Gjest Lihuara Skrevet 31. januar 2022 #1 Del Skrevet 31. januar 2022 🥵🥵 Jeg liker norsk, men preposisjonene kommer til å gjøre meg gal. Bruken er tilfeldig og uberegnelig Hvordan dominerer du bruken? Er det å lese mye nøkkelen? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Del Skrevet 31. januar 2022 Dominerer bruken? Mener du hvordan ha kontroll over at man bruker riktige preposisjoner? Å lese mye er nok til hjelp, ja. Andre fremmedspråklige kan sikkert hjelpe deg mer med teknikker enn vi nordmenn kan, det faller liksom bare naturlig, i alle fall for meg. Det er veldig lærerikt å skrive mye, det var det for meg da jeg lærte andre språk. Forum kan være nyttig der, bortsett fra to ting: Mange brukere på KG har et veldig dårlig språk, og mange blir veldig sinte om noen retter på språket til noen andre, selv om de gjør det på en høflig måte. Det er synd, for det tar vekk læremuligheter både for fremmedspråklige og innfødte. Anonymkode: 77e8a...b90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lihuara Skrevet 31. januar 2022 #3 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dominerer bruken? Mener du hvordan ha kontroll over at man bruker riktige preposisjoner? Å lese mye er nok til hjelp, ja. Andre fremmedspråklige kan sikkert hjelpe deg mer med teknikker enn vi nordmenn kan, det faller liksom bare naturlig, i alle fall for meg. Det er veldig lærerikt å skrive mye, det var det for meg da jeg lærte andre språk. Forum kan være nyttig der, bortsett fra to ting: Mange brukere på KG har et veldig dårlig språk, og mange blir veldig sinte om noen retter på språket til noen andre, selv om de gjør det på en høflig måte. Det er synd, for det tar vekk læremuligheter både for fremmedspråklige og innfødte. Anonymkode: 77e8a...b90 Mener du hvordan ha kontroll over at man bruker riktige preposisjoner? 👌 Beklager for feilene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Del Skrevet 31. januar 2022 Lihuara skrev (31 minutter siden): Mener du hvordan ha kontroll over at man bruker riktige preposisjoner? 👌 Beklager for feilene!! Trenger ikke beklage, jeg var bare ikke helt sikker på hva du mente. Den konstruksjonen er ganske uvanlig på norsk. Høres ut som en direkteoversettelse fra et annet språk. Men du hadde ingen andre feil! Anonymkode: 77e8a...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå