Gå til innhold

Tjolahei skal ha baby <3


tjolahei

Anbefalte innlegg

 

Hei!

Jeg er tjolahei. Jeg er 32 år, bor sammen med en fantastisk mann og en flott stesønn på 13 1/2 (han bor her 50 %). Nå venter jeg mitt første barn! Jeg er spent. Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 20 år ca. Jeg og samboeren min prøvde i over 1 år før vi fikk det til, så det er vi veldige glade for. Jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda, for jeg klarer ikke å kjenne på gode og varme følelser. Gleder meg selvsagt, men skjønner det ikke. Vet at jeg kan jeg være utsatt for svangerskapsdepresjon og fødselsdepresjon, så legen min og jeg har tett oppfølging.

 

I dag er jeg 14+2, begynner å komme en vei nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne følge deg videre på veien 😊 

Så godt at du er i 2.trimester allerede! Kjenner meg godt igjen i det du skriver angående å ikke kjenne på så voldsomme gode og varme følelser. Kjenner på mye av det samme selv, og må ofte ta meg i det. Jeg tror nok det har en sammenheng med at til nå er alt jeg har kjent på typiske symptomer som kvalme etc., så håper og tror at de følelsene kommer strømmene når magen vokser og vi etter hvert kan kjenne liv inni der 🧡 Veldig godt du får tett oppfølging av legen din hvert fall 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe det kommer når magen kommer :)

Er så lei av å kaste opp nå! :P er 15+2, hadde et håp om at det skulle være bra nå. Jeg har også en tendens til å blø neseblod hvis jeg kaster opp, og det er skikkelig ekkelt. Vanskelig å stoppe neseblod mens man enda kaster opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2

Tiden går jo. Gleder meg veldig til uke 20, en milepæl å være halvveis! :) Har hatt korona nå. Fikk det på onsdag/torsdag, så første dag ut av isolasjon i dag. Det var godt å komme seg en tur på jobben, selv om jeg er kjempesliten nå! Godt å møte litt andre folk enn samboer og stesønn må jeg si :P Vi har jo gått oppå hverandre med korona.

Kvalmen har blitt mye bedre (bank i bordet!). Vært ganske bra de siste 3-4 dagene, ikke kastet opp i det hele tatt. Håper det holder seg sånn fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går unna nå. Ikke lenge til OUL?

Skjønner godt det var digg å komme seg ut av isolasjon! Det synes jeg egentlig var værst. Å være oppi hverandre sååå lenge.

Håper kvalmen holder seg unna :hoppendeglad:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 14.2.2022 den 21.40):

Dette går unna nå. Ikke lenge til OUL?

Skjønner godt det var digg å komme seg ut av isolasjon! Det synes jeg egentlig var værst. Å være oppi hverandre sååå lenge.

Håper kvalmen holder seg unna :hoppendeglad:

 

 

OUL på mandag 😄 Bare 4 dager til, juhu! Gleder meg! Håper virkelig alt står bra til!

Kvalmen er borte virker det som, og det er veldig godt. Til gjengjeld har migrenen slått meg helt ut. Er lei av den nå! Hadde et håp om at den skulle bli bedre da jeg ble gravid, men har egentlig vært motsatt.

Samboeren min og jeg har begynt på trening. Jeg er redd for å pushe meg for hardt, for da jeg trente på tirsdag holdt jeg på å besvime. Det er trening med trener (kampsport), og da klarer jeg ikke å la være å gi alt, også synes jeg det er flaut å heng etter :P Hvis jeg skal klare å fortsette må jeg nok roe ned litt, og huske på at jeg er gravid. Er ikke i toppform fra før heller, å har en del ekstra kilo. Er nok derfor jeg synes det er litt flaut at jeg ikke skal klare alt som alle andre klarer. Skal snakke med treneren før treningen i kveld tenker jeg, å si ifra om at jeg må sette meg ned hvis det blir litt mye.

I morgen begynner vi med oppussing av bad, så her skjer det greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For 6 dager siden var vi på ultralyd! Det ble en fin opplevelse :) Jeg var litt lenger på vei enn jeg trodde, så nå er jeg 18+6, 19 uker i morgen! ❤️ I magen bor det ei lita jente. Vi gleder oss veldig til å møte henne.

Ellers er formen opp og ned! Er lei av migrene, så håper det gir seg mer etterhvert. Har veldig lyst til å være mer ute, så gleder meg til våren kommer. Litt lettere å ta på seg joggeskoa, enn lue/skjerf/votter/jakke...osv. Det er mye snø her vi bor da, så tror ikke den forsvinner med det første, men det er lov å håpe på litt varmere vær med sol! :) 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo jammen meg halvveis snart jo 😍

Gratulerer med ei lita jente i magen. Skal du starte med innkjøp nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (14 timer siden):

Du er jo jammen meg halvveis snart jo 😍

Gratulerer med ei lita jente i magen. Skal du starte med innkjøp nå da?

Ja, tiden går fort gitt! 😄 

Har begynt å kjøpe inn ting og tang nå. Har kjøpt barnevogn. Fikk litt tilskudd fra mamma og pappa, også hadde vi fått igjen ganske mye på kjøpeutbyttet til Coop, så da ble det splitter ny vogn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tiden går egentlig ganske fort. Mars har gått fort, snart er det april! Jeg synes det er veldig greit at tiden går jeg.

Endelig har det blitt vår, ca.. Er fortsatt veldig kaldt uten sola, men vi har så fint vær! Det er veldig godt for kropp og sjel. Sliter litt psykisk om dagen. Plages mye med migrene, og har dårlig samvittighet på grunn av det. Er redd for at det skal gjøre meg til en dårligere mamma, at jeg ikke får til å stille opp så mye som jeg ønsker. Også må jeg kanskje bare innfinne meg i å ikke amme, slik at jeg kan begynne på forebyggende medisiner igjen etter fødsel. Mange tanker som kverner i hodet.

Er 22+1 i dag. Skal til jordmor i morgen, ser frem til det! Tror jeg kjenner liv på kveldene nå. Det føles ut som det bobler rett under navlen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at mars har virkelig flydd avsted 😄 Jeg har følt at det er så lenge til påske, men neida. Det er jo bare to uker til.

Så kjedelig at du sliter psykisk. Er det angst eller depresjon du sliter mest med? Disse hormonene kroppene våre er fylt med for tiden gjør jo VIRKELIG ikke ting lettere heller.

Og husk at det er forskjell på å være en god mamma og en super-duper-baker-kaker-og-er-med-på-alt mamma :ler: Og en del av å være en god mamma er å ta vare på sin egen psyke og be om hjelp når man trenger det :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (På 25.3.2022 den 21.38):

Enig at mars har virkelig flydd avsted 😄 Jeg har følt at det er så lenge til påske, men neida. Det er jo bare to uker til.

Så kjedelig at du sliter psykisk. Er det angst eller depresjon du sliter mest med? Disse hormonene kroppene våre er fylt med for tiden gjør jo VIRKELIG ikke ting lettere heller.

Og husk at det er forskjell på å være en god mamma og en super-duper-baker-kaker-og-er-med-på-alt mamma :ler: Og en del av å være en god mamma er å ta vare på sin egen psyke og be om hjelp når man trenger det :klemmer: 

Sliter med begge deler egentlig, så er litt opp og ned hva som er verst :) 

Det er sant. Det viktigeste for meg er ikke fasade, men at barnet får den kjærligheten det trenger ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullabu
tjolahei skrev (På 31.1.2022 den 17.08):

 

Hei!

Jeg er tjolahei. Jeg er 32 år, bor sammen med en fantastisk mann og en flott stesønn på 13 1/2 (han bor her 50 %). Nå venter jeg mitt første barn! Jeg er spent. Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 20 år ca. Jeg og samboeren min prøvde i over 1 år før vi fikk det til, så det er vi veldige glade for. Jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda, for jeg klarer ikke å kjenne på gode og varme følelser. Gleder meg selvsagt, men skjønner det ikke. Vet at jeg kan jeg være utsatt for svangerskapsdepresjon og fødselsdepresjon, så legen min og jeg har tett oppfølging.

 

I dag er jeg 14+2, begynner å komme en vei nå! 

Hei lykke til, for å forberede deg mentalt kunne du søkt opp"people with no kids "på YouTube med Michael McIntyre,ler meg ihjel 😂😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (På 22.3.2022 den 8.14):

Tiden går egentlig ganske fort. Mars har gått fort, snart er det april! Jeg synes det er veldig greit at tiden går jeg.

Endelig har det blitt vår, ca.. Er fortsatt veldig kaldt uten sola, men vi har så fint vær! Det er veldig godt for kropp og sjel. Sliter litt psykisk om dagen. Plages mye med migrene, og har dårlig samvittighet på grunn av det. Er redd for at det skal gjøre meg til en dårligere mamma, at jeg ikke får til å stille opp så mye som jeg ønsker. Også må jeg kanskje bare innfinne meg i å ikke amme, slik at jeg kan begynne på forebyggende medisiner igjen etter fødsel. Mange tanker som kverner i hodet.

Er 22+1 i dag. Skal til jordmor i morgen, ser frem til det! Tror jeg kjenner liv på kveldene nå. Det føles ut som det bobler rett under navlen. 

Titter innom her jeg😊

Jeg har en kronisk sykdom som har gjort meg ufør i ung alder. Både mannen og jeg gikk mange runder før vi ble enig om at det ville gå greit å få barn, pluss at jeg snakket mye med psykolog om det. Det viktigste er å gi et barn masse kjærlighet og være tilstede. De færreste orker å være Instagram foreldre uansett.

Dårlig samvittighet får alle foreldre har jeg inntrykk av. Er alltid noe. Det viktigste er uansett at man tar vare på sin egen helse også, sånn at man kan være den beste mammaen man kan være for sitt barn. Hvis det betyr å bruke medisiner som ikke er forenelig med amming, så er det helt greit. Du er ikke en dårlig mamma av den grunn. Hvis du må hvile hele dagen for å kunne ta i mot barne ditt og være der for barnet etter barnehage og skole. Du er ikke en dårlig mor da heller. Grandiosa spiser selv de som avlet verdensmestere til middag, og da kan vel oss dødelige også gjøre det enkelt når man vil bruke tiden på noe annet. 

Man må ikke løpe rundt i skogen og på fjellet. De beste minnene skapes i nærmiljøet ofte. Noen kubber med ved, en pakke med pølser og en termos med kakao. Vips så har man et lite eventyr uten at man trenger å gå så mye lengre enn til hagen. Eller kjøre bilen helt til stranden eller skogen med bålgrop. 

Det blir nok ekstra tøft når man har ekstra å bære på, men man finner gode løsninger som funker for dere som familie❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ruskemor skrev (På 1.4.2022 den 0.00):

Titter innom her jeg😊

Jeg har en kronisk sykdom som har gjort meg ufør i ung alder. Både mannen og jeg gikk mange runder før vi ble enig om at det ville gå greit å få barn, pluss at jeg snakket mye med psykolog om det. Det viktigste er å gi et barn masse kjærlighet og være tilstede. De færreste orker å være Instagram foreldre uansett.

Dårlig samvittighet får alle foreldre har jeg inntrykk av. Er alltid noe. Det viktigste er uansett at man tar vare på sin egen helse også, sånn at man kan være den beste mammaen man kan være for sitt barn. Hvis det betyr å bruke medisiner som ikke er forenelig med amming, så er det helt greit. Du er ikke en dårlig mamma av den grunn. Hvis du må hvile hele dagen for å kunne ta i mot barne ditt og være der for barnet etter barnehage og skole. Du er ikke en dårlig mor da heller. Grandiosa spiser selv de som avlet verdensmestere til middag, og da kan vel oss dødelige også gjøre det enkelt når man vil bruke tiden på noe annet. 

Man må ikke løpe rundt i skogen og på fjellet. De beste minnene skapes i nærmiljøet ofte. Noen kubber med ved, en pakke med pølser og en termos med kakao. Vips så har man et lite eventyr uten at man trenger å gå så mye lengre enn til hagen. Eller kjøre bilen helt til stranden eller skogen med bålgrop. 

Det blir nok ekstra tøft når man har ekstra å bære på, men man finner gode løsninger som funker for dere som familie❤️

 

 

Takk for gode ord ❤️ Det er jo helt sant!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tiden flyr! (litt)

Er i uke 28+5 nå. Kjenner mye liv, det er veldig godt. Vi begynner å komme i orden her hjemme. Har det meste av utstyr på plass, mangler bare noe småtteri. Godt at jeg slipper å tenke på det i juni og juli. Jenta vår skal komme i slutten av juli, så da håper jeg på en passe varm sommer, ikke trope-sommer! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...