Gå til innhold

Best utgangspunkt for å bli sterk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket utgangspunkt er best hvis man ønsker å bli kjempesterk?

Tenker kropp. er selv på bmi 25, usikker på om jeg skal slanke meg først eller om jeg bør fortsette å trene styrke. 
Overskudd eller underskudd i kalori? 

jeg har bra livvidde og ganske tydelige muskler, men ønsker å bli sterkere og å forlate kategorien ‘overvektig’.

Anonymkode: 084f7...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket utgangspunkt er best hvis man ønsker å bli kjempesterk?

Tenker kropp. er selv på bmi 25, usikker på om jeg skal slanke meg først eller om jeg bør fortsette å trene styrke. 
Overskudd eller underskudd i kalori? 

jeg har bra livvidde og ganske tydelige muskler, men ønsker å bli sterkere og å forlate kategorien ‘overvektig’.

Å bli "kjempesterk" og samtidig ikke ligge i kategori "Overvektig" basert på BMI er en umulighet ;) 

Å ligge på rundt 12 - 15 % fett skal visstnok være det optimale med tanke på muskelbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (3 minutter siden):

Å bli "kjempesterk" og samtidig ikke ligge i kategori "Overvektig" basert på BMI er en umulighet ;) 

Å ligge på rundt 12 - 15 % fett skal visstnok være det optimale med tanke på muskelbygging.

Takk for svar! 😊 det er vel helt rett det du sier ja 😂 

Startet med kosthold og trening for 8 uker siden. ikke gått ned noe i vekt, til tross for kaloriunderskudd. 

har derimot gått ned 7 cm på lår, 6 hofter og 1 midje. Så det skjer noe. 😊😊😊 Har ei sånn fettklype en ellerannen plass, kanskje jeg må lete den frem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (19 timer siden):

12-15%, det må i så fall gjelde for menn. 

Anonymkode: 8f180...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

12-15%, det må i så fall gjelde for menn. 

Anonymkode: 8f180...80c

Ja, det gjelder menn! Usikker på om det er gjort noe forskning på kvinner her. Dessverre så er forskningen veldig kjønnsdiskriminerende, men det begynner å bli bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...