Gå til innhold

hvordan er livet i nord?

Anbefalte innlegg

Gjest Lihuara
Skrevet

Hei alle sammen!

Om noen måneder skal jeg til Norge for å jobbe som sykepleier.

Noen råd?

Hvordan bor du i nord?

Tusen takk på forhånd en hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske likt som i sør skulle jeg tro. 

Jeg skjønner ikke hva du mener med spørsmålet. 

Anonymkode: 521c2...58e

• Liker 2
Skrevet

det er vinter 10 måneder i året, og snø resten av året! :plystre: 

Anonymkode: 6068c...deb

• Liker 3
Skrevet

Hvor flytter du til og hvor flytter du fra? 

Anonymkode: b83ae...32b

• Liker 1
Gjest Lihuara
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Probablemente sea más o menos como en el sur, debería pensar. 

No entiendo lo que quieres decir con la pregunta. 

Código anónimo: 521c2 ... 58e

Beklager, jeg lærer fortsatt språket. Spørsmålet mitt er hovedsakelig knyttet til været. Takk for svar. Beklager feilene.

Gjest Lihuara
Skrevet

¿A dónde te mudas y de dónde te mudas? 

Código anónimo: b83ae ... 32b

Jeg skal flytte fra Spania, jeg vet fortsatt ikke nøyaktig destinasjon.

Skrevet

Hvor i Norge skal du flytte?

Anonymkode: ea4cf...a9a

Skrevet

Pass deg for isbjørnen!!

Anonymkode: 3b32b...0e6

• Liker 2
Skrevet

Pass deg for isbjørnen!!

Anonymkode: 3b32b...0e6

Lol!!

Anonymkode: 6068c...deb

Gjest Lihuara
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

¿A qué parte de Noruega te mudas?

Código anónimo: ea4cf ... a9a

Jeg vet ikke helt ennå, men det kan være nord. Jeg vil gjerne ha nord, men jeg vil gjerne vite dine meninger.

Takk skal du ha.

Skrevet

Hva mener du med nord? Er det nord-norge? Nord norge er stort. Det kan være forskjell fra Svalbard og Finnmark eller Troms og Nordland.

Å bo i nord er som andre plasser. Eneste om vinteren desember-febrauar kan det være bikkjekald. Bortsett fra det er det gode naturmuligheter i nord. Du trenger ikke kjøre eller gå langt for å få tilgang på naturen, men har den tilgjengelig rett utenfor stuedøra omtrent.

Om sommeren er det midnattsol og aldri mørkt. Selv om det kan virke kjipt om vinteren når det er kaldt, så tar resten av tiden opp for det. Det er fint og rolig i nord. Anbefales på det sterkeste! :)

Anonymkode: 00e5f...6e1

• Liker 4
Skrevet
Lihuara skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt ennå, men det kan være nord. Jeg vil gjerne ha nord, men jeg vil gjerne vite dine meninger.

Takk skal du ha.

Norge er et langstrakt land med store forskjeller i vær og klima. Så det er vanskelig å svare hva du kan forvente når man ikke helt vet nøyaktig området du tenker å bo på. 

Anonymkode: 26a22...402

• Liker 2
Skrevet

Skriv navnet på byen! 😍 Store forskjeller fra nord til sør. 

Stort sett kalt fra oktober/november- april over hele landet. Temperaturene varierer en del ut fra om du bor ved kysten eller i innlandet. Kysten har mildere temperaturer om vinteren, men mer vind og regn generelt, mens innlandet ofte er kaldere om vinteren, og mer snø. 

Velkommen til Norge! ❤️ Norge trenger deg. 🥰

• Liker 1
Gjest Lihuara
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med nord? Er det nord-norge? Nord norge er stort. Det kan være forskjell fra Svalbard og Finnmark eller Troms og Nordland.

Å bo i nord er som andre plasser. Eneste om vinteren desember-febrauar kan det være bikkjekald. Bortsett fra det er det gode naturmuligheter i nord. Du trenger ikke kjøre eller gå langt for å få tilgang på naturen, men har den tilgjengelig rett utenfor stuedøra omtrent.

Om sommeren er det midnattsol og aldri mørkt. Selv om det kan virke kjipt om vinteren når det er kaldt, så tar resten av tiden opp for det. Det er fint og rolig i nord. Anbefales på det sterkeste! :)

Anonymkode: 00e5f...6e1

Finnmark

Skrevet
Lihuara skrev (10 minutter siden):

Beklager, jeg lærer fortsatt språket. Spørsmålet mitt er hovedsakelig knyttet til været. Takk for svar. Beklager feilene.

Som flere sier så er det store variasjoner innenfor Norges land, men skaff deg gode klær 🥰 En varm vinterjakke må du hvertfall ha! Ullundertøy er også kjekt å ha.

Anonymkode: b83ae...32b

• Liker 1
Skrevet
Lihuara skrev (1 minutt siden):

Finnmark

Fraråder! 

Med mindre du er en asosial psykopat. 

For å si det sånn:  hver gang noen annonserer de flytter sørover, er responsen lik. Alle bare: så heldig du er!! 

Bor i Finnmark nå, men flytter om få måneder. 

Det er for spesielt interesserte. Du bør like snø og kulde. 

Anonymkode: 27b40...0c8

• Liker 2
Gjest Lihuara
Skrevet
Eryn skrev (4 minutter siden):

Skriv navnet på byen! 😍 Store forskjeller fra nord til sør. 

Stort sett kalt fra oktober/november- april over hele landet. Temperaturene varierer en del ut fra om du bor ved kysten eller i innlandet. Kysten har mildere temperaturer om vinteren, men mer vind og regn generelt, mens innlandet ofte er kaldere om vinteren, og mer snø. 

Velkommen til Norge! ❤️ Norge trenger deg. 🥰

Takk for velkomsten og for muligheten.

Skrevet
Lihuara skrev (Akkurat nå):

Finnmark

Finnmark har vinter og snø fra november til april. Innlandet i Finnmark har mye snø også. Temperaturer i alt fra -5 til -40, alt etter hvor i Finnmark. En del vind på kysten av Finnmark.

Mørketid fra midten av november til slutten av januar. Men mye flott nordlys. 

Lys om natta fra slutten av april til midten av august. Midtnattsol fra mai til juli. Sommertemperaturer fra 8 - 15 grader, men kan innimellom bikke 20 grader også. 

Fine lokalsamfunn og mange muligheter. 

Du vil bli sett på som spennende og eksotisk, særlig hvis du er kvinne. Er du singel klarer du lett å finne deg en mann ;) 

Velkommen! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fraråder! 

Med mindre du er en asosial psykopat. 

For å si det sånn:  hver gang noen annonserer de flytter sørover, er responsen lik. Alle bare: så heldig du er!! 

Bor i Finnmark nå, men flytter om få måneder. 

Det er for spesielt interesserte. Du bør like snø og kulde. 

Anonymkode: 27b40...0c8

Må du ikke overdrive. Bare fordi du ikke er fornøyd så betyr ikke at alle ikke er det. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, flytt til Nord Norge😊 

Vinteren er lang og kald, 2 måneder mørketid, altså, ingen sol, men det er vakkert likevel. Lyset og nordlyset er magisk😊

Sommeren er lys, stortsett lyst døgnet rundt fra mai til langt ut i august. Det er passelig varmt og masse mygg😂

Ellers er det mange flotte byer her, blandt annet Tromsø og Alta😊 Eller de mindre plassene og kommunene. Selv bor jeg på bygda, og liker det best, men kommer fra en av byene her i Nord😊

Anonymkode: 64190...a68

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...