Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne starte med dating igjen, men jeg tør ikke. Jeg har hatt flaks hittil i livet og ikke opplevd noe ille, men nesten alle venninnene mine har opplevd fæle ting. 

Jeg vet at det finnes mange snille menn, men jeg vet jo aldri hvem som er hvem. Menn som voldtar er ofte godt likt i miljøene de henger i. Ingen blir jo dømt. 

Hvordan skal jeg tørre å date når jeg vet at jeg potensielt utsetter meg for voldtekt? 

Jeg vet at jeg i ettertid ikke får han dømt og må leve med traumene. 

Jeg skulle ønske jeg var mann, vet at de også kan bli utsatt, men de utsettes i mye mindre grad. 

Anonymkode: 72fa4...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ei her inne som mente seg utsatt for overgrep fordi en mann hun hadde invitert oppi senga på overnatting hadde tatt henne på puppen. Tenker du i alle fall bør unngå å sette deg seg i slike situasjoner. Du utsetter deg ikke for voldtekt ved å date menn i det offentlig rom. De fleste menn er slett ikke potensielle voldtektsmenn. Hvis du ikke har opplevd fæle ting, betyr det jo at du ikke har en risikoatferd som gjør deg utsatt. Selv om det aldri er kvinnen feil hvis hun blir voldtatt, er det jo lov å bruke forstanden. Kanskje skulle du prøve andre arenaer for dating enn Tinder?

Anonymkode: 42d3f...901

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var ei her inne som mente seg utsatt for overgrep fordi en mann hun hadde invitert oppi senga på overnatting hadde tatt henne på puppen. Tenker du i alle fall bør unngå å sette deg seg i slike situasjoner. Du utsetter deg ikke for voldtekt ved å date menn i det offentlig rom. De fleste menn er slett ikke potensielle voldtektsmenn. Hvis du ikke har opplevd fæle ting, betyr det jo at du ikke har en risikoatferd som gjør deg utsatt. Selv om det aldri er kvinnen feil hvis hun blir voldtatt, er det jo lov å bruke forstanden. Kanskje skulle du prøve andre arenaer for dating enn Tinder?

Jeg bruker ikke tinder. Og hvis du henviser til han som tok på en sovende jente, noe som et ove, er menn med din innstilling folk jeg vil unngå. 

Hvordan kan få være voldtektsmenn når 1/10 blir voldtatt? Hvordan går det opp? Voldtektsmenn mener jo også ofte i ettertid at det ikke var voldtekt selv om det var det. 

Du sier jo rett ut på slutten der at hvis jeg er alene med en mann jeg har flørtet med så har han lov til å forgripe seg? 

Anonymkode: 72fa4...399

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan kan få være voldtektsmenn når 1/10 blir voldtatt?

Fordi det er de samme som forbryter seg gang på gang.

Overfallsvoldtekter er i mindretall av disse forbrytelsene, offeret og overgriper har som oftest en relasjon.

Selv har jeg aldri blitt utsatt for noe, men så har jeg da aldri invitert en mann opp i sengen uten å tenke på at han muligens håpet sex lå i kortene.  

Jeg traff min mann i en løpegruppe og vi begynte med "løpedates", gikk i svømmehallen og dro på mosjonsløp i distriktet. Dette forteller jeg fordi jeg tenker det er et eksempel på en trygg arena å bli kjent på. Jeg ser ikke helt jeg har "sagt rett ut" at en mann du flørter med har lov til å forgripe seg - det har ingen, det er omtalt i straffeloven.

Det er heller ikke bra å framstå som engstelig og sårbar, slike jenter/kvinner virker som fluepapir på narsissistene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...