AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Hei Er det litt rart og creepy at en gutt på 24/25 år dater en jente på 19/20 år? Anonymkode: 5cc8d...78c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Ja, det er predatory. Anonymkode: 45054...d3c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Herregud. Enda en 25 åring som tror han er "såååå gammel" og "er jo snart pensjonist jo" Anonymkode: 90ca0...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Nei. Det går fint. Hun er sikkert mer moden enn deg uansett. Anonymkode: b0ed5...73d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Er det litt rart og creepy at en gutt på 24/25 år dater en jente på 19/20 år? Anonymkode: 5cc8d...78c Det var ikke rare aldersforskjellen. Anonymkode: 00157...cde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Nei, ikke nå. Men om du fortsatt vil date jenter i den alderen om 10 år og resten av livet uansett hvor gammel du blir så er det rart. Anonymkode: 3cd4b...0b4 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud. Enda en 25 åring som tror han er "såååå gammel" og "er jo snart pensjonist jo" Anonymkode: 90ca0...ffb Yeah, jeg er kanskje bare 25 år men føler meg som en 62 åring på grunn av alle skadene jeg har fått Anonymkode: 5cc8d...78c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Det går fint. Hun er sikkert mer moden enn deg uansett. Anonymkode: b0ed5...73d Ja, som regel vi jeg si at jenter blir fortere moden enn gutter.. Beviset ligger i de 3 første kommentarene inkludert din. Det er hvis vi antar at alle de kommentarene er fra gutter. Anonymkode: 5cc8d...78c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, ikke nå. Men om du fortsatt vil date jenter i den alderen om 10 år og resten av livet uansett hvor gammel du blir så er det rart. Anonymkode: 3cd4b...0b4 Ja, det er jeg enig med, kanske maks 4-5 års forskjell Anonymkode: 5cc8d...78c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, som regel vi jeg si at jenter blir fortere moden enn gutter.. Beviset ligger i de 3 første kommentarene inkludert din. Det er hvis vi antar at alle de kommentarene er fra gutter. Anonymkode: 5cc8d...78c Dette er løgn og brukes til å unnskylde menn som går etter yngre jenter fordi de er enklere å manipulere. Anonymkode: 45054...d3c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er løgn og brukes til å unnskylde menn som går etter yngre jenter fordi de er enklere å manipulere. Anonymkode: 45054...d3c Nei, det handler ikke om manipulasjon.. Det er som regel sant, alle jentene jeg kjenner er mer moden enn alle guttene jeg kjenner Anonymkode: 5cc8d...78c
Kipling Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er løgn og brukes til å unnskylde menn som går etter yngre jenter fordi de er enklere å manipulere. Anonymkode: 45054...d3c Nei, det er ikke løgn. Løgnen er din påstand om at det ikke stemmer og handler om manipulasjon. Kvinner utvikles mye tidligere enn menn, både fysisk og mentalt av den enkle grunn at man gjennom menneskelig historie har hatt et problem med å klare å føde nok barn før man selv døde. Når forventet levealder er 25-30, så er det en enorm forskjell på det å kunne føde fra 14-15 og det å kunne føde fra 22-23. Det er i hovedsak derfor kvinner er fysisk mindre enn menn med unntak av hoftene. Den mindre kroppen gjør at hun kan være ferdig utviklet kjappere, som i tidligere tider betød at hun rakk å føde og oppfostre flere barn før hun døde. Og du kan lett se det på utviklingen av ungdommer sammenlignet med voksne. En 16 år gammel jente er generelt sett ikke noe mindre eller spinklere enn en (slank) 30 år gammel kvinne. En 16 år gammel gutt derimot er generelt sett dramatisk mye mindre og spinklere enn en 30 år gammel mann, ikke så mye i høyde, men absolutt i kraftighet/muskelmasse. Har sett noe forskning på utviklingen av hjernen, og jeg mener de sa at kvinners hjerner er ferdig utviklet når de er rundt 22, mens den mannlige hjernen fortsetter å utvikle seg til han blir rundt 30. