Gå til innhold

Undulat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en undulat. Har tenkt å kjøpe en til snart, men greit å starte med en. I disse hjemmekontor dager har jeg vært mye hjemme og den har fått lov til å gå inn og ut av buret som den vil, og ser ut som den trives med det. 

Men når vi begynner å jobbe på arbeidsplassen og være borte mange timer i løpet av dagen, går det greit at man setter opp buret og lar den fly fritt? Er det noe man bør passe på? Jeg er bare redd for at den vil skade seg eller hekte seg fast i noe. 

Anonymkode: 51086...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har kjøpt en undulat. Har tenkt å kjøpe en til snart, men greit å starte med en. I disse hjemmekontor dager har jeg vært mye hjemme og den har fått lov til å gå inn og ut av buret som den vil, og ser ut som den trives med det. 

Men når vi begynner å jobbe på arbeidsplassen og være borte mange timer i løpet av dagen, går det greit at man setter opp buret og lar den fly fritt? Er det noe man bør passe på? Jeg er bare redd for at den vil skade seg eller hekte seg fast i noe. 

Det ville jeg ikke gjort 🥰 Undulater kan finne på alt mulig rart. Et oversiktlig rom er tryggere, uten steder den kan falle ned i, henge seg opp eller spise noe farlig. 

Mange vet ikke at teflon (stekeos fra teflonpanner) og ovnsrens er dødelig for fugler. Avokado også. Tok mange år med fuglehold før jeg fikk vite det. Heldigvis ikke hatt noen katastrofer pga det. 

• Nyttig 1
Skrevet
FruJohansen skrev (15 timer siden):

Det ville jeg ikke gjort 🥰 Undulater kan finne på alt mulig rart. Et oversiktlig rom er tryggere, uten steder den kan falle ned i, henge seg opp eller spise noe farlig. 

Mange vet ikke at teflon (stekeos fra teflonpanner) og ovnsrens er dødelig for fugler. Avokado også. Tok mange år med fuglehold før jeg fikk vite det. Heldigvis ikke hatt noen katastrofer pga det. 

Takk for svar :)  Han ville nok bare vært i stua, og han har sine faste plasser, men ser jo at det er ting som kan skje hvis vi ikke er hjemme. Jeg er bare redd for at den vil bli ulykkelig, nå som den er vant til å fly ute nesten hele dagen. 

Skrevet

Mine hadde alltid åpen dør, ingen uhell der. Etter en stund gadd jeg ikke lukke dem inn om natten heller. 
Ha et lite lys på i rommet om natten, hender de får såkalt natt-terror uten (blir redde og flakser vilt) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...