AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Vi har en Norsk Skogkatt fra før og har brukt Royal Canin sitt tørrfor for Norske Skogkatter. Nå skal vi snart få oss en Maine Coon, hva gjør vi da med maten? Er det greit at Maine Coon spiser tørrfor laget for Norsk Skogkatt, eller bør vi finne et tørrfor som ikke er rasespesifikt? Anonymkode: 3f0cf...229
Taluno Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Nei, det er ikke noe farlig spise foret til en annen rase.... Om dere bruker rasespesifikt eller ikke er opp til dere. Dere bør bruke for som er tilpasset katten, både med tanke på pels og livsstil. En utekatt har ofte høyere energibehovet, mems en innekatt oftere sliter med hårballer f.eks.
Angelheart2 Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Vi har også en av hvert slag, en Skogkatt og en MC. Her i huset spiser begge to MC-foret, da det er det de liker best. Skogkatten er egentlig veldig sær og bør helst bytte type for jevnlig, men etter at den nye katten kom i hus har også "gamla" spist det som blir servert. Den største forskjellen på MC-for og annet rasespesifikt for er størrelsen på bitene, da MC liker litt større biter på grunn av hvordan kjeven deres er formet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Har hatt alt fra kattunge, til katt med tannproblemer, til seniorkatt. Finnes alltid et alternativ som fungerer greit nok på begge. Selv om eldste alltid har blitt litt rund de periodene jeg har hatt kattunge. Og de små bitene til den med tannproblemer gjorde at andre ikke fikk brukt tennene sine på store biter de årene. Ikke at jeg er sløv. Men det finnes faktisk ikke en eneste god metode som ikke fordrer at du gir porsjoner, på egne rom. Selv disse maskinene med chip sviktet, da de både klarte å få av seg chip, og fant en måte å samarbeide/snylte på det beste foret. Anonymkode: e991f...575
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Her I huset står det to typer fremme, både MC og seniorforet 12 + fra RC. Kattene velger selv hva de vil ha, det er ingen av mine 3 som er overvektige heldigvis. Ungkattene spiser av begge typene, men gamlepus vil helst ha seniormaten siden den ikke er så hard, men også ha store biter. I følge dyrlegen er det ikke så nøye hvilken tørrfôr kattene spiser så lenge det ikke er spesielle diettkrav. Anonymkode: 717f7...9bf
Durinur Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Bare å gå for én type. Disse to rasene har jo omtrent samme energinivå og -behov, så det er ikke noe problem. Jeg er ganske sikker på at selve næringsinnholdet i maten til disse to er omtrent kliss lik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå