AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Føler meg liksom så tom og lei meg når folk sier til meg eller spør hvorfor jeg har to inne kaniner. Jeg er veldig glad i dem, koser og steller med dem. Gir dem mat og er et herlig tilskudd i min lille dyre familie. Har også hund og katt i tillegg. Folk virker liksom så irriterte.. Hvorfor? Er jeg som gjør alt stell, jeg har utgifter. Mitt ansvar for at dem har det bra. De har også god plass. Blir bare lei meg. Bor landlig og fint med gode ute områder. Anonymkode: 05147...cae 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Kanskje de reagerer på at du holder de inne når du bor landlig med gode uteområder som du selv sier? Anonymkode: bbf97...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje de reagerer på at du holder de inne når du bor landlig med gode uteområder som du selv sier? Anonymkode: bbf97...ac5 Er inne om vinteren. Ute om sommere. Anonymkode: 05147...cae 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Da er det vel bare å si de er inne om vinteren for deres eget beste? Ellers så er det bare å heve seg over unødvendige kommentarer. Anonymkode: bbf97...ac5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje de reagerer på at du holder de inne når du bor landlig med gode uteområder som du selv sier? Anonymkode: bbf97...ac5 Kaniner er sosiale dyr. De trenger naturligvis nok plass, men de har det mye bedre inne med sosial omgang og god boltreplass enn ute alene i et bittelite bur slik veldig veldig mange kaniner lever. De burde ikke holdes som burdyr, og da må man jo ha de inne sammen med seg. Har man store, trygge uteinnhegninger er det supert på sommeren, men de skal ha mye sosial omgang og kos også. I tillegg bør man ha 2 stk, fordi de er så sosiale. Ts. Så lenge du tar godt vare på alle 4 dyrene, så er det ingenting galt i å ha 4 dyr. De har sikkert masse glede av hverandre også! Anonymkode: 3c55c...b28 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kaniner er sosiale dyr. De trenger naturligvis nok plass, men de har det mye bedre inne med sosial omgang og god boltreplass enn ute alene i et bittelite bur slik veldig veldig mange kaniner lever. De burde ikke holdes som burdyr, og da må man jo ha de inne sammen med seg. Har man store, trygge uteinnhegninger er det supert på sommeren, men de skal ha mye sosial omgang og kos også. I tillegg bør man ha 2 stk, fordi de er så sosiale. Ts. Så lenge du tar godt vare på alle 4 dyrene, så er det ingenting galt i å ha 4 dyr. De har sikkert masse glede av hverandre også! Anonymkode: 3c55c...b28 De har god plass, har to kaniner. De stor trives sammen 🥰 Anonymkode: 05147...cae
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Ikke vær så nærtagende, kos deg med dyra dine, men ikke forvent at noen skal passe på dem for deg hvis du skal reise bort. Anonymkode: ad51e...d5e
Gjest Gliffy Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Mange folk har veldig liten toleranse for folk som velger annerledes enn de selv. Folk blir også irritert av at man er frivillig singel, og i alle fall om man er frivillig barnløs. Det samme gjelder utradisjonelle yrkesvalg, boformer og alt mulig annet. Du får bare heve deg over det. Folk har ikke noe med det.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Dersom kaninene er i trange bur kan jeg forstå folk. Men om det ikke er så, så synes jeg du skal heve deg høyt over folk som bryr seg med ting de ikke har noe med. Jeg er selv "avhengig" av å ha dyr og har alltid hatt det. Det gir god livskvalitet synes jeg. Hva andre mener om at jeg har dyr hører jeg ikke på en gang. Anonymkode: 9a05a...53d
Frøkensina Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Gliffy skrev (3 minutter siden): Mange folk har veldig liten toleranse for folk som velger annerledes enn de selv. Folk blir også irritert av at man er frivillig singel, og i alle fall om man er frivillig barnløs. Det samme gjelder utradisjonelle yrkesvalg, boformer og alt mulig annet. Du får bare heve deg over det. Folk har ikke noe med det. Dette. Synes det er herlig med folk som har flere ulike dyr når de tar seg godt av dem. Kjempekoselig!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Dette merker jeg også. Jeg tror det er som Gliffy skriver. Lite forståelse for andres livsvalg. Ikke tenk på det. Kos deg med dyrene dine og lev DITT liv så bra som overhode mulig. Dyr gir dyreglade mennesker mer livsglede og bedre psyke Anonymkode: 81636...bed 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Folk skal altså bry seg om så mye rart. Ignorer de. Anonymkode: 65d6b...da3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Jeg skjønner hva du mener. Folk virker liksom irriterte (?) eller uforstående overfor dyrene jeg holder. Jeg tror det ligger i at de ikke kunne tenke seg å ha det slik selv, og de ser at jeg er bundet av dyrene og ikke kan være så spontan og alltid gjøre det jeg har lys til (eller det de vil ha meg med på). Og ja, jeg er bundet og kan ikke være spontan, og noen ganger er jeg lei meg for det. Men de positive sidene ved dyreholdet veier opp for det med god margin. Du må bare heve deg over det, være hyggelig og fortelle at dyrene gir deg mye glede om noen spør, selv om de kommer inn med en negativ holdning. Anonymkode: d1cb9...108
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå