AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Del Skrevet 30. januar 2022 Hei, jeg har ganske nylig begynt å trene styrke og det er veldig gøy! Merker fremgang og vektene er lettere nå enn da jeg begynte, men nå kjenner jeg at jeg er usikker på hvordan man bør gå frem når man er litt sånn midt imellom på hvor tungt man klarer. Eksempel: Jeg trener assisterte chin ups, har allerede tatt ned assistansen 5 kilo. Jeg gjør fire sett med åtte repetisjoner per sett, ca. ett minutts pause mellom hvert sett. Prøvde å ta av fem kilo til med assistanse i går og det gikk greit på det første settet, men jeg måtte ta på fem kilo på resten da det ble aaakkurat litt for tungt. Samme skjer med bicep curl, jeg klarer runde 1, 2 og 3 helt greit nå, litt tyngre på siste, men ikke uholdbart. Før sleit jeg på de siste repetisjonene på det fjerde settet. Hvordan går jeg frem når jeg er i grenseland? Skal jeg bare fortsette med de vektene jeg har nå til det er helt uproblematisk å bytte over til noe tyngre eller gjør jeg lurt i å ta et sett eller to med tyngre? Gjør jeg det i så fall på de første eller siste settene? Jeg trener for å få en sterk og funksjonell kropp og jeg ønsker fremgang, så jeg er ikke redd for å pushe meg. Anonymkode: 83a40...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå