare en brøkdel av prisen å ta test i spania ift i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...