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Kipling skrev (10 minutter siden): Nei, det er ikke løgn. Løgnen er din påstand om at det ikke stemmer og handler om manipulasjon. Kvinner utvikles mye tidligere enn menn, både fysisk og mentalt av den enkle grunn at man gjennom menneskelig historie har hatt et problem med å klare å føde nok barn før man selv døde. Når forventet levealder er 25-30, så er det en enorm forskjell på det å kunne føde fra 14-15 og det å kunne føde fra 22-23. Det er i hovedsak derfor kvinner er fysisk mindre enn menn med unntak av hoftene. Den mindre kroppen gjør at hun kan være ferdig utviklet kjappere, som i tidligere tider betød at hun rakk å føde og oppfostre flere barn før hun døde. Og du kan lett se det på utviklingen av ungdommer sammenlignet med voksne. En 16 år gammel jente er generelt sett ikke noe mindre eller spinklere enn en (slank) 30 år gammel kvinne. En 16 år gammel gutt derimot er generelt sett dramatisk mye mindre og spinklere enn en 30 år gammel mann, ikke så mye i høyde, men absolutt i kraftighet/muskelmasse. Har sett noe forskning på utviklingen av hjernen, og jeg mener de sa at kvinners hjerner er ferdig utviklet når de er rundt 22, mens den mannlige hjernen fortsetter å utvikle seg til han blir rundt 30. Tusent takk! Liker at du har med fakta og kan om stoffet i motsetning til å bare si noe uten noe fakta eller bevis bak Anonymkode: 5cc8d...78c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 Dolph Lundgrens kjæreste (kk.no) Emma 25 år er kjæreste med Dolph Lundgren 64 år. Her kan vi snakke om stoooor aldersforskjell. Tror ikke at du unge mann på 25 år hadde trivdes med ei eldre dame på 64 år...det er forskjell på kjønn når det gjelder stor aldersforskjell Anonymkode: 00157...cde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 Kipling skrev (3 timer siden): ...mens den mannlige hjernen fortsetter å utvikle seg til han blir rundt 30. Men lappen skal de ha på 18-årsdagen👍 Anonymkode: a2ce8...a8f 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Nei, ikke nå. Men om du fortsatt vil date jenter i den alderen om 10 år og resten av livet uansett hvor gammel du blir så er det rart. Anonymkode: 3cd4b...0b4 Det er ikke så rart. Det er de mest attraktive jentene. Anonymkode: 50df3...2c6
Kipling Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Men lappen skal de ha på 18-årsdagen👍 Anonymkode: a2ce8...a8f Ja det kan du si, men i tillegg til at mannen og kvinnens hjerner utvikler seg i ulikt tempo, så er de også ulike i utgangspunktet. Så det at hennes er ferdig utviklet mens han ikke er det ville bare betydd at hun hadde mer hjernekraft dersom en fult utviklet kvinnehjerne var lik en fult utviklet mannehjerne. Hvis du skal bygge 3 hytter på tomta di og jeg skal bygge 10 på min, og så 2 år senere har du fullført 100% av prosjektet ditt mens jeg har bare fullført 50% av prosjektet mitt, så kan man få inntrykk av at du har gjort det bedre, men realiteten er fortsatt at jeg har 5 hytter ferdige, mens du har 3. Og når det gjelder bilkjøring så er menn naturlig dyktigere sjåfører enn kvinner fordi vi har bedre motoriske evner og bedre "spacial reasoning" enn kvinner. Dårlig spacial reasoning er grunnen til at kvinner får så mye tyn for manglende evne til lukeparkering. Men på den andre siden så er vi mye mer risikovillige, så derfor har vi flere uhell på tross av at vi er dyktigere til å håndtere bilen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 Kipling skrev (7 minutter siden): Ja det kan du si, men i tillegg til at mannen og kvinnens hjerner utvikler seg i ulikt tempo, så er de også ulike i utgangspunktet. Så det at hennes er ferdig utviklet mens han ikke er det ville bare betydd at hun hadde