AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har tippet 50 år og har vært diagnostiert med FM i 10 år og er ufør. Mine smertepunkter gjør at jeg får ikke gjøre særlig trening og det bekymrer meg. Jeg ble jo syk i akkurat den alder der det virkelig er viktig å fortsette trening/ øke trening. Går en tur hver dag men ellers er det mye sofa/tv-titting. Elsker trening, og blir så inspirert av type treningsvideoer på youtube, men kan ikke følge dem da mine smertepunkter ikke kan gjennomføre det, så jeg unngår slike videoer, for jeg kan ikke, og blir bare trist og lei meg. Men bekymrer meg altså for helsa, her sitter jeg og er sånn sett knappe 50 år, og lever som en stillesittende pensjonist. Bare et lite sukk fra meg...! Anonymkode: 1bb7b...fa8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Gå mer tur. Begynn å svømme, jo varmere vann jo bedre. Og det er netopp pensjonisttrening som er noe for deg. Finn det på YouTube. Og yoga. Du må ikke bli stillesittende selv om du har smerter, du må bare velge riktig. Feks ikkenoe zumba eller spinning. Anonymkode: b15c5...fb3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Og begynn å male bilder istedenfor å se tv. Tv på dagtid er No go. Anonymkode: b15c5...fb3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Ta kontakt med en fysioterapeut og be om et tilrettelagt treningsopplegg som passer deg og din helse. Unngå alle desse treningsstudioene og treningsvideoer på nett. De er ikke beregnet på de med nedsatte funksjoner. Trener sammen med andre med fysiske plager via fysioterapeut og det er det eneste som funker for meg. Prøvde meg på helsestudio for flere år siden, og det varte akkurat en mnd før jeg var helt ødelagt. For mye påkjenning og på feil måte og feil øvelser uten veiledning, går aldri bra det Anonymkode: 2e839...fab
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Det beste du kan gjøre (som nevnt over) er å ta kontakt med fysioterapeut, alternativt ta kontakt med legen din som kan henvise deg til revmatisme spesialist som kan hjelpe deg å utarbeide et slags treningsprogram? https://www.revmatiker.no/bedre-hverdag-med-fibromyalgi/ https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/fysisk-aktivitet-og-helse/fra-sengeliggende-med-fibromyalgi-til-norgesmester/ Anonymkode: a08ac...42d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå