Gå til innhold

Niåring med iPhone 12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en 9 åring jeg kjenner som skal få iPhone 12, er ikke det litt rart at en liten jente på 9 år har så dyr telefon? Jeg har selv iPhone 8 og det er bra nok for meg. En 6 åring jeg kjenner har også iPhone 11, jeg hadde ikke telefon når jeg var så liten en gang. Jeg er 13 år btw

Anonymkode: b50d1...cdb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt, jeg hadde aldri brukt så mye penger på telefon til et barn… Jeg er voksen selv, og jeg har også iPhone 8. 🤪 Men hvis foreldrene vil punge ut så mye på telefon til ungene, så må de jo få gjøre det.

Anonymkode: 15561...739

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig rart at en niåring har iPhone 12 og en seksåring med iPhone 11 da, Hva er det med foreldre

• Liker 2
Skrevet

Rett og slett sykt.

• Liker 4
Skrevet

Min datter på 12 fikk iPhone 13 pro max til jul så jeg syntes ikke at det er noe galt med å ha iPhone 12 til en 9 åring.

• Liker 1
Skrevet

Ser ikkr hvorfor du skal bry deg om det

Anonymkode: 4bdb3...a1b

• Liker 4
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en 9 åring jeg kjenner som skal få iPhone 12, er ikke det litt rart at en liten jente på 9 år har så dyr telefon?

Jo. Det er ikke normalt I hvertfall. Det holder med en helt grei og enkel smartphone. 

Endret av Twinklelittlestar
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er en 9 åring jeg kjenner som skal få iPhone 12, er ikke det litt rart at en liten jente på 9 år har så dyr telefon? Jeg har selv iPhone 8 og det er bra nok for meg. En 6 åring jeg kjenner har også iPhone 11, jeg hadde ikke telefon når jeg var så liten en gang. Jeg er 13 år btw

Jeg har iPhone 12, når jeg nå skal ha nyeste modell arver et av barna min 12. Ser ikke problemet. 

Skrevet

iPhone 13 pro max til en 12 åring? Er ikke det ganske sykt?

• Liker 2
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan vet du dette ikke er arvegods? Her er det helt vanlig barna arver foreldrenes mobiler. 

Skrevet

Min 9 åring har hatt mobil siden 1. klasse, pga. at hun måtte ha mulighet til å kommunisere med meg eller far når hun var hjemme alene på morgenen/etter skolen. Hun har siden da arvet en av våre gamle mobiler, en iphone SE og en iphone 8 med knust skjerm da SE’en ikke fungerte lengre. Hun fikk iphone 12 mini til jul. 

En iphone mini 128 gb. Som jeg faktisk fant billigere enn en iPhone 11 64 gb. Under black week. Okei, det finnes billigere mobiler der ute- men fordi både hun og jeg er vant til iphone, så måtte det bare bli en sånn en.

Hun er overhodet ikke bortskjemt, og jeg og hennes far har normal inntekt. Tror ikke hun selv vet hvilken modell hun har selv….

Anonymkode: e33c5...cd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei hvis man har vanlig økonomi sånn som jeg og ikke er fattig sånn som du så er ikke det veldig rart. Det var bare 20 000 liksom siden det var 1 terrabite

• Liker 1
Skrevet
rampenissen72 skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du dette ikke er arvegods? Her er det helt vanlig barna arver foreldrenes mobiler. 

Hun skal få en ny en hun jeg vet om

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo skjønner meg ikke på foreldre

• Liker 3
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun skal få en ny en hun jeg vet om

Er det pga prisen du mener det er rart? Du vet man kan få dem på avbetaling. Dette er tydeligvis noe foreldrene prioriterer, og kanskje jenta må ha denne tlf for «alltid» (Til hun kan kjøpe mobiler selv). 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Min 9 åring har hatt mobil siden 1. klasse,

Her har mine smartklokke (xplora med gps og sporing det fungerer utmerket) ingen I klassen har tlf. De fleste har (smartklokke) synes det er greit I  hvertfall når de fortsatt er så små. 

Gjest rampenissen72
Skrevet

Herregud, en iPhone 12 koster knapt 8K. Nei, jeg ser ikke problemet med at en 12-åring får en slik mobil. 

0EF96734-ABA2-4A6C-B207-47BDC6A7CBCD.png

Skrevet
rampenissen72 skrev (9 minutter siden):

Jeg har iPhone 12, når jeg nå skal ha nyeste modell arver et av barna min 12. Ser ikke problemet. 

Her lærer vi barna brukt og kast ja

Anonymkode: a25d0...2d1

• Liker 4
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her lærer vi barna brukt og kast ja

Anonymkode: a25d0...2d1

Vi lever i et bruk og kast samfunn. Velkommen til 2021. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei hvis man har vanlig økonomi sånn som jeg og ikke er fattig sånn som du så er ikke det veldig rart. Det var bare 20 000 liksom siden det var 1 terrabite

Jeg er ikke den du siterte. men jeg  er Heller ikke fattig, men kjøper fortsatt ikke de mest dyreste tingene. Jeg ønsker Heller og lære barna mine om og ha respekt for penger, og verdien I penger. At man må jobbe for ting man ønsker seg, og at dyre materialistiske ting ikke er alt her I verden.

Endret av Twinklelittlestar
  • Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...