mer hjernekraft dersom en fult utviklet kvinnehjerne var lik en fult utviklet mannehjerne. Hvis du skal bygge 3 hytter på tomta di og jeg skal bygge 10 på min, og så 2 år senere har du fullført 100% av prosjektet ditt mens jeg har bare fullført 50% av prosjektet mitt, så kan man få inntrykk av at du har gjort det bedre, men realiteten er fortsatt at jeg har 5 hytter ferdige, mens du har 3. Og når det gjelder bilkjøring så er menn naturlig dyktigere sjåfører enn kvinner fordi vi har bedre motoriske evner og bedre "spacial reasoning" enn kvinner. Dårlig spacial reasoning er grunnen til at kvinner får så mye tyn for manglende evne til lukeparkering. Men på den andre siden så er vi mye mer risikovillige, så derfor har vi flere uhell på tross av at vi er dyktigere til å håndtere bilen. Har du kilder på dette eller er det din egen synsing? Prefrontal cortex er ikke ferdig utviklet før man er 25. Det gjelder begge kjønn. Anonymkode: 45054...d3c 2
Kipling Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Har du kilder på dette eller er det din egen synsing? Prefrontal cortex er ikke ferdig utviklet før man er 25. Det gjelder begge kjønn. Anonymkode: 45054...d3c Det er ikke min egen synsing nei, det er basert på forskning, men det er ikke som om jeg går rundt med en notisbok med kildereferanser heller i tilfelle det kommer opp som et tema på et nettforum flere år etter jeg leste det. Fant denne med et kjapt googlesøk https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30973235/ "Gender differences in spatial aptitude are well established by adulthood, particularly when measured by tasks that require the mental rotation of objects (Linn & Petersen, 1985; Voyer, Voyer, & Bryden, 1995). Although the male advantage in mental rotation performance represents one of the most robust gender differences in adult cognition, the developmental trajectory of this male advantage remains a topic of considerable debate. To address this debate, we meta-analyzed 303 effect sizes pertaining to gender differences in mental rotation performance among 30,613 children and adolescents. We found significant developmental change in the magnitude of the gender difference: A small male advantage in mental rotation performance first emerged during childhood and then subsequently increased with age, reaching a moderate effect size during adolescence. Procedural factors, including task and stimulus characteristics, also accounted for variability in reported gender differences, even when controlling for the effect of age. These results demonstrate that both age and procedural characteristics moderate the magnitude of the gender difference in mental rotation throughout development. (PsycINFO Database Record (c) 2019 APA, all rights reserved)." Spatial reasoning handler da mer eller mindre om hvor dyktig hjernen din er på å gjøre geometriske simulasjoner i hodet for å skjønne hvordan ulike objekter vil se ut når du flytter og roterer dem, så du kan visualisere hvordan ting kan passe sammen rotert på ulike måter. Som for eksempel hvordan man kan få en bil inn i en luke mellom to andre biler. Dette er kvinner rett og slett bare dårligere på fordi den delen av hjernen som gjør det er minde hos kvinner, fordi av en eller annen grunn så prioriteres andre deler av hjernen foran dette hos kvinner. Det man tror er vel at denne typen forståelse av rom, vinkler og avstand er viktig for ting som jakting, kriging og bygging, som var tradisjonelle manlige oppgaver, så derfor har menn utviklet seg til å bli dyktigere på det. Mens det gav ikke kvinner noen fordelere i det som var deres oppgaver, nemmelig å sanke bær, nøtter etc, utføre håndarbeid og å passe på barn, så derfor bruker kvinnehjernen heller den hjernemasse på andre ting som er viktiger, for eksempel verbale ferdigheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå